Wij hebben in de familie een lange historie van het vernoemen van auto's ...Soms makkelijk te bedenken en herleiden, soms duurt het wat langer ...Mijn 'nickname' is zelfs afgeleid van een autonaam: F6 > F'zessie - Estafette > Esta'fessie .... En waarom onze Estafette nu Verga heeft hoef ik niet uit te leggen!
En je, onze 4tjes zijn vrouwelijk, onze Estafettes ook! Bij Verga was wat twijfel omdat Verga mannelijk klinkt maar het is definitief een vrouw! En sommige auto's zijn overduidelijk man ...Jaren terug hadden mijn ouders een CX break, genaamd Ceasar. Later kwamen wij erachter dat het af te nemen bovengedeelte van de stuurkolom overduidelijk op het mannelijk geslachtsdeel lijkt ....
En gek, wat is gek ...we hebben in ieder geval plezier .....
Logica, en je R4, brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal ....
Ja oke, bijzonder gek sowieso. Maar toch niet helemaal gek
Mijn vader heeft een 25, maar de passie voor de kleinere 'oudjes' wel behouden met zijn daf 66 (mooi opgestoerd jeepje). Die noemen we gewoon 'het Dafje' (die heeft hij trouwens gekocht na zijn 20-jarige klusbaan met 4'tjes; ik zie de overeenkomst wel )
Sinds ik deze auto heb, hebben we het wel over 'de 25', en 'de 4'. Scheelt miscommunicaties, aangezien ze beide zilvergrijs zijn.
Heb die estafettes trouwens altijd heel leuk gevonden!!! (veel origineler dan die VW's ook )
Jess schreef:Heb die estafettes trouwens altijd heel leuk gevonden!!! (veel origineler dan die VW's ook )
Wij ook .... Het grappige is dat je nu ziet dat mensen overgaan van bv een T2 naar een Estafette. Het enige nadeel is dat het ook de prijzen opjaagt ...
Maar de 'oudere' auto's blijven toch je kindjes en soms is het grappig hoe je omgeving daar op reageert. Bv collega's welke een Estafette/R4 tijdschrift voor je uit Frankrijk meenemen of een college die gisteren opeens met een advertentie van een te koop aangeboden Estafette aan komt zetten ....Ik kan hem alleen niet overhalen om zelf op de Estafette af te gaan. Hij blijft liever zijn oude mercedes bus rijden ...
Logica, en je R4, brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal ....
hans4 schreef:Mijn rode noem ik soms kapoentje, wat een ander woord is voor lieveheersbeestje.
Misschien komen er nog wel eens een paar zwarte stippen op
Maar ik vind een r4 ook idd een meisje.
Ik dacht dat een kapoentje een gecastreerde haan was... Ik heb het Sinterklaasliedje dus ook nooit begrepen
Kapoentje is ook een gecastreerde haan, maar in sommige streken ook een lieveheersbeestje.
Hier de tekst uit Wikipedia..
"Daarnaast is kapoen of kapoentje de benaming voor het lieveheersbeestje in bepaalde streektalen. Niet zo verwonderlijk als men weet dat het diertje tot de orde der haantjes behoort."