gordels R4 1972

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Annie

gordels R4 1972

Bericht: # 108900Bericht Annie »

In mijn R4 uit 1972 met hangmatten zitten alleen op de voorbank 2 gordels.
I.v.m. kleine kinderen wil ik op de achterbank ook gordels monteren en voorin de gordels vervangen voor rolgordels.
Er zitten echter nog geen bevestigingspunten zover ik het kan zien.

Heeft iemand wel eens gordels gemonteerd in dit type R4?

Nog even een andere vraag.
Zijn er veel aanpassingen nodig om 2 normale stoelen en een achterbank te plaatsen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Jakke

Re: gordels R4 1972

Bericht: # 109915Bericht Jakke »

Annie: toevallig een heel verhaal meegemaakt over gordels in de R4: heb een 4L uit 1984, en ben pas naar de autokeuring geweest (in NL APK). Afgekeurd omdat achteraan geen autogordels waren geplaatst (ook al had ik hierover al die jaren nooit één opmerking gekregen ...)! Uitleg van de stationschef: alle auto's gemaakt/verkocht in Europa moesten vanaf 1977 bevestigingspunten hebben voor veiligheidsgordels op alle zitplaatsen. In België moesten er slechts effectief veiligheidsgordels geplaatst worden achteraan vanaf 1 januari 1984 ... Renault België heeft dit blijkbaar niet gedaan, zonder probleem tot recent.

Informeren bij de Renault dealer leerde mij het volgende: bevestigingspunten zijn afzonderlijk te koop (laswerk!) alsook verschillende gordelsystemen: rolsysteem, 2-punts en 3-puntsgordels uit voorraad bij Renault. spijtig genoeg wel duur! Het kan dus; als je iemand kent die goed kan lassen dan komt dit voor mekaar.
Rudolf2

Re: gordels R4 1972

Bericht: # 109927Bericht Rudolf2 »

En automatische gordels uit de Fiat Panda zouden ook goed achterin de 4 passen. Heb er twee liggen, en moet nog eens proberen.

Rudolf
Plaats reactie