Frankrijk Megaspot 2009, deel 1

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
FF Erik

Bericht: # 108486Bericht FF Erik »

Net als Trelleur heb ik tijdens mijn vakantie weer veel viertjes (en aanverwanten) gespot en gefotografeerd. Dit keer reed ik in twee weken door, even globaal genomen, Normandië, Indre, Loire en de Dordogne. Ik heb er dit jaar veel meer gezien dan in 2007 en 2008 (foto's volgen nog) en ze lang niet allemaal op de foto gezet omdat het verkeer het bijvoorbeeld niet toeliet of omdat ik de camera niet in de aanslag had.

Daar komen ze.

Afbeelding Deauville. Een blauwe F4 draait de bocht in. Afbeelding Trouville. Mooie Renault 5 GTL met open dak. Bewaakt door een Frans waakhondje wat direct naar me begon te keffen toen ik dichtbij kwam. Afbeelding Afbeelding
Bayeux. Talbot 1100 VF2. Leuk ding. Afbeelding Mont Saint-Michel. Citroën Dyane. Afbeelding Mont Saint-Michel. En vlak erachteraan een DS. Afbeelding Mont Saint-Michel. Talbot 1100 VF2. Trouwauto. Afbeelding Ergens tussen Normandië en Blois. Een lichtblauwe GTL. Mooi... Afbeelding
... maar onbereikbaar door het hek en weer zo'n gevaarlijke waakhond. Afbeelding Blois. Savane. Afbeelding Blois. Roestige Savane. De auto van een van de bandleden waarschijnlijk. Afbeelding
Blois. Zelfde auto maar nu van boven gezien. Let vooral op de man van de security die het uitzinnige publiek op afstand houdt. Afbeelding Ergens onder Blois. Lichtblauwe Clan bij de supermarché. Afbeelding Ergens onder Blois. Deze reed net weg. Afbeelding Vineuil. Bruine GTL bij een hotel. Afbeelding Beaugency. Rode TL. De bestuurder begreep er niets van en keek een beetje wantrouwend naar de fotograaf via zijn binnenspiegel. AfbeeldingAfbeelding Beaugency. Blauwe F4 A VENDRE! Het leek een hele mooie... zo van een afstandje. :( Van dichtbij een en al plamuur en de bodem 'très croquant'. Afbeelding Meung-sur-Loire. Brandweer HY. Afbeelding Afbeelding
Mer. Rode Sixties. Afbeelding Ergens tussen Blois en Châttelerault. Bij een rommelmarkt. Die C15's zijn er trouwens nog steeds in overvloed. Afbeelding Afbeelding Ergens tussen Blois en Châttelerault. Twee F4's op een autosloperij. (wordt vervolgd)
FF Erik

Re: Frankrijk Megaspot 2009, deel 2

Bericht: # 108597Bericht FF Erik »

Frankrijk Megaspot 2009, deel 2
Afbeelding
Selles-sur-Cher.
Afbeelding
Afbeelding
Saint-Aignan. Zeldzame Citroën LNA.
Afbeelding
Saint-Barthélemy-de-Bussière. Savane bij een boerderij.
Afbeelding
Saint-Barthélemy-de-Bussière. En honderd meter verder nog een Savane op het erf.
Afbeelding
Piègut-Pluviers.
Afbeelding
Saint-Pardoux-La-Rivière.
Afbeelding
Augignac.
Afbeelding
Saint-Mathieu.
Afbeelding
Brantôme. Deze mooie rode GTL heeft Trelleur een week eerder gespot.
Afbeelding
Brantôme. Op de achtergrond die GTL.
Afbeelding
Brantôme. Renault 4CV.
Afbeelding
Afbeelding
Brantôme. Renault Floride.
Afbeelding
Brantôme. Estafette.
Afbeelding
Piégut-Pluviers. Op een zondag gevonden achter een hek bij een garage. Toen ik de volgende dag ging informeren of hij misschien 'a vendre' was hoorde ik dat het 'chassis coupé' was.
Afbeelding
Afbeelding
Piégut-Pluviers. Peugeot 203 Pick-up. Vraagprijs 1600 euro.
Afbeelding
Piégut-Pluviers (Saint-Estèphe).
Afbeelding
Piégut-Pluviers. En als laatste weer een viertje op een rommelmarkt.
Rik

Re: Frankrijk Megaspot 2009, deel 1

Bericht: # 108646Bericht Rik »

erg leuk hoor, krijg zin om ook naar frankrijk te gaan!! alleen is mijn vakantie na dit weekend voorbij........ :(
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
-Trelleur-

Bericht: # 108693Bericht -Trelleur- »

Mooie reportage.
De '60-er jaren Estafette in Brantôme heb ik daar -uiteraard- ook zien staan.
En de blauwe F4 op de eerste foto lijkt op het voertuig waarmee ik vorig jaar op reis was.
Was je zelf ook met R4 onderweg?
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
FF Erik

Bericht: # 108698Bericht FF Erik »

-Trelleur- schreef:Mooie reportage.
De '60-er jaren Estafette in Brantôme heb ik daar -uiteraard- ook zien staan.
En de blauwe F4 op de eerste foto lijkt op het voertuig waarmee ik vorig jaar op reis was.
Was je zelf ook met R4 onderweg?
Dankje.
In Brantôme zag ik opvallend veel oldtimers. Het was zondag en dan is het een leuk plaatsje om te toeren. En er was die dag een grote vide grenier. Dat trekt wellicht ook oude auto's aan.
We waren zelf niet met de F6 op reis maar luxe met de Chrevrolet Matiz van m'n vriendin.

En Rik. Jammer dat je vakantie na dit weekend voorbij is.
Ik durf het bijna niet te zeggen .... maar ik ga volgende week weer op vakantie naar Frankrijk.
Maar eerst nog even naar Lowlands.
Ach ja, het leven van een brandweerman gaat niet over rozen.
:wink:
Mark4GTL
Contacteer:

Bericht: # 108699Bericht Mark4GTL »

FF Erik schreef:
En Rik. Jammer dat je vakantie na dit weekend voorbij is.
Ik durf het bijna niet te zeggen .... maar ik ga volgende week weer op vakantie naar Frankrijk.
Maar eerst nog even naar Lowlands.
Ach ja, het leven van een brandweerman gaat niet over rozen.
:wink:

dan heb je zeker beter salaris dan m`n pa... :lol:
alhoewel: volvo amazon, volvo duet, fiat 850 siata spring, renault espace (type 2), camper, constructam caravan... mogen hier ook nie klagen
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
p304c

Bericht: # 108701Bericht p304c »

moet ik mij nou diep schamen omdat ik de meeste auto's in de buurt (en nog wel wat meer) ook gespot heb maar geen foto heb genomen omdat ik geen fototoestel meesjouw als ik op de racefiets ben. in piegut stond nog een F4 bij een verlaten pompstation redelijk omgeven door hoge planten en verderop als je de 203 voorbij was richting bussiere badil stond nog een beige met chrome bumpers bij auto24 op het terrein en de man van de gemeentewerken in busserolles kwam elke dag met zijn sterk verbleekte clan aanrijden..
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
FF Erik

Bericht: # 108703Bericht FF Erik »

p304c schreef:moet ik mij nou diep schamen omdat ik de meeste auto's in de buurt (en nog wel wat meer) ook gespot heb maar geen foto heb genomen omdat ik geen fototoestel meesjouw als ik op de racefiets ben. in piegut stond nog een F4 bij een verlaten pompstation redelijk omgeven door hoge planten en verderop als je de 203 voorbij was richting bussiere badil stond nog een beige met chrome bumpers bij auto24 op het terrein en de man van de gemeentewerken in busserolles kwam elke dag met zijn sterk verbleekte clan aanrijden..
Haha, wat een toeval. Terwijl Frankrijk best een groot land is. Is die beige met chromen bumpers bij de auto24 die je noemt niet de vijfde foto van onderen? Met het gebroken chassis.
Ik zag richting Nontron vlakbij de Lidl ook nog een oude onder een afdak staan.

En je hoeft je niet te schamen dat je geen foto's maakte. Het is voor ons hobby maar voor de meeste Fransen is het gewoon een auto. Ik werd af en toe ook vreemd aangekeken. Je zag ze denken: Rare jongens, die Hollanders.
p304c

Bericht: # 108706Bericht p304c »

FF Erik schreef:Is die beige met chromen bumpers bij de auto24 die je noemt niet de vijfde foto van onderen? Met het gebroken chassis.
nee want de auto24 leek mij meer een autosloop dan een garage en deze foto was zeg maar tussen de 203 en piegut in, de auto24 zat aan de andere kant van de 203
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
FF Erik

Re: Frankrijk Megaspot 2009, deel 3

Bericht: # 109973Bericht FF Erik »

Ja, ik geef het toe, ik ben een geluksvogel.
Eind augustus ging ik voor een tweede keer naar Frankrijk op vakantie.
Dit keer via Centre naar de Provence. Daar was het behoorlijk heet. De laatste paar dagen van de vakantie was ik in bekend gebied in de Périgord.

Ik heb er weer zoveel gezien. Ook een paar die ik in juli al zag (zie boven).
Hier zijn de foto´s.
Afbeelding
Bonnieux 1 (Var).
Afbeelding
Bonnieux 2. Voormalige auto van France Telecom.
Afbeelding
Bonnieux 3. Estafette die waarschijnlijk al lang van dit mooie uitzicht geniet.
Afbeelding
Cavalière.
Afbeelding
Cavalaire-sur-Mer.
Afbeelding
Cavalaire-sur-Mer.
Afbeelding
Les-Salles-du-Verdon. Vlakbij Les Gorges du Verdon.
Afbeelding
Aups.
Afbeelding
Barjols. Bij alweer een rommelmarkt.
Afbeelding
Ergens langs de péage tussen Toulouse en Cahors. Deze Orangina Trophy-ganger zagen we eerder al rijden bij Béziers. Toen helaas de camera niet bij de hand. Uren later stond hij toevallig bij een tankstation.
Afbeelding
Ergens in de Haute-Vienne. Bij de bricolage.
Afbeelding
In hetzelfde dorp. Volgens mij was het Saint-Yrieix-la-Perche.
Afbeelding
Piègut-Pluviers.
Afbeelding
Afbeelding
Piègut-Pluviers. Met schitterende hoedenplankdecoratie.
Afbeelding
Saint-Estèphe. F4 La Poste. Volgens mij vlakbij de auto24 van p304c maar weer niet gevonden.
Plaats reactie