inderdaad geen zelfbouw, is eerder vertoond (hmm, waarom valt het rechterdeel van de foto nou weg?):
deze zou uit Cuba zijn, is dat wel een knutselwerkje?
dit is er een uit Colombia:
hoort trouwens natuurlijk niet in dit topic thuis, sorry
ongeveer in't midden, na de uitleg van zijn advocaat
di 28/07/2009 - 06:54
De Marokkaanse Belg Abdelkader Belliraj is vanmorgen vroeg in Marokko veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. De rechter verklaarde hem schuldig voor het leiden van een terroristisch netwerk met 35 leden.
Gevonden in het boek: Van snellopers en sprinters; een eeuw spoorwegervaringen door Hans Kaas (blz. 180 om het kompleet te krijgen)
Pas na het maken van de foto ontstond de zekerheid dat het een viertje betreft. De uitsnede is in het boek circa 3,5 cm breed, vandaar het zichtbare raster.
Het kan ook bijna niet anders in die tijd, zelfs in een eend-verknochte stad als Amsterdam. De bronvermelding is terug te vinden bij 689 van het teltopic.
hoort niet echt hier, maar wist niet waar dan wel....
een weblog van autoweek over de 4!
Kapitaalvernietiging
Ik wil mijn eerdere weblog terugtrekken. Nou, dat is misschien iets te kort door de bocht, maar ik ben de afgelopen week erg aan het denken gezet over auto’s als gebruiksartikel. Nog steeds denk ik dat het zinnig is als we auto’s op een andere, meer economische manier gaan bekijken, maar de sloopregeling is me bij nader inzien een dolk in het hart.
Dit inzicht kwam tot me door mijn neefje. Hij is een enthousiasteling en wil al sinds jaar en dag een Renaultje 4. Nu hij zijn rijbewijs heeft, besloot hij de daad bij het woord te voegen en ging tijdens zijn vakantie in Frankrijk op zoek naar een mooi exemplaar. Via de Franse Marktplaats vond hij een aantal fraaie Viertjes, trok de stoute schoenen aan en ging langs bij de verkopers. Wat bleek? De Viertjes die hij op het oog had mochten niet meer verkocht worden. Ze stonden op de terreinen van de dealers, reeds ontdaan van hun kenteken en zonder uitzicht op een tweede leven in Nederland. De oorzaak? De Franse sloopregeling!
Mijn neef heeft inmiddels zijn Viertje. Via een Nederlandse importeur sloeg hij er een Frans exemplaar op de kop dat nog net aan de terreur van de sloopkogel is ontsnapt. Prachtig karretje, goed geconserveerd en zeker nog geschikt om z’n trotse nieuwe eigenaar een aantal avontuurlijke jaren te bezorgen. Soms zou ik wensen dat mensen iets minder luisteren naar geld, en dit soort machines een warm hart blijven toedragen.