keerringen pullies vervangen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
keerringen pullies vervangen?
De zebra is nogal incontinent de laatste tijd. Klein onderzoek heeft al aangetoond dat het niet uit het oliereservoir, de versnelingsbak of tussen het klepdeksel door komt.
Mijn conclusie: het komt door de keerringen van de poelie(s). Lijkt jullie dit logisch en zijn die goed te vervangen?
Mijn conclusie: het komt door de keerringen van de poelie(s). Lijkt jullie dit logisch en zijn die goed te vervangen?
- Fransr4f41988
- Fransr4f41988
nokkenaskeerring vervangen
je zou een poging kunnen wagen door niet de hele bak eraf te halen maar om de bak 3 cm naar voren te schuiven als je de baksteun demonteert .
Je moet de keerring dan in theorie eruit kunnen wippen en een nieuwe monteren.
vr gr Fons
Je moet de keerring dan in theorie eruit kunnen wippen en een nieuwe monteren.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
mmm
best nog wel wat werk dus, maar goed, als het daar uit komt zal het toch dicht moeten...
Bak los maken zonder de motor te verwijderen heb ik als eens gedaan, daar was ik zacht gezegd geen fan van.
Dan maar een dagje plannen en het hele blok er uit. Op zich is dat een mooie gelegenheid om alles een keer goed schoon te maken en te bekijken.
best nog wel wat werk dus, maar goed, als het daar uit komt zal het toch dicht moeten...
Bak los maken zonder de motor te verwijderen heb ik als eens gedaan, daar was ik zacht gezegd geen fan van.
Dan maar een dagje plannen en het hele blok er uit. Op zich is dat een mooie gelegenheid om alles een keer goed schoon te maken en te bekijken.
bak los
vergeet je niet om ook de keerringen van de aandrijfassen te vervangen? (een voor een. Daarna mag je de lagers van het differnetieel spelingvrij zetten (vgl Renault).
Als de prise as erg vet (door lekkage vanuit de bak) is moet je ook eventueel de kleine keering daarvan vervangen.
succes
vr gr Fons
Als de prise as erg vet (door lekkage vanuit de bak) is moet je ook eventueel de kleine keering daarvan vervangen.
succes
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Voordat ik alles uit elkaar ga halen net nog eens goed gekeken:
- Moet de motor er echt uit om die keerringen te vervangen? Het ziet er uit alsof dat zo ook wel kan.
- Voordat ik aan de pullies begin: zou het ook kunnen dat de olie er tussen de cilinders en de kop uit komt? Daar zit wel de olie nu...
- Moet de motor er echt uit om die keerringen te vervangen? Het ziet er uit alsof dat zo ook wel kan.
- Voordat ik aan de pullies begin: zou het ook kunnen dat de olie er tussen de cilinders en de kop uit komt? Daar zit wel de olie nu...