Ik rijdt in een F6 en fiets graag. Toevallig gisteren nog naar Limburg geweest met twee racefietsen achterin.
Alhoewel ze inderdaad zonder enige demontage zouden passen moet ik zeggen dat ik de voorwielen er toch uit haal. Met de wielen er nog in is het net te krap, moeten de wielen scheef en staat het allemaal niet zo mooi. Met de voorwielen er uit staan ze mooi rechtop en steviger op de voorvork. Ik ben van plan om een snelspan as op de vloer te monteren zodat ik ze ook snel vast kan zetten, dat moet helemaal mooi worden!
dergelijke systemen zijn ook los te koop (www.fix-fork.com) maar ik dacht er een van een oude snelspan as te maken.
Maar goed dat laatste doet er niet zo toe. Het is meer dat ik denk dat met de voorwielen er uit een race fiets volgens mij ook staand in een normale 4 zonder achterbank past en dat dat dus geen argument zou hoeven zijn om een F6 te kopen. Misschien mag je wel eens bij iemand gaan passen!
Ik ben het wel met Diede p304c eens dat met de wielen er uit ook alles wel ineen normale 4 past. Ik heb zelfs weleens twee mountainbikes en kampeerspullen in een renault 5 gefrot! maar lekker staand rechtop is wel makkelijker en wat zorgelozer voor je fiets. (die zo maar meer waard kan zijn dan je r4 )
zo'n systeem als Brecht het over heeft heb ik ook al aan gedacht en hoop ik in de F4 te bouwen t.z.t. maar als ik nu snel even mijn fiets meet en het kale chassis met een stoel er op dan vermoed ik dat je op die manier in een F4 en een normale R4 met een fietsstuur in je nek aan het rond rijden bent. de 20 centimeter extra van de F6 is voor zo'n oplossing waarschijnlijk idealer. de tijd zal het leren mocht ik ooit de F4 af hebben. andere oplossing om beschadiging te voorkomen zijn dit soort oplossingen: http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0058-N0705 maar dat zijn nogal dure zakken als je ze niet vaak gebruikt (om over de echte koffers maar te zwijgen)
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Ik rijdt in een F6 en fiets graag. Toevallig gisteren nog naar Limburg geweest met twee racefietsen achterin.
Alhoewel ze inderdaad zonder enige demontage zouden passen moet ik zeggen dat ik de voorwielen er toch uit haal. Met de wielen er nog in is het net te krap, moeten de wielen scheef en staat het allemaal niet zo mooi. Met de voorwielen er uit staan ze mooi rechtop en steviger op de voorvork. Ik ben van plan om een snelspan as op de vloer te monteren zodat ik ze ook snel vast kan zetten, dat moet helemaal mooi worden!
dergelijke systemen zijn ook los te koop (www.fix-fork.com) maar ik dacht er een van een oude snelspan as te maken.
Maar goed dat laatste doet er niet zo toe. Het is meer dat ik denk dat met de voorwielen er uit een race fiets volgens mij ook staand in een normale 4 zonder achterbank past en dat dat dus geen argument zou hoeven zijn om een F6 te kopen. Misschien mag je wel eens bij iemand gaan passen!
Ik ben het wel met Diede p304c eens dat met de wielen er uit ook alles wel ineen normale 4 past. Ik heb zelfs weleens twee mountainbikes en kampeerspullen in een renault 5 gefrot! maar lekker staand rechtop is wel makkelijker en wat zorgelozer voor je fiets. (die zo maar meer waard kan zijn dan je r4 )
Ik heb erg genoten van bericht! En goeie info ook, dat makkelijke en zorgeloze past wel bij mij... Limburg dat doe ik je nog niet 123 na (een keer ontploft op de Camerig ha ha..) Enfin, ik zou ze ook graag staand vervoeren, ik dacht aan steuntjes maken aan de zijwanden die dan de frames 'vasthouden' voor mij oid... Vooral heel komisch dat de twee fietsen idd meer kosten dan de Renaultjes die ik heb gezien/op het oog heb..
p304c schreef:zo'n systeem als Brecht het over heeft heb ik ook al aan gedacht en hoop ik in de F4 te bouwen t.z.t. maar als ik nu snel even mijn fiets meet en het kale chassis met een stoel er op dan vermoed ik dat je op die manier in een F4 en een normale R4 met een fietsstuur in je nek aan het rond rijden bent. de 20 centimeter extra van de F6 is voor zo'n oplossing waarschijnlijk idealer. de tijd zal het leren mocht ik ooit de F4 af hebben. andere oplossing om beschadiging te voorkomen zijn dit soort oplossingen: http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0058-N0705 maar dat zijn nogal dure zakken als je ze niet vaak gebruikt (om over de echte koffers maar te zwijgen)
Bedankt voor het meten en meedenken. Nee, fietsstuur in mijn nek lijkt me idd erg hinderlijk, volgens mij gaat dat irriteren na zo'n... 10 meter
@Mark4GTL
Man een man, woord een woord: de foto's zijn er dan ook de volgende ochtend! Ik kon het niet nalaten te grinneken hier achter mijn compu... die omafiets, die Renault, dat spinnetje, die verhoudingen! Ik zit te wachten tot Renault langzaam op zijn kont gaat zitten (als een koppige ezel). Ik moet zeggen: ik hoef niet aan mijn ouders te denken, (subaru met sparta-met fietsen op de fietsendrager) dit is echt iets anders! Maar de wijzer slaat toch door naar de f6 (als ik er ooit een vind). Maar meer om het: "gooi er maar in-en-gaan-gemak" Dank dank!
lola schreef:
... Limburg dat doe ik je nog niet 123 na (een keer ontploft op de Camerig ha ha..)
ach, wij hadden de de makkelijkste route hoor, 100 km met niet al te steile klimmetjes. Als ik de Camerig zo eens snel op zoek is die ook best pittig! Helaas ligt de site van Limburgs mooiste er uit, dus ik weet niet meer precies welke we gehad hebben. Maar het was aardig recreatief. Misschien volgend jaar en zwaardere route uitzoeken.
Maar goed er staan wel wat F6-jes te koop hoor, een mooie combi zag ik al op het forum staan En die Spaanse die gijs post... nog hoger en nog lelijker!
brecht schreef:
Maar goed er staan wel wat F6-jes te koop hoor, een mooie combi zag ik al op het forum staan
oe, ff checken!...
Crème Combi bedoel je: die raampjes, dat deurtje, ik ben verliefd, nu nog even afwachten of ik hem kan betalen... binnenkort naar Friesland? pom pom...
In de laadruimte van een F6 kunnen wel 2 fietsen staan. Met het voorwiel dwars. Netjes vastmaken met een spanband.
Daar kan je die handige gaten voor gebruiken. Dekentje erover.
Grote stukken karton ernaast om de raampjes te beschermen. Deur dicht. En rijden maar!
Dit is zomaar een foto van een betimmering. Het is ongeveer het plan wat ik nog wil uitvoeren bij mijn F6.