2 fietsen in een Renaul 4?

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 107087Bericht Mark4GTL »

Afbeelding
Afbeelding
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 107088Bericht brecht »

Hoi Lola,

Ik rijdt in een F6 en fiets graag. Toevallig gisteren nog naar Limburg geweest met twee racefietsen achterin.

Alhoewel ze inderdaad zonder enige demontage zouden passen moet ik zeggen dat ik de voorwielen er toch uit haal. Met de wielen er nog in is het net te krap, moeten de wielen scheef en staat het allemaal niet zo mooi. Met de voorwielen er uit staan ze mooi rechtop en steviger op de voorvork. Ik ben van plan om een snelspan as op de vloer te monteren zodat ik ze ook snel vast kan zetten, dat moet helemaal mooi worden!

dergelijke systemen zijn ook los te koop (www.fix-fork.com) maar ik dacht er een van een oude snelspan as te maken.

Maar goed dat laatste doet er niet zo toe. Het is meer dat ik denk dat met de voorwielen er uit een race fiets volgens mij ook staand in een normale 4 zonder achterbank past en dat dat dus geen argument zou hoeven zijn om een F6 te kopen. Misschien mag je wel eens bij iemand gaan passen!

Ik ben het wel met Diede p304c eens dat met de wielen er uit ook alles wel ineen normale 4 past. Ik heb zelfs weleens twee mountainbikes en kampeerspullen in een renault 5 gefrot! maar lekker staand rechtop is wel makkelijker en wat zorgelozer voor je fiets. (die zo maar meer waard kan zijn dan je r4 :lol: )
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 107093Bericht p304c »

zo'n systeem als Brecht het over heeft heb ik ook al aan gedacht en hoop ik in de F4 te bouwen t.z.t. maar als ik nu snel even mijn fiets meet en het kale chassis met een stoel er op dan vermoed ik dat je op die manier in een F4 en een normale R4 met een fietsstuur in je nek aan het rond rijden bent. de 20 centimeter extra van de F6 is voor zo'n oplossing waarschijnlijk idealer. de tijd zal het leren mocht ik ooit de F4 af hebben. andere oplossing om beschadiging te voorkomen zijn dit soort oplossingen: http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0058-N0705 maar dat zijn nogal dure zakken als je ze niet vaak gebruikt (om over de echte koffers maar te zwijgen)
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 13, 2009 9:46 pm

Bericht: # 107094Bericht lola »

brecht schreef:Hoi Lola,

Ik rijdt in een F6 en fiets graag. Toevallig gisteren nog naar Limburg geweest met twee racefietsen achterin.

Alhoewel ze inderdaad zonder enige demontage zouden passen moet ik zeggen dat ik de voorwielen er toch uit haal. Met de wielen er nog in is het net te krap, moeten de wielen scheef en staat het allemaal niet zo mooi. Met de voorwielen er uit staan ze mooi rechtop en steviger op de voorvork. Ik ben van plan om een snelspan as op de vloer te monteren zodat ik ze ook snel vast kan zetten, dat moet helemaal mooi worden!

dergelijke systemen zijn ook los te koop (www.fix-fork.com) maar ik dacht er een van een oude snelspan as te maken.

Maar goed dat laatste doet er niet zo toe. Het is meer dat ik denk dat met de voorwielen er uit een race fiets volgens mij ook staand in een normale 4 zonder achterbank past en dat dat dus geen argument zou hoeven zijn om een F6 te kopen. Misschien mag je wel eens bij iemand gaan passen!

Ik ben het wel met Diede p304c eens dat met de wielen er uit ook alles wel ineen normale 4 past. Ik heb zelfs weleens twee mountainbikes en kampeerspullen in een renault 5 gefrot! maar lekker staand rechtop is wel makkelijker en wat zorgelozer voor je fiets. (die zo maar meer waard kan zijn dan je r4 :lol: )
Ik heb erg genoten van bericht! En goeie info ook, dat makkelijke en zorgeloze past wel bij mij... Limburg dat doe ik je nog niet 123 na (een keer ontploft op de Camerig :oops: ha ha..) Enfin, ik zou ze ook graag staand vervoeren, ik dacht aan steuntjes maken aan de zijwanden die dan de frames 'vasthouden' voor mij oid... Vooral heel komisch dat de twee fietsen idd meer kosten dan de Renaultjes die ik heb gezien/op het oog heb.. :lol:
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 13, 2009 9:46 pm

Bericht: # 107095Bericht lola »

p304c schreef:zo'n systeem als Brecht het over heeft heb ik ook al aan gedacht en hoop ik in de F4 te bouwen t.z.t. maar als ik nu snel even mijn fiets meet en het kale chassis met een stoel er op dan vermoed ik dat je op die manier in een F4 en een normale R4 met een fietsstuur in je nek aan het rond rijden bent. de 20 centimeter extra van de F6 is voor zo'n oplossing waarschijnlijk idealer. de tijd zal het leren mocht ik ooit de F4 af hebben. andere oplossing om beschadiging te voorkomen zijn dit soort oplossingen: http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0058-N0705 maar dat zijn nogal dure zakken als je ze niet vaak gebruikt (om over de echte koffers maar te zwijgen)
Bedankt voor het meten en meedenken. Nee, fietsstuur in mijn nek lijkt me idd erg hinderlijk, volgens mij gaat dat irriteren na zo'n... 10 meter :lol:
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 13, 2009 9:46 pm

Bericht: # 107096Bericht lola »

@Mark4GTL
Man een man, woord een woord: de foto's zijn er dan ook de volgende ochtend! 8) Ik kon het niet nalaten te grinneken hier achter mijn compu... die omafiets, die Renault, dat spinnetje, die verhoudingen! Ik zit te wachten tot Renault langzaam op zijn kont gaat zitten (als een koppige ezel).
:lol: Ik moet zeggen: ik hoef niet aan mijn ouders te denken, (subaru met sparta-met fietsen op de fietsendrager) dit is echt iets anders! Maar de wijzer slaat toch door naar de f6 (als ik er ooit een vind). Maar meer om het: "gooi er maar in-en-gaan-gemak" Dank dank!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 107097Bericht Mark4GTL »

heb ff de fiets van m`n zusje geleend voor de foto

maar het werkt praktisch, ik kan gwn de fietsendrager achterop gooien en karren. Alleen ff kenteken monteren en stekker aansluiten :lol:

de fiets gaat ook geen kant op
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 107099Bericht GijSsie »

Hier een extra hoge klik hier

Die spaanse zijn altijd net iets hoger dan de standaard 4tjes.
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 107103Bericht brecht »

lola schreef: ... Limburg dat doe ik je nog niet 123 na (een keer ontploft op de Camerig :oops: ha ha..)
ach, wij hadden de de makkelijkste route hoor, 100 km met niet al te steile klimmetjes. Als ik de Camerig zo eens snel op zoek is die ook best pittig! Helaas ligt de site van Limburgs mooiste er uit, dus ik weet niet meer precies welke we gehad hebben. Maar het was aardig recreatief. Misschien volgend jaar en zwaardere route uitzoeken.

Maar goed er staan wel wat F6-jes te koop hoor, een mooie combi zag ik al op het forum staan En die Spaanse die gijs post... nog hoger en nog lelijker! :lol:
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 13, 2009 9:46 pm

Bericht: # 107108Bericht lola »

brecht schreef:
Maar goed er staan wel wat F6-jes te koop hoor, een mooie combi zag ik al op het forum staan
oe, ff checken!...
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 13, 2009 9:46 pm

Bericht: # 107109Bericht lola »

lola schreef:
brecht schreef:
Maar goed er staan wel wat F6-jes te koop hoor, een mooie combi zag ik al op het forum staan
oe, ff checken!...
Crème Combi bedoel je: die raampjes, dat deurtje, ik ben verliefd, nu nog even afwachten of ik hem kan betalen... binnenkort naar Friesland? pom pom... (hippie)
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 13, 2009 9:46 pm

Bericht: # 107112Bericht lola »

GijSsie schreef: Die spaanse zijn altijd net iets hoger dan de standaard 4tjes.
Die Spaanse? Daar zit verschil in? Renault is niet gewoon Renault... :o
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 107114Bericht Mark4GTL »

nop
tussen de franse, argentijnse, spaanse en italiaanse zit verschil
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Laadruimte F6

Bericht: # 107126Bericht FF Erik »

In de laadruimte van een F6 kunnen wel 2 fietsen staan. Met het voorwiel dwars. Netjes vastmaken met een spanband.
Daar kan je die handige gaten voor gebruiken. Dekentje erover.
Grote stukken karton ernaast om de raampjes te beschermen. Deur dicht. En rijden maar!

Afbeelding
Dit is zomaar een foto van een betimmering. Het is ongeveer het plan wat ik nog wil uitvoeren bij mijn F6.
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 107127Bericht FF Erik »

Zoek de verschillen.

2x Spaanse F6 (FASA) met hoog dak
Afbeelding

Afbeelding

Gewone F6
Afbeelding

En het verschil tussen een F6 en F4
Afbeelding
Plaats reactie