Bij de mijne... nou ja, waar ik mee bezig ben, zit geen ontluchtingsnippel op de 3-aansluitings hoofdremcylinder.
Een stuk mee gereden, remmen leken goed te werken, steeds hard pedaal en ineens zakt het pedaal tot bijna op de bodem om de keer erop weer gewoon bovenin te zitten...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat schreef:Bij de mijne... nou ja, waar ik mee bezig ben, zit geen ontluchtingsnippel op de 3-aansluitings hoofdremcylinder.
Een stuk mee gereden, remmen leken goed te werken, steeds hard pedaal en ineens zakt het pedaal tot bijna op de bodem om de keer erop weer gewoon bovenin te zitten...
Lijkt toch alsof 1 van je zelfstellers af en toe niet werkt. Je kan eens proberen om met een aangetrokken handrem te gaan rijden. Natuurlijk wel zo aangetrokken dat de remmen nauwelijks aanlopen.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Een stuk mee gereden, remmen leken goed te werken, steeds hard pedaal en ineens zakt het pedaal tot bijna op de bodem om de keer erop weer gewoon bovenin te zitten...
klinkt mij eerder als een zandkorreltje in de hoofdremcilinder of versleten rubbertjes op de zuiger van de hoofdremcilinder
Heb ik ook elke keuring weer gezeik mee... (met remdrukverschil achter dus)
Blijkt dat het vertande kwadrant van je zelfsteller teveel wiebelt op zijn remschoen (ergo; zo'n klemringetje klemt niet hard genoeg en het asje wiebelt daar door, waardoor druk niet voldoende is).
Volgens mij is enige remedie een nieuw remschoen setje met dito nieuw mechaniekje er in blaffen...
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...