loodvervanger of nie?!?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik heb een R4(tl denk ik) uit '86, met een 1108cc blokje uit '82 erin. Is pas gereviseerd, maar geen nieuwe kleppen erin. Vanwege de hoge compressieverhouding (1:9,5) tank ik super 98 en ik gooi er extra loodvervanger bij (uit zo'n los flesje). Is dit werkelijk nodig om het ding geen pijn te doen of kan het ook zonder dit zoze spul?!?!?(zou pieken schelen!)
- Volker_4TL
- Berichten: 25
- Lid geworden op: ma apr 15, 2002 2:00 am
- Locatie: Kamp-Lintfort (D)
- Contacteer:
- koningozzo
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Wetende dat dit bericht van october is(had ik maar moeten opletten), toch van mijn zijde even een reactie.
ik heb dus een 845 cc blok(je)en zou volgens het boekje normaal moeten tanken, zoals velen zeggen en beweren, heb ook ik super MLV in de wagen en wil of moet de overstap maken naar Euro 95, eventueel met een kannetje loodvervanger. Daar ik ook start- en rijdproblemen ken dit toch even onder de algemene aandacht te brengen.
ik heb dus een 845 cc blok(je)en zou volgens het boekje normaal moeten tanken, zoals velen zeggen en beweren, heb ook ik super MLV in de wagen en wil of moet de overstap maken naar Euro 95, eventueel met een kannetje loodvervanger. Daar ik ook start- en rijdproblemen ken dit toch even onder de algemene aandacht te brengen.
Als eerste wil ik even opmerken dat Renault voorschrijft Euro 95 te gebruiken, behalve voor het 1108-je, daar adviseren ze 98 mlv.
Op de flesjes loosvervanger staat dat dit spullie beschermt tegen slijtage. Als je zwaar gaat trekken met de auto of hard gaat rijden adviseert het flesje de verhouding wat te veranderen (meer van dat spul dus). Ik gebruik het altijd maar, onder het mom van: dan kan ik hem af en toe 's op z'n staart trappen. Geeft wel een goed gevoel, dat spul d'r in gooien, alsof je 'm aan het verwennen bent. Hij zegt nog net niet dat ÃÂe het lekker vindt... mmm... dat klinkt raar...
Nouja, da's dus mijn opinie. Baat het niet dat schaadt het niet.
Op de flesjes loosvervanger staat dat dit spullie beschermt tegen slijtage. Als je zwaar gaat trekken met de auto of hard gaat rijden adviseert het flesje de verhouding wat te veranderen (meer van dat spul dus). Ik gebruik het altijd maar, onder het mom van: dan kan ik hem af en toe 's op z'n staart trappen. Geeft wel een goed gevoel, dat spul d'r in gooien, alsof je 'm aan het verwennen bent. Hij zegt nog net niet dat ÃÂe het lekker vindt... mmm... dat klinkt raar...
Nouja, da's dus mijn opinie. Baat het niet dat schaadt het niet.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!