Nadat mijn renault 4 ------bij een adverteerder uit de vrijbuiter----- helemaal afgelast was en goedgekeurd, bleek onderweg naar de spuiter,dat er nog heel veel gaten in de bodem zaten. Dat was en is pijnlijk en slecht voor het imago van de betreffende garage,maar het project heeft inmiddels zoveel geld gekost,dat het jammer zou zijn om nu te stoppen. Een dikke laag tectyl heeft hier kennelijk wonderen gedaan.
Ook blijkt nu dat de auto waarschijnlijk een lekke koppakking heeft.
De garage kon de klappen uit de uitlaat bij het verminderen van gas bij een bocht,niet verklaren en dus moest altijd met de chocke uitgereden worden. Dat werkte wel,maar kostte zo merkte ik heel veel benzine. Maar ik heb vastgesteld dat het koelwater langzaam verdwijnt,terwijl er geen slang lek is. Maar het koelwater borrelt niet als je de auto stationair laat draaien. Afijn,deskundige hulp/raad is gewenst,omdat het project waar ooit met veel enthousiasme aan begonnen werd een beetje "vervelend"begint te worden. Overigens heb ik nog een kompleet interieur voor een renault 4 liggen,dat weg mag voor een redelijke prijs.
Nu zoek ik in de omgeving van EDE (gld) een betrouwbare garage,die ; de
nieuwe bodem( is inmiddels helemaal in mijn bezit) er onder kan lassen en motorisch kan zorgen dat de auto weer piekfijn loopt!
Wie kan mij aan goed adres helpen,dat niet alleen betrouwbaar,maar ook nog een beetje betaalbaar is? Alvast bedankt voor de reactie(s)
berendzewuster@kpnmail.nl Telefoon 06-26423018
lekke koppakking renault 4 F6 en bodemplaat lassen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
lekke koppakking renault 4 F6 en bodemplaat lassen
Ik vind antwoord op veel vragen,maar vind het mooi om ook mijn vraag hier neer te leggen.
Ben een geweldige leek,maar ga proberen veel over de Renault 4 te leren. Ben in het bezit van een blauwe Renault 4F6 uit 1984
Ben een geweldige leek,maar ga proberen veel over de Renault 4 te leren. Ben in het bezit van een blauwe Renault 4F6 uit 1984
- lesmagnacs
- Contacteer:
Hoi Berend,
Voor er een nieuwe bodemplaat onder je 4tje gelast kan worden moet eigenlijk de oude er eerst onder vandaan. Ik ben nu zelf de bodem aan het vervangen en het bleek dat bij het eerste chassis er zo veel verborgen weggeroeste delen waren dat verder gaan met dit chassis geen optie was. (ik ben het nu met een ander chassis aan het doen, zie eventueel mijn website)
Zorg er dus voor dat je zeker weet dat het de moeite waard is om een nieuwe plaat onder je auto laten lassen (waar heb je die overigens vandaan ??????).
Het handigste is het om op het forum een oproepje te doen en te vragen of er iemand met ervaring op dit punt is en een keertje bij je wil komen kijken of het de moeite waard is.
Helaas woon ik iets te ver weg
Sukses !!!!!
Voor er een nieuwe bodemplaat onder je 4tje gelast kan worden moet eigenlijk de oude er eerst onder vandaan. Ik ben nu zelf de bodem aan het vervangen en het bleek dat bij het eerste chassis er zo veel verborgen weggeroeste delen waren dat verder gaan met dit chassis geen optie was. (ik ben het nu met een ander chassis aan het doen, zie eventueel mijn website)
Zorg er dus voor dat je zeker weet dat het de moeite waard is om een nieuwe plaat onder je auto laten lassen (waar heb je die overigens vandaan ??????).
Het handigste is het om op het forum een oproepje te doen en te vragen of er iemand met ervaring op dit punt is en een keertje bij je wil komen kijken of het de moeite waard is.
Helaas woon ik iets te ver weg

Sukses !!!!!
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes