Vrijspraak!

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Peter_van_Assen

Vrijspraak!

Bericht: # 105895Bericht Peter_van_Assen »

Vrijspraak!

Bijna een jaar geleden werd ik in Amsterdam-Noord bekeurd voor het lekken van brandstof vanuit de tankdop (!), door vermoedelijke overvulling (!) van de brandstof. Lekken via de tankdop leek mij toen erg bijzonder, omdat dat doorgaans het hoogste punt is. Tevens leek het mij onmogelijk het systeem te overvullen omdat het dan al bij tanken over je schoenen moet lopen. De dienstdoende agent heeft zich, denk ik, laten meeslepen/misleiden door een melder, die zeer waarschijnlijk benzine tegen mijn auto heeft aangegooid. Eén van de foto’s uit het PV bevestigde mijn vermoeden.(Stroompatroon op het spatbord en een natte buitenkant van de dop zelf) Op een zeker moment komt de bekeuring binnen en schrik je je dood: 500 euro voor een eetlepel benzine! Dezelfde middag heb ik nog een bezwaarschrift tegen het transactievoorstel de deur uit gedaan. Mijn verweer werd afgewezen en heb de zaak laten voorkomen. Mijn advocaat heeft een juridisch verweer opgesteld en deze meegegeven voor de zitting. Hij stelde vast dat mij het willens en wetens lozen van afvalstoffen niet ten laste gelegd kon worden omdat ik de benzine die ik voor verbranding in de motor had aangeschaft niet als afval in het milieu heb willen dumpen. Bovendien was mij van mogelijke lekkage niets gebleken. Ondanks het goede advies van mijn advocaat had ik niet zo’n goed gevoel voor de zitting. Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een groot verschil. Aldaar werd ik geconfronteerd met een zeer strenge rechter. Ze was duidelijk niet in haar nopjes met het rommelige dossier en de slechte voorbereiding van de Officier van Justitie. Na twintig minuten bleek het een voetbalwedstrijd waarbij de twee teams gezamenlijk in één doel proberen te scoren: Dan heb je de wedstrijd snel gewonnen. De Officier van Justitie achtte het wel bewezen dat de brandstof uit mijn auto was gelekt maar vond het onredelijk te veronderstellen dat ik dat bewust had laten gebeuren. Ze vond vrijspraak van alle ten laste gelegde feiten op zijn plaats! Daar waren de rechter en ik het natuurlijk mee eens! De rechter vond het zeer aannemelijk dat ik als R4Club-lid mijn auto door en door ken en dus op de hoogte zou zijn geweest van technisch vreemde verschijnselen. Waar een club-lidmaatschap met bijbehorende club-sticker al niet goed voor kan zijn.
:D
Sir, Ravel

Bericht: # 105897Bericht Sir, Ravel »

gelukkig WHOEHOEW,

al die spanning vanwege een "irritante fliek"....
Willem de Zwijger

Bericht: # 105898Bericht Willem de Zwijger »

Nou, wat een gedoe kan een mens overkomen, al die sores zit je net op te wachten!
Ik heb zelf wel eens gehad dat ik met een volle tank de auto in de zon had gezet, en bij terugkeer de boel onder de dop vandaan was gekomen. En ook een keer dat hij op een scheef hellinkje stond gecombineerd met wat zon.
Mark4GTL
Contacteer:

Bericht: # 105901Bericht Mark4GTL »

beter dat je vrijgesproken bent.

stupid dienders soms.

maargoed, als de dop al zou lekken zou het nooit bijzonder veel zijn.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
hankleinjan.nl

Bericht: # 105914Bericht hankleinjan.nl »

Belachelijk om daar zo´n hijsa van te maken van een paar druppels benzine!
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
Plaats reactie