Renault 4 op aardgas in het middelpunt van de belangstelling
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Voor het maken van waterstof is gewoon heel erg veel energie nodig. Deze energie komt voorlopig vooral uit fossiele oplossingen zoals kool en olie. Diegene die het voor elkaar krijgt om op een groene manier waterstof te maken die wordt heel heel rijk.
Ook heb ik laatst op discovery een project gezien waarin ze in de ruimte met zonnepanelen stroom opwekken en die vervolgens "draadloos" met een soort super geconcentreerde magnetron golven naar de aarde "beamden". Deze golven werden op aarde weer omgezet naar stroom. Maar dit allen bestond slechts in een proof of concept methode wel al over de juiste afstand maar nog niet met een rendabel vermogen.
Ik hoop wel dat we onze 4tjes over 40+ jaar nog kunnen rijden op benzine gaat toch niks boven het lekker ploffen van zo'n motortje.
Ook heb ik laatst op discovery een project gezien waarin ze in de ruimte met zonnepanelen stroom opwekken en die vervolgens "draadloos" met een soort super geconcentreerde magnetron golven naar de aarde "beamden". Deze golven werden op aarde weer omgezet naar stroom. Maar dit allen bestond slechts in een proof of concept methode wel al over de juiste afstand maar nog niet met een rendabel vermogen.
Ik hoop wel dat we onze 4tjes over 40+ jaar nog kunnen rijden op benzine gaat toch niks boven het lekker ploffen van zo'n motortje.
Renault 4 GTL 1985
Renault 4 GTL Clan 1989 (zeer krokant 15 jaren project)
Renault 4 GTL Clan 1989 (zeer krokant 15 jaren project)
-
- Contacteer:
draadloze energietransport
Nog nooit van gehoord draadloze energietransport lijkt meer op
een draadloos verlengsnoer dat moet ook nog eens worden uitgevonden
haha
een draadloos verlengsnoer dat moet ook nog eens worden uitgevonden
haha
hans
eerst de F4 afhebben 

R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
was Tesla niet die vent met de "aardbeving machiene" ?
R4F4 FASA 1977
- Boerammetje
- Contacteer:
- Boerammetje
- Contacteer:
hoe is het nu met de gasmobiel?
Las in de krant dat we tegen tweeduizendzoveel weetikveel hoeveel auto's op energie zullen hebben rijden in nederland,
Maar is het wel een goed ideen om met zn alleen een veel te zware accu in de kofferbak te hebben die er veel te lang over doet om opgeladen te worden met de elektra van een met bruinkool gestookte centrale?
Dan is dongenergie van de klap van de molenwiek volgens mij
Las in de krant dat we tegen tweeduizendzoveel weetikveel hoeveel auto's op energie zullen hebben rijden in nederland,
Maar is het wel een goed ideen om met zn alleen een veel te zware accu in de kofferbak te hebben die er veel te lang over doet om opgeladen te worden met de elektra van een met bruinkool gestookte centrale?
Dan is dongenergie van de klap van de molenwiek volgens mij
R4F4 FASA 1977
Ik maak op mijn werk van poep stroom is dat niet wat?
Biogas is nog niet perfect,er zijn nog veel scrubbers,chemicalien en koelers nodig om het gas schoon te krijgen.
Met biogas maken we dus stoom,co2 neutraal, en stadswarmte.
Onze moroen zijn nu pas 4 jaar oud en niet erg betrouwbaar.
Misfires en lekke koppen.Zal wel ff een foto maken.
Biogas is nog niet perfect,er zijn nog veel scrubbers,chemicalien en koelers nodig om het gas schoon te krijgen.
Met biogas maken we dus stoom,co2 neutraal, en stadswarmte.
Onze moroen zijn nu pas 4 jaar oud en niet erg betrouwbaar.
Misfires en lekke koppen.Zal wel ff een foto maken.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
-
- Contacteer:
gasmobiel
Het rijden op aardgas geniet steeds meer belangstelling in de achterhoek.
Gemeenteambtenaren en provinciebestuurders kennen de groenwitte aardgas-r4 inmiddels ook.
De bedoeling is om in de toekomst te gaan rijden op biogas.
Het is niet puur biogas maar er moet aardgas bijgemengd worden om een fatsoenlijke verbranding te verkrijgen.
Kamperen oke, maar tanken bij de boer dat zal nog wel even duren!
Gemeenteambtenaren en provinciebestuurders kennen de groenwitte aardgas-r4 inmiddels ook.
De bedoeling is om in de toekomst te gaan rijden op biogas.
Het is niet puur biogas maar er moet aardgas bijgemengd worden om een fatsoenlijke verbranding te verkrijgen.
Kamperen oke, maar tanken bij de boer dat zal nog wel even duren!
hans
-
Harstikke goed Hans, kun je ook even naar Amsterdam komen met dat juweeltje? Er zitten hier nog ambtenaren te studeren op mogelijkheden om de R4 tjes en aanverwante auto's te weren....
En dat biogas...de toekomst wordt niet: tanken doe je door je auto 's nachts aan het stopcontact te leggen, maar door hem aan het riool te koppelen...?
En dat biogas...de toekomst wordt niet: tanken doe je door je auto 's nachts aan het stopcontact te leggen, maar door hem aan het riool te koppelen...?
-
- Contacteer:
weren van klassiekers in de stad
Ha Willem
Ben verleden week naar de techno classica essen (D) geweest ben met de aardgas-r4 de stad in gereden en was daarmee in overtreding!
Had een sticker bij de TUV moeten halen, maar wat blijkt nu mijn auto is super schoon maar heeft geen kat dus.... geen sticker voor gassie
Kom toch weer het Franzose verhaal in beeld heb dus de regelklep al in huis is van de ontluchting van de brandstoftank van een vw.
Misschien moeten we zoeken naar geschikte gebruikte kat op de sloop en dan maak ik wel een geschikte aansturing (via de ontsteking) voor dat klepje.
bieden we het ter keuring aan bij het RDW wil ik wel eens zien wat ze zeggen
heb al vaker met dat bijltje gehakt.
Ze kunnen het krijgen zoals ze het hebben willen de werking van de kat wordt niet eens gecontroleerd kijken alleen naar nummers!!
mvrgr hans
Ben verleden week naar de techno classica essen (D) geweest ben met de aardgas-r4 de stad in gereden en was daarmee in overtreding!
Had een sticker bij de TUV moeten halen, maar wat blijkt nu mijn auto is super schoon maar heeft geen kat dus.... geen sticker voor gassie
Kom toch weer het Franzose verhaal in beeld heb dus de regelklep al in huis is van de ontluchting van de brandstoftank van een vw.
Misschien moeten we zoeken naar geschikte gebruikte kat op de sloop en dan maak ik wel een geschikte aansturing (via de ontsteking) voor dat klepje.
bieden we het ter keuring aan bij het RDW wil ik wel eens zien wat ze zeggen
heb al vaker met dat bijltje gehakt.
Ze kunnen het krijgen zoals ze het hebben willen de werking van de kat wordt niet eens gecontroleerd kijken alleen naar nummers!!
mvrgr hans
hans