ombouw naar 1400 cc + 5 bak
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
Is die R11 motor een C blok?? en geen energie blokje?
een weber op je 1100 is wel leuk, scherpere nokkenas erbij en iets ander uitlaatje..hmm
mecapart.com heeft spruitstukjes voor de weber 40dcoe. passend voor de A110 1100/1300, dit is volgens mij wel ongeveer dezelfde kop. kost alleen wel wat.
leuk projectje!
cees
een weber op je 1100 is wel leuk, scherpere nokkenas erbij en iets ander uitlaatje..hmm
mecapart.com heeft spruitstukjes voor de weber 40dcoe. passend voor de A110 1100/1300, dit is volgens mij wel ongeveer dezelfde kop. kost alleen wel wat.
leuk projectje!
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
ombouw naar 1400cc
Ha R4-ers
Mijn bedoeling is eigenlijk om op een goedkope manier een zuinige pittige motor te bouwen.
De keuze voor een aangepast origineel 1108 spruitstuk in combinatie met een goedkope weber die op een VW wordt gebruikt is duidelijk.
spruitstukken voor een weber dcoe zijn duur (350) en de dcoe carburateur 40 mm is duur, volgende probleem wat gaan we doen met het uitlaatspruitstuk!
Bouw een motortje zoals beschreven en test hem op de rollenbank kunnen we zien of het een goed concept is.
mvrgr hans
Mijn bedoeling is eigenlijk om op een goedkope manier een zuinige pittige motor te bouwen.
De keuze voor een aangepast origineel 1108 spruitstuk in combinatie met een goedkope weber die op een VW wordt gebruikt is duidelijk.
spruitstukken voor een weber dcoe zijn duur (350) en de dcoe carburateur 40 mm is duur, volgende probleem wat gaan we doen met het uitlaatspruitstuk!
Bouw een motortje zoals beschreven en test hem op de rollenbank kunnen we zien of het een goed concept is.
mvrgr hans
hans
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
ha hans,
webers zijn inderdaad duur... een setje 40dcoe bij mecaparts met spruitstuk kost zo 800-900 euro. dat zullen de meeste mensen er niet voor over hebben.
is een solex 32dis(ala R5 GTT) ook niet een idee? volgens mij hetzelfde voetje als een R4 carb? die carb koop je voor een paar tientjes.
ik ben benieuwd naar de resultaten!
houd ons op de hoogte.
groet
cees
webers zijn inderdaad duur... een setje 40dcoe bij mecaparts met spruitstuk kost zo 800-900 euro. dat zullen de meeste mensen er niet voor over hebben.
is een solex 32dis(ala R5 GTT) ook niet een idee? volgens mij hetzelfde voetje als een R4 carb? die carb koop je voor een paar tientjes.
ik ben benieuwd naar de resultaten!
houd ons op de hoogte.
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
solex 32 DIS
ha cees
O nee nee pas op met een solex dis daarmee loopt hij waarschijnlijk veel te rijk moet de sproeierbezetting worden aangepast en er zijn heel moeilijk sproeiers bij te krijgen.
Oude carburateurs die lang hebben gelegen moeten ultrasoon gereinigd worden samen met een revisiesetje ben je duurder uit dan een 34 weber nieuw uit de doos , bovendien zijn sproeiers makkelijker te verkrijgen dan solex.
mvrgr hans
O nee nee pas op met een solex dis daarmee loopt hij waarschijnlijk veel te rijk moet de sproeierbezetting worden aangepast en er zijn heel moeilijk sproeiers bij te krijgen.
Oude carburateurs die lang hebben gelegen moeten ultrasoon gereinigd worden samen met een revisiesetje ben je duurder uit dan een 34 weber nieuw uit de doos , bovendien zijn sproeiers makkelijker te verkrijgen dan solex.
mvrgr hans
hans
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
ombouw 1400cc
PS. het originele spruitstuk heeft een inlaatdiameter van max.29 mm en de hartafstand van de tapeinden zijn 53 mm dus totaal ongeschikt voor een grotere carburateur dan 28mm.
De inlaat moet vergroot worden naar 34 mm en een adapterplaat moet geplaatst worden met een hartafstand van de tapeinden van 63mm.
mvrgr hans
De inlaat moet vergroot worden naar 34 mm en een adapterplaat moet geplaatst worden met een hartafstand van de tapeinden van 63mm.
mvrgr hans
hans