heren,
wat is er nu eigenlijk precies aan de hand?
Volgens mij valt het allemaal nogal mee. Als hij echt vast had gezeten had de auto naar een kant getrokken.
Schijfremzuigers zitten erg dicht tegen de blokken Dit is gedaan om een korte reactietijd te krijgen. De vrijloopafstand wordt eigenlijk bepaald door de afdicht rubber in het huis rond de zuiger. Die afdichtrubber is eleastisch en haalt bij het loslaten van de druk de zuiger maar tienden van milimeters terug.
Als de zuiger nu erg stroef in de cilinder (klauw) loopt trekt hij niet meer zo goed terug.-
Wat moet je nu doen: -> loshalen, zuiger uit de cilinder persen (voet op de pedaal etc) cilinder schoonmaken en de groef waar de rubber in zit!, zuiger schoonmaken. Als je een cilinderhoonsetje hebt gebruik je dat on de cilinder op te frissen anders gebruik je bv schuurpapier nr 600 of een scotshbrite spons. Hetzelfde doe je met de zuiger (die is hardverchroomd, daar gaat alleen het vuil vanaf). Het geheel er goed schoonmaken, weer monteren, lieftst met remcilinderpasta. Je moet de zuiger met de hand in kunnen drukken. Een rivisiersetje is hoogstwaarschijnlijk helemaal niet nodig, tenzij de stofkap kapot is.
Geen nieuwe schijven, geen nieuwe blokken tenzij ze erg verglaasd zijn. Als je ze nog met schuurpapier kunt bewerken zijn ze goed! (niet inhaleren, kan astbest bevatten!)
Ik ga er natuurlijk vanuit dat de remklauw (bendix?) goed kan bewegen in de houder. Als dat niet zo is begin je daarmee. Schoonmaken. monteren met een beetje goudvet.
succes, het valt best mee
vr gr Fons