Even een vraagje om te weten of ik me zorgen moet gaan maken: de laatste tijd hoor ik af en toe tijdens het rijden een klapperend geluid bij het rechterachterwiel. Soms heb ik het idee dat wiel er vanaf gevallen is (gelukkig nog niet gebeurd ). Het is niet bij elke hobbel (meer niet dan wel) en volgens mij vooral in de bochten (zeker als ik scherp rechtsaf ga en de rechterwielen dus wat los komen).
Iemand een idee?
Hans
Roosje rijdt weer
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana!
- rubber(s) schokbreker versleten
- schokbreker niet goed vast
- schokbreker lek
- uitlaat los
- silentblock doorgerot
- remdrukbegrenzer (alhoewel het geluid dan van linksachter zou moeten komen)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ben er helaas niet aan toegekomen om de auto op de krik te zetten, maar heb wel even de induwtruk gedaan (zie hier). Bij het rechterachterwiel gaat het induwen veel makkelijker dan bij het linkerachterwiel. Tevens stuitert hij langer na. Eerste diagnose is dan ook dat het toch ligt aan de schokbreker. Om alvast voorbereid te zijn: wat voor schokbreker (type/soort) heb ik nodig, en waar kan ik die kopen?
Roosje rijdt weer
Roosje op de krik gezet en toch maar eens gaan kijken. Het goede nieuws: de schokbrekers zien er nog wel ok uit (droog) en ook de rubbers zijn volgens mij nog wel goed. Alleen vrees ik dat ik een ander probleem heb ():
Met het risico een retorische vraag te stellen: ik neem aan dat dit de oorzaak is van de 'klonk'?
Roosje rijdt weer