R4F6GTX Automaat schreef:Voorrang? wat maakt dat uit in een wereld vol gekken die het beter weten.... hoe vaak wordt ik niet in m'n viertje afgesneden; je kan de gedachten van de andere bestuurders zo aflezen "och, dat ouwe langzame ding ... kan ik nog makkelijk effe voorschieten...."
in zo'n geval vind ik het dan zo jammer dat ik niet met mijn legertruck daar rij.... maar dan durven ze zoiets trouwens niet
Ik heb een leger R4, dat is een mooie middenmoot
Ik heb geen schrik van en krasje of blutsje hier of daar op die Leger4, die gekken wel. Daarom gaan ze snel opzij of durven ze geen attack doen .
R4F6GTX Automaat schreef:Nee joh, geen fantasie?? die Scenic zal op die R4 geknald zijn en door de klap gedraaid zijn of waarschijnlijk de R4 aan de kant gebutst. De vorm van de deuk is precies die van de snuit van de Scenic....
het persbericht heeft het nochtans over een kop-staart botsing, voor wat het waard is
En jij denkt echt dat een plastiek achterlichtje zo'n deuk kan slaan in de zij-voorkant van een R4?
De pers lult over het algemeen ook maar wat...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Hier wat meer info over de bestuurder van de R4.
De medewerker van Garage de l'Est heeft o.a. zijn heup gebroken. De klap was nogal hard aangekomen van de zijkant. De bestuurder ligt in het Dijkzigt ziekenhuis en heeft een operatie van 5 uur achter de rug. Auto is uiteraard total-loss. Hij was op weg naar een tectyleerbedrijf in Den Haag.
En het lijkt mij helemaal geen kop-staart: het plaatwek van het viertje is naar binnen gedrukt; bij een kop-staart zou het naar achteren gefrommeld zijn, en dus ongeveer op de plaats van de voordeur terecht zijn gekomen. Dan was de achterkant van die andere Renault ook beschadigd, want daar zit gemiddeld genomen de kreukelzone. De schade zit hier voornamelijk linksvoor dus vanonder het viadukt gekomen en linksaf?
Dan is mijn natte-vinger-inschatting geen voorrang verleend aan het (op de voorrangsweg) rechtdoor rijdende viertje. Is die Megane toch bijna 180 graden gedraaid en het viertje een meter of wat verschoven. Moet toch een flinke klap geweest zijn.
De medewerker van Garage de l'Est heeft o.a. zijn heup gebroken. De klap was nogal hard aangekomen van de zijkant
Het moet inderdaad toch wel een behoorlijk klap zijn geweest!
als je de foto met de schade aan de zijkant vergroot , zie je dat de carrosserie van het chassis is getrokken. Het chassis lijkt aan de linkerzijde onbeschadigd. Het schutbord is behoorlijk ver ingedrukt en de pedaalgroep lijkt naar binnen gedraaid.
Met een beetje geluk heeft hij weinig of geen been/voet letsel gekregen.
De R4 kan dus best een klap hebben. Zijn heup heeft hij gebroken door de klap/vervorming van de deur. Was met een andere auto ook gebeurt
Bah Bah! Dat zijn geen leuke foto's. Als je dat zo ziet zit je toch liever in bijvoorbeeld een Volvo 240 waarvan ook een stukje zichtbaar is op de eerste foto.
Renault 4 GTL 1985
Renault 4 GTL Clan 1989 (zeer krokant 15 jaren project)
Nog wat meer info.
De R4 kwam van de Laan 1940-1945 en wilde bij afslag Maassluis de snelweg A20 op in de richting van Vlaardingen. Er kwam een auto van links die dit ook wilde en er linksvoor op knalde. De R4 kwam tot stilstand tegen de ANWB wegwijzer. De bestuurder van de Renault Scenic was fout.
De bestuurder (65) is ondertussen thuis en maakt het naar omstandigheden redelijk. Hij heeft o.a. een verbrijzelde heup en het is nog niet bekend hoe goed dit zal genezen.
Nou, vreselijk voor die man, het zal je maar gebeuren.
Ik ben nog even puzzled hoe dit nou precies zat, ik zou denken dat de auto's allebei op de Laan 1940 reden, de R4 vanaf Maassluis (zuid, uit de richting van het Shell station), de Scenic vanuit het noorden (uit de richting van het viaduct).
Als ze allebei de oprit op wilden naar het oosten had de R4 voorrang want hij maakte de kleinste bocht. De Scenic heeft hem dan totaal niet gezien en hem bijna frontaal geraakt met de linkervoorkant van de Scenic tegen de linker voorkant van de R4. Vervolgens blokkeerde het linkervoorwiel van de R4 waardoor hij een kwartslag tegen de klok indraaide en tegen de anwb paal tot stilstand kwam waarbij de afdruk van deze paal in de motorkap terecht kwam.
Klopt dit?
Als de Scenic van links kwam (de afrit van de A20) zou je verwachten dat niet de linker-, maar de rechtervoorkant van de Scenic eraf lag.