maximale daklast?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
maximale daklast?
Weet iemand wat de maximale (statische en dynamische) dakbelasting is van een R4 GTL? Ik kan er niets over vinden in mijn vraagbaak/werkplaats-handboek of op dit forum.
Groet,
Dolf
Groet,
Dolf
-
-
Ok, hartelijk dank.
Maarrr..... is dit dynamische belasting (rijdend dus) of statische belasting (als je stilstaat)?
Ik wil namelijk een daktent bouwen zodat ik er straks mee kan kamperen zonder steeds een tent op te moeten zetten. Zo'n daktent (wil hem zelf gaan maken) weegt zo rond de 50 kg. Als ik er in ga liggen komt mijn eigen gewicht hier nog bij. Dan rijdt de auto echter niet. Zou het kunnen?
Persoonlijk vermoedt ik dat het geen probleem zal zijn als je maar genoeg steunoppervlakte hebt in de dakrand.
Ben benieuwd hoe anderen hier over denken en of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben?
Groet,
Dolf
Maarrr..... is dit dynamische belasting (rijdend dus) of statische belasting (als je stilstaat)?
Ik wil namelijk een daktent bouwen zodat ik er straks mee kan kamperen zonder steeds een tent op te moeten zetten. Zo'n daktent (wil hem zelf gaan maken) weegt zo rond de 50 kg. Als ik er in ga liggen komt mijn eigen gewicht hier nog bij. Dan rijdt de auto echter niet. Zou het kunnen?
Persoonlijk vermoedt ik dat het geen probleem zal zijn als je maar genoeg steunoppervlakte hebt in de dakrand.
Ben benieuwd hoe anderen hier over denken en of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben?
Groet,
Dolf
-
-
-
- Contacteer:
denk nie dat het een echt probleem is
MITS het gewicht gelijk verdeeld is
op dak alleen kan 75kg
met nog extra steunen erbij op de grond zou die waarde hoger moeten zijn, kijk of je de bron van die foto kunt achterhalen en daar eens info inwinnen
denk sowieso dat een versteviging in het dak (tussen de 2 B-stijlen) geen kwaad kan
MITS het gewicht gelijk verdeeld is
op dak alleen kan 75kg
met nog extra steunen erbij op de grond zou die waarde hoger moeten zijn, kijk of je de bron van die foto kunt achterhalen en daar eens info inwinnen
denk sowieso dat een versteviging in het dak (tussen de 2 B-stijlen) geen kwaad kan
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Daklast
Volgens mij kun je en R4 op de kop leggen--> statische daklast 689 kg.
De maximale toelaatbare dynamische last wordt voornamelijk bepaald door de afname van de bocht stabiiteit. (en natuurlijk de bevestiging)
vr gr Fons
De maximale toelaatbare dynamische last wordt voornamelijk bepaald door de afname van de bocht stabiiteit. (en natuurlijk de bevestiging)
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)