Foto handleiding voor het bouwen van een F6 pickup
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Foto handleiding voor het bouwen van een F6 pickup
Voor de handige doe het zelver onder ons heb ik wat foto's gemaakt van de een f6 pickup waar ik van de week aan begonnen ben misschien wel handig als je er ook een wil bouwen, ik maak hem geheel van plaatstaal.
Alle balken worden nieuw 2mm dik met extra tussenschotten in de balken voor een stugger weggedrag
http://renault4.weebly.com/f6-pickup.html
Alle balken worden nieuw 2mm dik met extra tussenschotten in de balken voor een stugger weggedrag
http://renault4.weebly.com/f6-pickup.html
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
zozo daar zit al wat werk in . Het is een leuk idee... maar denk je dat bij de RDW geregeld krijgt met kenteken?
Die balken vernieuwen das 1 maar waarom verdikken met 2mm plaat? Dat heeft toch vrij weinig met het weggedrag te maken?? Dacht je dan een gewoon chassis meeveert??
Btw je hebt wel een mooie garage voor dit soort karweitjes!!! Veel suc6 ermee!
Die balken vernieuwen das 1 maar waarom verdikken met 2mm plaat? Dat heeft toch vrij weinig met het weggedrag te maken?? Dacht je dan een gewoon chassis meeveert??
Btw je hebt wel een mooie garage voor dit soort karweitjes!!! Veel suc6 ermee!
Savane 1993 =D
Elke auto tordeerd ook een chassis als hij dit niet zou doen dan zou hij gaan breken of scheuren, omdat ik de achterkant van de f6 verwijderd heb, wordt het torderen wat meer om dit op te vangen maak ik de achterste dwarsbalk breder (tevens ook voor de bevestiging van de cabine) en vernieuw ik de complete chassisbalken met plaatstaal van 2mm daarin extra tussen schotten, de achterste balken waar de achterwielen op bevestigd zijn, bij de f6 heeft renault maar een stuk ijzer gelast om daarop vervolgens de bumper te monteren dit uit economische overweging deze balken worden +/- 10cm langer, wat nog in de pen zit zijn achter de torsievering helemaal verwijderen en luchtvering.
Dit zijn de richtlijnen van het RDW
De oorspronkelijke dragende constructie is gehandhaafd
Bij voertuigen met een dragend chassis, waarop een afwijkende carrosserie is aangebracht verandert niet altijd de identiteit. Als het chassis en de aandrijving bij elkaar horen, wordt de identiteit gehandhaafd.
De RDW beoordeelt de wijziging in dit geval aan de hand van de technische eisen die golden ten tijde van de datum eerste toelating van het oorspronkelijke voertuig.
Als de RDW de wijziging goedkeurt, behoudt het voertuig zijn kenteken. Wel past de RDW dan de typeaanduiding op het kentekenbewijs aan.
Echter, als ook de aandrijving met één of meer onderdelen uit andere voertuigen is aangepast dan krijgt het voertuig een nieuwe identiteit, het moet opnieuw worden toegelaten en krijgt na goedkeuring een nieuw kenteken. Het voertuig valt in dit geval onder de regeling toelatingseisen individuele goedkeuring en moet daarmee voldoen aan de huidige toelatingseisen.
Dit zijn de richtlijnen van het RDW
De oorspronkelijke dragende constructie is gehandhaafd
Bij voertuigen met een dragend chassis, waarop een afwijkende carrosserie is aangebracht verandert niet altijd de identiteit. Als het chassis en de aandrijving bij elkaar horen, wordt de identiteit gehandhaafd.
De RDW beoordeelt de wijziging in dit geval aan de hand van de technische eisen die golden ten tijde van de datum eerste toelating van het oorspronkelijke voertuig.
Als de RDW de wijziging goedkeurt, behoudt het voertuig zijn kenteken. Wel past de RDW dan de typeaanduiding op het kentekenbewijs aan.
Echter, als ook de aandrijving met één of meer onderdelen uit andere voertuigen is aangepast dan krijgt het voertuig een nieuwe identiteit, het moet opnieuw worden toegelaten en krijgt na goedkeuring een nieuw kenteken. Het voertuig valt in dit geval onder de regeling toelatingseisen individuele goedkeuring en moet daarmee voldoen aan de huidige toelatingseisen.
Ja Paul dat is helaas het probleem we hebben maar twee handen en 24 uur per dag.R4F6GTX Automaat schreef:Dit plan had ik ook al langer maar nog steeds geen tijd voor om aan te beginnen... heb ook zoveel projecten dat ik minstens 1000 jaar oud moet worden
kijk uit dat de boel niet scheurt met je 2 mm
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen