Schurend geluid

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Marlit
Contacteer:

Schurend geluid

Bericht: # 103127Bericht Marlit »

Beste allemaal,

sinds kort maakt mijn R4 GTL uit 86 een raar 'schurend' geluid. Kenmerkend is dat dit alleen gebeurt tijdens en na hoge(re) snelheden en alleen bij het afremmen op de motor. Koppeling indrukken maakt het geluid erger (geluid lijkt meer toeren te maken), alsof het iets met de aandrijfas is. Beneden de vijftig kilometer p.u. komt het geluid niet voor.
Iemand enig idee? Of ervaring hiermee?

Alvast bedankt..

Mark
roberto
Contacteer:

Bericht: # 103136Bericht roberto »

Waarschijnlijk het druklager, hoe schakeld hij zwaar?
Marlit
Contacteer:

Bericht: # 103137Bericht Marlit »

Nee, niet echt. Althans niet anders dan altijd. Het is ook pas als ie warm is. En dan doet ie het ook op lage snelheden bij afremmen op motor. Ik hoef maar een fractie gas los te laten en hij begint al, tot ie stilstaat. Speel ik een beetje met het gaspedaal, dan schuurt ie als ik gas ff loslaat, maar rijdt weer soepel verder wanneer ik het gaspedaal weer intrap.

Iets met olie of zo? Ik zal zo eens gaan peilen. Moet dat overigens met koude of warme motor. Enig idee?
Willem de Zwijger

Bericht: # 103148Bericht Willem de Zwijger »

Oliepeilen kan zowel met koude al warme motor.

Dat schurende geluid: als het erger wordt door de koppeling in te trappen krijg ik ook het gevoel dat het het druklager van de koppeling is. Dat is het enige onderdeel wat dan zwaar belast wordt.
joppe

Bericht: # 103183Bericht joppe »

Heb dat probleem zelf ok gehad, na tijdje snelweg rijden trad het op, maar nu in de winter heb ik er geen last meer van gehad. Lijkt dus toch iets met de temperatuur te maken te hebben
Plaats reactie