FEHAC op de bres voor behoud van de belastingvrijstelling
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Boerammetje
- Berichten: 1541
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- Boerammetje
- Berichten: 1541
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
als je het antwoord goed leest zul je merken dat het veel drukte om niks is geldt ALLEEN voor import auto's
Bestaande rechten worden niet aangetast: iedereen die nu een vrijstelling heeft houdt deze.
Bestaande rechten worden niet aangetast: iedereen die nu een vrijstelling heeft houdt deze.
Laatst gewijzigd door ap op wo nov 19, 2008 3:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Boerammetje
- Berichten: 1541
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
toch maar wat bemoeinis...
toen men de auto uitvond ging met toch ook net zeuren dat het niet veel sneller en wel veel duurder dan een paardenkar was? Het was het begin van een ontwikkeling die ons tot de huidige auto gebracht heeft.
De prius zelf is misschien niet het beste product om co2 uitstoot te besparen, maar staat weer aan het begin van de ontwikkeling. Ik loof toyota om de moed zo'n auto commercieel op de markt te zetten. Andere merken zullen volgen, de ontwikkelingen zullen harder gaan en er gaat wat uit komen wat echt wel beter is.
Oudere auto's gebruiken inderdaad niet veel meer brandstof dan moderne (er zijn heel wat moderne auto's die dorstiger zijn dan onze viertjes) maar stoten wel veel meer fijnstof uit. De vervuiling die bij de productie van een nieuwe auto komt kijken weegt daar niet tegen op. Ongeveer 15 tot 20% van het energiegebruik van auto's komt van de productie en verwerking, de rest van het gebruik ervan. (waar stond dat onderzoek ook al weer?
)
We kunnen allemaal argumenten gaan aanvoeren voor onze klassieker collectie maar uiteindelijk moeten we gewoon toegeven dat een moderne auto minder slecht voor het milieu is.
hier bijvoorbeeld een leuk linkje (alhoewel die ook weer geen bronnen en harde cijfers geven)
http://www.milieucentraal.nl/pagina?ond ... n%20milieu
toen men de auto uitvond ging met toch ook net zeuren dat het niet veel sneller en wel veel duurder dan een paardenkar was? Het was het begin van een ontwikkeling die ons tot de huidige auto gebracht heeft.
De prius zelf is misschien niet het beste product om co2 uitstoot te besparen, maar staat weer aan het begin van de ontwikkeling. Ik loof toyota om de moed zo'n auto commercieel op de markt te zetten. Andere merken zullen volgen, de ontwikkelingen zullen harder gaan en er gaat wat uit komen wat echt wel beter is.
Oudere auto's gebruiken inderdaad niet veel meer brandstof dan moderne (er zijn heel wat moderne auto's die dorstiger zijn dan onze viertjes) maar stoten wel veel meer fijnstof uit. De vervuiling die bij de productie van een nieuwe auto komt kijken weegt daar niet tegen op. Ongeveer 15 tot 20% van het energiegebruik van auto's komt van de productie en verwerking, de rest van het gebruik ervan. (waar stond dat onderzoek ook al weer?
We kunnen allemaal argumenten gaan aanvoeren voor onze klassieker collectie maar uiteindelijk moeten we gewoon toegeven dat een moderne auto minder slecht voor het milieu is.
hier bijvoorbeeld een leuk linkje (alhoewel die ook weer geen bronnen en harde cijfers geven)
http://www.milieucentraal.nl/pagina?ond ... n%20milieu
-
-Trelleur-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Niet erg geloofwaardig, die Ernst Cramer:
"Afgaande op gegevens vanuit de sector"
Welke sector, welke gegevens? Moet daar uit blijken dat een auto van 25 jaar oud gemiddeld net zo veel rijdt als een nieuwe? Dat gelooft toch geen mens?
"Afgaande op gegevens vanuit de sector"
Welke sector, welke gegevens? Moet daar uit blijken dat een auto van 25 jaar oud gemiddeld net zo veel rijdt als een nieuwe? Dat gelooft toch geen mens?
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
