Importeren buitenlandse R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Importeren buitenlandse R4
Ik ben gisteren in Elsoo geweest om mijn R4tl met Belgisch kenteken in te voeren.
Was wel erg simpel!
Gewoon bij de RDW een eendagskenteken aanvragen (gratis)
Naar het keuringsstation gaan met een zelfgemaakte "eendagskentekenplaat"
Nummertje trekken, Belgische papieren en CVO inleveren, formuliertje laten maken aan het loket van de RDW, doorgestuurd worden naar douane.
Formuliertje in vullen bij het loket van de belastingdienst / douane
Oproep voor keuring afwachten
Binnenrijden en praatje maken met de keurmeester:
Zooo, dat is een mooie. Zien we hier niet veel meer. Keurig in orde. Volgend jaar wel eens aan nieuwe voorbandjes denken, CO2 uitstoot is eigenlijk erg laag voor zo'n oude auto....bijna euro 4 norm.
Remmen zijn prima......geen speling op assen en fusee....geen laswerk....OK...ga maar betalen.
Weer naar het kantoor, beurt afwachten, betalen bij RDW voor de aanvraag en de APK Keuring € 116,- klaar.
Naar het loket belastingdienst / douane Goedemorgen ik kom BPM betalen.
Meneer, een R4, mooi heb ik ook nog gehad, ik kom even mee naar buiten! Dat wil ik zien. Babbeltje buiten met Douane ambtenaar die blijkbaar nog op zoek is naar een Rodeo. Ambtenaar geeft mij de hand en wenst me succes met mijn 4tje. Ik vraag nog hoeveel BPM ik moet betalen en krijg te horen dat BPM vervalt na 19 jaar en 6 maanden en na het ontvangen van een schouderklopje en de mededeling dat ik binnen de 4 dagen mijn kenteken zal ontvangen mag ik weer naar huis.
Heeft alles bij elkaar zo'n drie uur in beslag genomen.
Ik keek een beetje op tegen het invoeren.
Als de auto en de papieren in orde zijn stelt het gewoon nauwelijks iets voor en de kosten vallen erg mee.
Was wel erg simpel!
Gewoon bij de RDW een eendagskenteken aanvragen (gratis)
Naar het keuringsstation gaan met een zelfgemaakte "eendagskentekenplaat"
Nummertje trekken, Belgische papieren en CVO inleveren, formuliertje laten maken aan het loket van de RDW, doorgestuurd worden naar douane.
Formuliertje in vullen bij het loket van de belastingdienst / douane
Oproep voor keuring afwachten
Binnenrijden en praatje maken met de keurmeester:
Zooo, dat is een mooie. Zien we hier niet veel meer. Keurig in orde. Volgend jaar wel eens aan nieuwe voorbandjes denken, CO2 uitstoot is eigenlijk erg laag voor zo'n oude auto....bijna euro 4 norm.
Remmen zijn prima......geen speling op assen en fusee....geen laswerk....OK...ga maar betalen.
Weer naar het kantoor, beurt afwachten, betalen bij RDW voor de aanvraag en de APK Keuring € 116,- klaar.
Naar het loket belastingdienst / douane Goedemorgen ik kom BPM betalen.
Meneer, een R4, mooi heb ik ook nog gehad, ik kom even mee naar buiten! Dat wil ik zien. Babbeltje buiten met Douane ambtenaar die blijkbaar nog op zoek is naar een Rodeo. Ambtenaar geeft mij de hand en wenst me succes met mijn 4tje. Ik vraag nog hoeveel BPM ik moet betalen en krijg te horen dat BPM vervalt na 19 jaar en 6 maanden en na het ontvangen van een schouderklopje en de mededeling dat ik binnen de 4 dagen mijn kenteken zal ontvangen mag ik weer naar huis.
Heeft alles bij elkaar zo'n drie uur in beslag genomen.
Ik keek een beetje op tegen het invoeren.
Als de auto en de papieren in orde zijn stelt het gewoon nauwelijks iets voor en de kosten vallen erg mee.
invoer
Goed te horen, ik moet deze maand mijn rodeo invoeren en had al gehoord dat de procedure best meeviel.
Alleen de rodeo is niet apk klaar en ga eerst voor de papieren en laat hem daarna gewoon apk keuren bij de garage.
Wat is een CVO, deze afkorting ken ik niet.
Groeten Rob.
Alleen de rodeo is niet apk klaar en ga eerst voor de papieren en laat hem daarna gewoon apk keuren bij de garage.
Groeten Rob.
- lesmagnacs
- Contacteer:
.
Is het niet zo dat hij pas op kenteken kan worden gezet als de APK goed is ??? Hier (Frankrijk) wel in ieder geval. Dat geldt zelfs voor koop/verkoop van een 2e hands met reeds frans kenteken. Pas als er een recente APK is uitgevoerd kan hij op naam en/of kenteken worden gezet.RobR4 schreef: Alleen de rodeo is niet apk klaar en ga eerst voor de papieren en laat hem daarna gewoon apk keuren bij de garage.
Groeten Rob.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Re: invoer
Een CVO is een certificaat van overeenstemming oftewel een Belgische versie van het Europese typegoedkeuringspapiertje.RobR4 schreef:Goed te horen, ik moet deze maand mijn rodeo invoeren en had al gehoord dat de procedure best meeviel.
Groeten Rob.
Ik heb meteen de apk laten doen, die mag je idd later ook bij je eigen garage laten uitvoeren. Maar ik denk dat je de papieren pas krijgt als je auto APK heeft. Kan me vergissen, als ik jou was zou ik even met de douane bellen hoe het nu precies zit.
-
Ik heb mijn TL eind april ingevoerd en ook bij onze garage laten keuren. Ik kreeg dus donderdags de papieren en ben toen naar de garage gegaan. Die heeft dus de platen besteld en vrijdags afgemeld. Zorg er wel voor als je een 1 dags kenteken hebt dat je wel verzekerd bent en als je de auto niet hebt laten keuren bij de RDW mag je er nog niet mee op de openbare weg rijden. Maar inderdaad een auto invoeren is een fluitje van een cent 

Krankzinnigheid is erfelijk: je krijgt het van je kinderen