Pakking carterpan
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Pakking carterpan
Kan deze zelf gesneden worden? Ik heb me laten vertellen dat de pakkingen enkel in een set verkrijgbaar zijn.
Ik zit namelijk met een olielekje...
Ik zit namelijk met een olielekje...
-
-
-
Nee, ik schaam me er eerlijk gezegd een beetje voor. Mijn kameraad had enkele delen gedemonteerd om de cilinderkop te demonteren. Ik heb ze terug gemonteerd. Wat heb ik nu gedaan? De onderdrukleiding van de verdeler verwisseld met de benzinedarm. Door de ontsteking te testen, merkte ik dat er benzine aan de bougies zat, waardoor ik concludeerde dat de motor benzine kreeg. Blijkt dat de motor net kan draaien op de benzine die hij aanzuigt langs de onderdrukopening in de carburator.
Toen ik de carburator demonteerde om proper te maken, zag ik het probleem...
Nu heb ik wel gemerkt dat er nogal veel benzine in de olie zit ook! Is dat een bekend probleem???

Toen ik de carburator demonteerde om proper te maken, zag ik het probleem...
Nu heb ik wel gemerkt dat er nogal veel benzine in de olie zit ook! Is dat een bekend probleem???
- cees en jantine
dat klinkt niet best, gelijk olie verversen en liefst de cilinderwanden insmeren met olie..
Hoe lang heb je met die schrale olie gedraaid?
door de schrale olie is de smering nihil en kost je op den duur je cilinderbussen..en dat is uit ervaring.
het is geen bekend probleem echter, door een fout/probleem kan het voorkomen natuurlijk.
zal eens in de schuur kijken voor die pakking die je zoekt, tussen krukas en pan zegmaar.
ik zou persoonlijk geen vloeibare meuk gebruiken voor het carterpan, als er een klontje vloeibare pakking in je filter terecht komt of tussen je krusas lagers..
s6 verder
cees
Hoe lang heb je met die schrale olie gedraaid?
door de schrale olie is de smering nihil en kost je op den duur je cilinderbussen..en dat is uit ervaring.
het is geen bekend probleem echter, door een fout/probleem kan het voorkomen natuurlijk.
zal eens in de schuur kijken voor die pakking die je zoekt, tussen krukas en pan zegmaar.
ik zou persoonlijk geen vloeibare meuk gebruiken voor het carterpan, als er een klontje vloeibare pakking in je filter terecht komt of tussen je krusas lagers..
s6 verder
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- cees en jantine
zou kunnen,
maar je zegt ook dat je de benzine leiding op de vacuum van de ontsteking had aangesloten?? dat is namelijk ook een mogelijk weg voor de benzine naar de olie toe.
of the vlotter van de carb moet open zijn blijven staan?
Ik zou als ik jou was, en hij doet het weer, wel eerst even kort met hele goedkope olie de boel schoonspoelen van de olie met benzine. en daarna weer olie verversen en goede olie erin doen. voor de zekerheid dat de schrale olie uit het systeem is.
suc6 verder
Cees
maar je zegt ook dat je de benzine leiding op de vacuum van de ontsteking had aangesloten?? dat is namelijk ook een mogelijk weg voor de benzine naar de olie toe.
of the vlotter van de carb moet open zijn blijven staan?
Ik zou als ik jou was, en hij doet het weer, wel eerst even kort met hele goedkope olie de boel schoonspoelen van de olie met benzine. en daarna weer olie verversen en goede olie erin doen. voor de zekerheid dat de schrale olie uit het systeem is.
suc6 verder
Cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht