R4 start niet
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Heb je gechecked of het streepje op het vliegwiel tegenover het merkteken staat gelijktijdig met de opening van de puntjes zodat cilinder 1 een vonk krijgt en de zuiger van cilinder 1 in de hoogste stand?
Ik heb het gevoel (een soort mannelijke intuitie...) dat het een elektrisch probleem is.
Zijn de puntjes zelf recent nog vervangen? Soms geven dingen net op een ongewenst moment de geest, zelfs als je er niet aan zit....
Ik heb het gevoel (een soort mannelijke intuitie...) dat het een elektrisch probleem is.
Zijn de puntjes zelf recent nog vervangen? Soms geven dingen net op een ongewenst moment de geest, zelfs als je er niet aan zit....
Dit is dus niet het geval! Al eerder gemeld door Fons en Dolf.serre schreef:...
En is cilinder 1 niet aan de distributiezijde?
...
Cylinder #1 zit dus aan de vliegwielzijde, dat is de kant van de dynamo etc. De distri zit aan de achterzijde bij Cyl #4!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Dag Serre,
Heb je voor het vervangen van de cilinderbuspakkingen de motor uit de auto gehaald of gewoon laten zitten? En heb je voor de zekerheid nog vloeibare pakking gebruikt (in combinatie met de pakking)? Mij staat dezelfde operatie te wachten, dus wat ervaringen van anderen zijn altijd welkom!
Groet,
Dolf
Heb je voor het vervangen van de cilinderbuspakkingen de motor uit de auto gehaald of gewoon laten zitten? En heb je voor de zekerheid nog vloeibare pakking gebruikt (in combinatie met de pakking)? Mij staat dezelfde operatie te wachten, dus wat ervaringen van anderen zijn altijd welkom!
Groet,
Dolf
Hey Dolf, ik heb de motor laten zitten. Is perfect te doen eigenlijk. Steuntjes eronder, torsiestang los, een stang van het frame los, carterpan eraf en dan kan je aan de bouten van de lagerkappen van de drijfstangen. De bouten van de carterpan losmaken is wel een prutswerk, om nog maar te zwijgen over ze er terug inzetten...
Ik heb voor de zekerheid nog vloeibare pakkingverbeteraar gebruikt ja.
Als je de lagerkappen demonteert, voorzichtig zijn dat de lagerschalen niet vallen. En heel de inboedel ordenen uiteraard...
Ik heb voor de zekerheid nog vloeibare pakkingverbeteraar gebruikt ja.
Als je de lagerkappen demonteert, voorzichtig zijn dat de lagerschalen niet vallen. En heel de inboedel ordenen uiteraard...
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
bougiekabels verkeerd?
Als je een GTL (1100cc) motor hebt zit de kabel van cilinder 4 het dichtst bij het motorblok. De rotor draait met de klok mee
Ik denk dat je de kabels verkeerd hebt gemonteerd. Alle bougies vonken dan 180 graden te laat.
vr gr Fons
Ik denk dat je de kabels verkeerd hebt gemonteerd. Alle bougies vonken dan 180 graden te laat.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Cilinder 4 is cilinder 1 als je telt zoals ik, dus als de bougiekabel naar cilinder 4 het dichtst bij het motorblok zit, dan was het (volgens hoe ik telde) bougiekabel 1. De ontstekingsvolgorde blijft hetzelfde. Er was een probleem met een benzineleiding. Het is ondertussen opgelost.
Iedereen bedankt om mee te denken!
Iedereen bedankt om mee te denken!