R4 start niet

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 100209Bericht Willem de Zwijger »

Heb je gechecked of het streepje op het vliegwiel tegenover het merkteken staat gelijktijdig met de opening van de puntjes zodat cilinder 1 een vonk krijgt en de zuiger van cilinder 1 in de hoogste stand?
Ik heb het gevoel (een soort mannelijke intuitie...) dat het een elektrisch probleem is.
Zijn de puntjes zelf recent nog vervangen? Soms geven dingen net op een ongewenst moment de geest, zelfs als je er niet aan zit....
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 100212Bericht jbeekmann »

serre schreef:...
En is cilinder 1 niet aan de distributiezijde?
...
Dit is dus niet het geval! Al eerder gemeld door Fons en Dolf.
Cylinder #1 zit dus aan de vliegwielzijde, dat is de kant van de dynamo etc. De distri zit aan de achterzijde bij Cyl #4!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
serre
Berichten: 18
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 3:41 pm

Bericht: # 100214Bericht serre »

Ik ben gisteren een nieuwe verdelerkap gaan halen. Ik ga straks eens checken wat jullie hier allemaal neerschrijven en ik laat het weten.

Hartelijk bedankt voor de reacties!
Dolf
Berichten: 67
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 6:51 pm
Locatie: Leens/Utrecht

Bericht: # 100215Bericht Dolf »

Dag Serre,

Heb je voor het vervangen van de cilinderbuspakkingen de motor uit de auto gehaald of gewoon laten zitten? En heb je voor de zekerheid nog vloeibare pakking gebruikt (in combinatie met de pakking)? Mij staat dezelfde operatie te wachten, dus wat ervaringen van anderen zijn altijd welkom!

Groet,

Dolf
serre
Berichten: 18
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 3:41 pm

Bericht: # 100216Bericht serre »

Hey Dolf, ik heb de motor laten zitten. Is perfect te doen eigenlijk. Steuntjes eronder, torsiestang los, een stang van het frame los, carterpan eraf en dan kan je aan de bouten van de lagerkappen van de drijfstangen. De bouten van de carterpan losmaken is wel een prutswerk, om nog maar te zwijgen over ze er terug inzetten...

Ik heb voor de zekerheid nog vloeibare pakkingverbeteraar gebruikt ja.

Als je de lagerkappen demonteert, voorzichtig zijn dat de lagerschalen niet vallen. En heel de inboedel ordenen uiteraard...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 100227Bericht R4F6GTX Automaat »

Heb je al es compressie gemeten?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

bougiekabels verkeerd?

Bericht: # 100228Bericht RVIER »

Als je een GTL (1100cc) motor hebt zit de kabel van cilinder 4 het dichtst bij het motorblok. De rotor draait met de klok mee

Ik denk dat je de kabels verkeerd hebt gemonteerd. Alle bougies vonken dan 180 graden te laat.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
serre
Berichten: 18
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 3:41 pm

Bericht: # 100242Bericht serre »

Dan klopt het he, enkel heb ik de cilinders anders geteld. Jammer, anders was het opgelost geweest.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 100346Bericht jbeekmann »

serre schreef:Dan klopt het he, enkel heb ik de cilinders anders geteld. Jammer, anders was het opgelost geweest.
Dat snap ik niet. Als je ze anders hebt geteld, dan zitten je kabels toch nu niet goed?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
serre
Berichten: 18
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 3:41 pm

Bericht: # 100464Bericht serre »

Cilinder 4 is cilinder 1 als je telt zoals ik, dus als de bougiekabel naar cilinder 4 het dichtst bij het motorblok zit, dan was het (volgens hoe ik telde) bougiekabel 1. De ontstekingsvolgorde blijft hetzelfde. Er was een probleem met een benzineleiding. Het is ondertussen opgelost.

Iedereen bedankt om mee te denken!
Plaats reactie