raar geluid bij gas los
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
raar geluid bij gas los
Ben momenteel een beetje rond aan het rijden hier in hongarije, en dat gaat vrij goed ondanks de slechte kwaliteit van de wegen hier. Echter afgelopen dagen wat snelweg gereden en dan geeft hij wat problemen. Kom ik namelijk van de snelweg af, na ongeveer een uur nonstop 120 en rij ik weer op de binnenwegen dan hoor ik een schurend geluid van voren komen. Dit geluid vind alleen plaats als de tractie er af is, dus bij gas los of bij ontkoppelen. Versnelling maakt niet uit. Tevens is het geluid altijd even hoog, onafhankelijk van de snelheid. Nadat de boel weer iets af lijkt te koelen vindt het alleen plaats tijdens het daadwerkelijk loslaten van het gas. Als de auto weer koel is is het probleem verdwenen. Ik zat zelf te denken aan een probleem met de versnellingsbak, maar hier heb ik vrij weinig ervaring mee.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
ik denk dat je de ventilatormotor hoort. Het voorlager is mogelijk droog.
Normaal wordt het geluid overstemd door de motor.
test: Verbind de contacten van het thermocontact, zodat de ventilator loopt --> is dit het geluid?
De ventilator is het enige hulpwerktuig dat altijd met dezelfde snelheid loopt.
vr gr Fons
Normaal wordt het geluid overstemd door de motor.
test: Verbind de contacten van het thermocontact, zodat de ventilator loopt --> is dit het geluid?
De ventilator is het enige hulpwerktuig dat altijd met dezelfde snelheid loopt.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Contacteer:
loopt de ventilator ergens tegen aan?
kijk anders de aandrijfassen voor eens na, mischien een wiellager wat aan het opraken is of in de overbrenging motor-aandrijfas.
olie???
kijk anders de aandrijfassen voor eens na, mischien een wiellager wat aan het opraken is of in de overbrenging motor-aandrijfas.
olie???
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage