R244-D61 vs R298-D61

Moderators: Rik H., Mark4GTL, R4F6GTX Automaat, Nando

Plaats reactie
Ezra
Berichten: 27
Lid geworden op: ma feb 18, 2013 2:54 pm

R244-D61 vs R298-D61

Bericht: # 178777Bericht Ezra
zo jun 20, 2021 3:38 pm

Hallo allemaal,

Ik heb een zenith 32 (if7) met spruitstuk van de R5 gemonteerd op de 1100 in mijn gtl. Tot nu toe heb ik de standaard ontsteking gehouden maar vraag me af of het echt iets uitmaakt om de ontsteking van de R5 te monteren.
Ik heb een grafiekje gemaakt waarop de twee waardes te zien zijn. Denken jullie dat er een groot verschil zal zijn tussen de twee ?

Afbeelding

Ezra
Berichten: 27
Lid geworden op: ma feb 18, 2013 2:54 pm

Re: R244-D61 vs R298-D61

Bericht: # 178806Bericht Ezra
wo jun 23, 2021 10:11 am

Niemand een idee ? Of misschien iemand die ik kan PM'en op het forum met verstand van deze zaken ?

Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 907
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: R244-D61 vs R298-D61

Bericht: # 178807Bericht Voormalig Steunpunt NO
wo jun 23, 2021 11:25 am

Ik denk dat je met het vervangen van de 4 GTL ontsteking door degene van de oer5 die erbij hoort een minimale winst kunt behalen.
De grootste winst haal je als je de tamme nokkenas van een 4GTL zou vervangen door een "scherpere" nokkenas.
Dan moet je denken aan de nokkenas uit een 956 cc blok van een 5 TL, of eentje uit een 1300 of 1400 cc blokje van een 5TS.
Maar vind die nog maar eens.
Dan ga je in combinatie met een 32 mm spruitstuk en carburateur richting 47PK

Succes en groet
Harry

Ezra
Berichten: 27
Lid geworden op: ma feb 18, 2013 2:54 pm

Re: R244-D61 vs R298-D61

Bericht: # 178810Bericht Ezra
wo jun 23, 2021 12:05 pm

Bedankt voor je antwoord !

Ik zal het misschien eens proberen als ik een goed gevoel heb gekregen van de huidige opstelling om zo misschien een verschil te merken.

Plaats reactie