Goede plek voor boxen

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
broederbik
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:58 pm
Locatie: Utrecht

Goede plek voor boxen

Bericht: # 90820Bericht broederbik »

Beste R4 rijders,

Voor de vakantie ben ik bezig met het inbouwen van een radio in onze R4.
De auto is van binnen nog heel netjes en wil dit graag zo laten.

Ik wil dus de boxen graag zo weggewerkt mogelijk in de auto hebben. Het liefst hebben we wel een beetje een behoorlijke geluidskwalteit.

Heeft iemand een goed idee voor een creatieve plek voor geluidsboxen?

Heeft er iemand ervaring met de geluidskwaliteit van opbouw boxen?

Otto-Jan
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 90821Bericht brecht »

Ik heb even gezocht op "speakers" en zie hieronder wat linkjes naar oude berichten

deze , of deze , of deze , of deze

veel gaan ook over radio's en versterkers, maar ook de speakers en posities daarvan worden besproken. In het derde topic stonden ooit wat mooie foto's van hoe Maarten alles had ingebouwd, maar daar zijn de foto's nu van weg. Misschen dat hij ze weer kan plaatsen?

Ik weet dat (als het daar droog is) de "driehoekjes" voor in de voetenbak onder het dasboard tegen de linker en rechter zijwand (als je dan begrijpt wat ik bedoel) een mooie plek is om ze onopvallend in te bouwen. Ikzelf heb twee opbouwspeakertjes op de lagplankjes onder het dash en twee grote speakers tegen het dak aan geklemd achterin (maar ik heb dan ook een f4 en dus daar de ruimte voor)
broederbik
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:58 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 90824Bericht broederbik »

Bedankt voor de moeite.

Ik denk dat ik ze achter de deurpanelen ga maken en dan dus ook de bekleding heel houd zodat ze ontzichtbaar zijn.

Otto-Jan
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 90826Bericht brecht »

wil je wat oude deurpanelen? deze zijn niet zo mooi meer, maar daardoor bv wel handig om op te oefenen, of om te gebruiken en je originele te behouden...

gratis op te halen of tegen verzendkosten op te sturen :-)
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 90845Bericht Olivier »

Achter je deurpanelen gaat niks worden.
Heb ik ook geprobeerd, de kwaliteit valt volledig weg en je hoort bijna niks meer.
Of je moet het hout netjes uitsnijden en de bekleding heel laten als je begrijpt wat ik bedoel.
Geen
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 90847Bericht brecht »

jaja,

je moet ze er niet achter, maar er IN zetten. wat je wel kan doen is eerst het sof er vanaf halen en daarna over je speakers heen terug zetten. dan zie je ze niet zitten maar hoor je ze wel!
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 90858Bericht schoapke »

de stevigheid van de deurpaneeltjes laat ook te wensen over. Je kan dan beter de vorm overnemen op een stuk echt stevige plaat. Boxen er in verwerken en de boel overtrekken met de orginele stof. Na al die moeite niet vergeten om de panelen stevig tegen de deuren te schroeven zodat het niet gaat trillen.

Als je net dat beetje meer kwaliteit wilt, kan je je deur meer "body"geven door anti dreun matten er in te plakken aan de binnenkant en wat foome tussen achterkant speaker en buitenkant deur.

sccs
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie