How to: Open luchtfilter op 4tl

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

How to: Open luchtfilter op 4tl

Bericht: # 80930Bericht tinustilburg »

Men neme:
Een universeel open luchtfilter (deze was 20 euro)
meter flexibele luchtslang 38mm
2 slangklemmen
waterafvoerstuk van 40mm naar 75mm
regenpijpbevestigingshouder (huh?)
2 hoekijzers, aan elkaar gepopt tot een u-vormig ding

Omdat ik vond dat het blok op een nogal achterlijke plaats lucht pakte (achter het blok) en vanwege het leuke geluidje heb ik een open luchtfilter gemonteerd.
Het luchtfilter heb ik eraf gehaald en op de carburateur met een slangklem de luchtslang gemonteerd. de 2 hoekijzers aan elkaar gepopt en met een bout en moer aan het binnenspatbord bevestigd (gaatje zit er al) In het luchtfilter heb ik het verloopstuk gepropt en toen de slangklem aangedraaid. Toen de flexibele slang erin gedaan en vast gelijmd en het luchtfilter aan de beugel bevestigd.
Nu heb ik nog het volgende probleem: De slang is van dusdanige kwaliteit dat ie snel scheurt (als je er al naar kijkt :D). Ik heb hem nu helemaal omwikkeld met ducktape. Op zich prima zou je zeggen, maar de slang loopt nogal dicht onder de uitlaat door zoals je kan zien. Ik weet niet hoe ik het beter kan doen.. Misschien een hitteschildje maken en deze onder de uitlaat bevestigen... Of een ander soort slang?? Ideeën zijn welkom :)
Oh, en ja, ik heb een (nogal foute) sherif ster in mn grille :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groeten Martijn
Afbeelding
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 80937Bericht Mark4GTL »

neem i.p.v de slang die je nu hebt een dubbellaags (d.w.z. een dunne slang omwikkeld met 1 of 2 lagen tape in een dikke, hittebestendige slang.) door deze constructie zal de warmtecapaciteit (jaja, opgelet met natuurkunde :P ) toenemen en kan de slang gewoon daar zitten, voor de zekerheid misschien een stukje metaal tussen slang en utlaat lassen (geen aluminium of blik). Dit is een extra zekerheidje
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 80940Bericht Tanja & Maus »

Ik heb bij de automaterialenboerin een zwarte luchtslang gehaald, is hetzelfde maar dan erg stevig, en een plaatje zal ook wel helpen denk ik.
________4
Plaats reactie