slecht schakelen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Nou Folkert, volgens mij schakelt die van jouw ook wel iets anders met die 5-bak
Ik zou zeggen, probeer die pook eens lekker in te vetten met kogellagervet daar bij dat rubber oog boven je moter. Bij hielp dat... succes
Ik zou zeggen, probeer die pook eens lekker in te vetten met kogellagervet daar bij dat rubber oog boven je moter. Bij hielp dat... succes
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Ik denk niet zo haperig als die van Folkert, maar dat heeft een andere oorzaak. Voor zover ik weet is de achteruit de enige niet gesynchroniseerde versnelling, hierdoor is ie altijd wat haperiger en moeilijker. Vaak helpt het als je de koppeling vasthoud en je duwt de versnelling eerst een keer in 4 en dan pas achteruit. Ook moet je de bak de kans geven om tot rust te komen, dus niet als je nog voorruit rolt, meteen in z'n achteruit proberen te rekken, want daar gaat ie lekker van kraken, want je wielen draaien nog vooruit, dus je tandwielen in je bak ook, als je dat proces dan ineens gaat beeindigen door hem in z'n achteruit te flansen, vindt ie dat niet leuk. Daarom kun je een auto als je bijvoorbeeld 120 rijdt ook niet "per ongeluk" in z'n achteruit zetten, omdat je ff vergeten was dat ie maar 4 versnellingen had. Als dat wel zou kunnen vlogen alle tandwielen in je bak, denk ik met 1 grote klap recht door de motorkap heen naar buiten.
Ik denk dus dat of je achteruit is "mishandeld" of dat je het toch net even verkeerd aanpakt en het gewoon wat rustiger moet doen, anders weet ik het ook niet.
Ik denk dus dat of je achteruit is "mishandeld" of dat je het toch net even verkeerd aanpakt en het gewoon wat rustiger moet doen, anders weet ik het ook niet.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Het probleem wat je beschrijft geldt ongeveer voor alle autos van een willekeurig merk. Wat ik vaak doe, maar wat vast door velen niet als netjes beschouwd wordt, is dat als hij niet in zn achteruit wil glijden, om dan de koppeling een beetje op te laten komen, zodanig dat de tandwielen in de bak een andere positie in nemen. Vaak gaat dit met enig gebonk/gekraak, maar dan zittie dr wel in.... (kheb ook 2 peugeots en die kunnen helemaal geen versnellingsbakken bouwen....)
het slechte schakelen doet ie nog steeds, dit deed ie overigens 3 maanden terug niet. ik denk dat het aan de olie(te weinig) in de versnellingsbak ligt. ben al bij verschillende autobedrijfjes geweest maar sturen me door naar de dealer. (Toch maar naar de echte dealer)getver kost wat maar heb je ook wat, ik heb as vrijdag een afspraak...
ah joh, dat is echt niet nodig hoor, je koopt je gewoon een litertje SAE80 bij de automaterialenzaak, schroeft die bout uit de zijkant van je bak en met een trechter en een stuk slang vul je hem gewoon bij totdat ie overloopt. Bout er terug indraaien en klaar is kees.
Tenzij het olietekort al z'n schade heeft veroorzaakt natuurlijk, maar dan ben je zowieso duur uit, ook bij een ander bedrijf als de dealer.
Tenzij het olietekort al z'n schade heeft veroorzaakt natuurlijk, maar dan ben je zowieso duur uit, ook bij een ander bedrijf als de dealer.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------