Achterklep rubber

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30772Bericht Willem de Zwijger »

Het rubber van de achterklep van de GTL was harstikke slecht dus heb ik de hele rubberrand eraf gesloopt en nieuw spul gekocht. Die onderrand blijkt een heel duur speciaal geval te zijn, de rest kun je ook een holle imitatie nemen.
Nou ben ik met die onderrand aan het monteren geslagen , als lijm gebruik ik Bison Tix, alleen wil de klep nu niet meer dicht. Er zit gewoon teveel rubber tussen.
Nou viel me op dat de klep niet helemaal centraal valt, en ik heb even gekeken of dit bijgesteld kon worden, maar dat valt tegen. Wat raden jullie me aan ? Ik zit te denken aan opwarmen met de fohn om het zacht te krijgen. En evt de ophanging van de klep bij te werken tot de klep mooi in het midden zit.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 30785Bericht Ron »

Ik weet niet of het uitmaakt voor je rubber, maar geen enkele R4-klep zit in het midden. Zitten allemaal standaard te ver naar links. Geen idee wat er gebeurt als je dat niet-authentiek recht wil gaan afhangen.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 30789Bericht Jan-Geert »

gaat ie waarschijnlijk slecht sluiten en of lekken ...
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 30795Bericht berrievanmier »

Willem, vermoedelijk zul je het wel weten, maar je kunt het palletje dat op de kofferbodem zit verplaatsen. Dat staafje waar de deur in valt is een aantal mm. te verschuiven. Met een nieuwe, dikkere rubber,
kan dit net voldoende zijn.
Succes !
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30797Bericht Willem de Zwijger »

Berrie, geloof het of niet maar dat wist ik dus niet, dat is precies het soort truc waar ik naar zocht. Tanx.
Inderdaad zit die klep teveel naar links, zou dat nou echt bewust zo gedaan zijn ? Allemaal even kijken, zittie nergens in het midden ?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 30813Bericht Ron »

Nee.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 30814Bericht Jan-Geert »

Nope
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 30819Bericht berrievanmier »

Bij mij ook niet precies in het midden. Heeft met de kracht van de veer aan de linkerkant te maken denk ik.
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30864Bericht Willem de Zwijger »

Probeer ik dat sluitingsdingetje op de vloer te verzetten, blijkt 1 van de twee bevestigingsboutjes vastgeroest, en de boutkop was al dermate slecht dat de dopsleutel er gelijk overheen schoot. Dat wordt denk ik een gaatje boren en met zo'n linkse schroefdraad tapgeval proberen alsnog beweging in dat ding te krijgen. Met een steeksleutel kan ik er ook niet goed bij. Grom.
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 30874Bericht berrievanmier »

willem, wat wel eens wil lukken is, met een vijl twee platte kanten vijlen en een steeksleutel met een maatje kleiner gebruiken. Wel eerst volspuiten met wd-40 of zo en in laten trekken. Anders maar uitboren en een langer boutje met een moer aan de onderkant plaatsen.
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 30880Bericht brecht »

wat bij de Honda een effectieve truuk was om vaste bouten los te krijgen: gleuf zagen aan de zijkant dikkeschroevendraaier erin en hameren op de schroevendraaier. Is wel een aardig destructieve methode trouwens, maar werkte meestal wel.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 30890Bericht Goof »

Moer splijten dus. Stel dat je niet goed bij de zijkant kunt komen, dan helpt het om eerst met een dun boortje een gaatje van bovenaf door de moer heen te boren en dan met een platte schroevendraaier het ding te splijten. Meestal vernaggel je dan ook de bout, maar dat is allemaal vervangbaar.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30895Bericht Willem de Zwijger »

Nou, het nieuwe rubber zit er tussen en de klep zit dicht ! Ik heb het rottige boutje eerst proberen te pakken met de beitel, daarna doorgeboord met 4 mm boor, toen geprobeerd of zo'n linkstappende losdraaier werkt, maar die brak gewoon de kop eraf zoals ik verwacht had. Toen helemaal door geboord met 6.5, gaat altijd een beetje scheef, met het freesje in de Dremel de boel wat uitgebaggerd tot ik met de 6.5 recht naar beneden kon boren. Door de achterbalk, hij kwam door de bevestigingslip van de reservewielophanging, en daar kon er weer een moertje op. Het beugeltje heb ik omgedraaid en zover mogelijk naar achteren gezet, en dat alles was net voldoende om de klep dicht te kunnen krijgen. Om hem weer open te krijgen moet je hem eerst behoorlijk indrukken, dus prima.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 30915Bericht Ron »

Hebbie tenminste het gevoel dattie goed sluit! Ben benieuwd of hij ook het water buiten houdt.
Plaats reactie