Achterklep rubber
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Het rubber van de achterklep van de GTL was harstikke slecht dus heb ik de hele rubberrand eraf gesloopt en nieuw spul gekocht. Die onderrand blijkt een heel duur speciaal geval te zijn, de rest kun je ook een holle imitatie nemen.
Nou ben ik met die onderrand aan het monteren geslagen , als lijm gebruik ik Bison Tix, alleen wil de klep nu niet meer dicht. Er zit gewoon teveel rubber tussen.
Nou viel me op dat de klep niet helemaal centraal valt, en ik heb even gekeken of dit bijgesteld kon worden, maar dat valt tegen. Wat raden jullie me aan ? Ik zit te denken aan opwarmen met de fohn om het zacht te krijgen. En evt de ophanging van de klep bij te werken tot de klep mooi in het midden zit.
Nou ben ik met die onderrand aan het monteren geslagen , als lijm gebruik ik Bison Tix, alleen wil de klep nu niet meer dicht. Er zit gewoon teveel rubber tussen.
Nou viel me op dat de klep niet helemaal centraal valt, en ik heb even gekeken of dit bijgesteld kon worden, maar dat valt tegen. Wat raden jullie me aan ? Ik zit te denken aan opwarmen met de fohn om het zacht te krijgen. En evt de ophanging van de klep bij te werken tot de klep mooi in het midden zit.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
- Locatie: TILBURG
- Contacteer:
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
- Locatie: TILBURG
- Contacteer:
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Probeer ik dat sluitingsdingetje op de vloer te verzetten, blijkt 1 van de twee bevestigingsboutjes vastgeroest, en de boutkop was al dermate slecht dat de dopsleutel er gelijk overheen schoot. Dat wordt denk ik een gaatje boren en met zo'n linkse schroefdraad tapgeval proberen alsnog beweging in dat ding te krijgen. Met een steeksleutel kan ik er ook niet goed bij. Grom.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
- Locatie: TILBURG
- Contacteer:
willem, wat wel eens wil lukken is, met een vijl twee platte kanten vijlen en een steeksleutel met een maatje kleiner gebruiken. Wel eerst volspuiten met wd-40 of zo en in laten trekken. Anders maar uitboren en een langer boutje met een moer aan de onderkant plaatsen.
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Moer splijten dus. Stel dat je niet goed bij de zijkant kunt komen, dan helpt het om eerst met een dun boortje een gaatje van bovenaf door de moer heen te boren en dan met een platte schroevendraaier het ding te splijten. Meestal vernaggel je dan ook de bout, maar dat is allemaal vervangbaar.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Nou, het nieuwe rubber zit er tussen en de klep zit dicht ! Ik heb het rottige boutje eerst proberen te pakken met de beitel, daarna doorgeboord met 4 mm boor, toen geprobeerd of zo'n linkstappende losdraaier werkt, maar die brak gewoon de kop eraf zoals ik verwacht had. Toen helemaal door geboord met 6.5, gaat altijd een beetje scheef, met het freesje in de Dremel de boel wat uitgebaggerd tot ik met de 6.5 recht naar beneden kon boren. Door de achterbalk, hij kwam door de bevestigingslip van de reservewielophanging, en daar kon er weer een moertje op. Het beugeltje heb ik omgedraaid en zover mogelijk naar achteren gezet, en dat alles was net voldoende om de klep dicht te kunnen krijgen. Om hem weer open te krijgen moet je hem eerst behoorlijk indrukken, dus prima.