waterpomp testen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 25711Bericht Bauke »

Kan ik een waterpomp testen? Die ouwe ging steeds vaker lekken. Dacht eerst dat het aleen een slang was, maar nadat ik die allemaal had vastgezet ben eens al mijn koelwater verloren. Heb nu de ouwe eraf en wil voor ik weer ga rijden graag weten of ie wel echt kapot was cq er niet nog een ander probleem is wat het veroorzaakt heeft.

Zo gedaan trouwens, waterpomp vervangen. ff pielen met die boutjes voorop, maar de rest is peanuts
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25714Bericht Goof »

Ff een nieuwe pakking erin gooien en alles goed schoon maken. In principe kan er vrij weinig kapot aan zo'n ding. Alle boutjes goed vast aandraaien en gaan met die banaan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 25720Bericht David »

Leer mij eens hoe je een pakking ergens ingooit!?? Ik vind dat vaak een pieleklusje en jij gooit ermee!??! Knap! :grin: :lol:
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 25751Bericht Bauke »

Op 2003-09-02 17:35, schreef Da-Goof:
In principe kan er vrij weinig kapot aan zo'n ding.
Dat dacht ik dus ook en daarom vind ik het vreemd dat ie in ene dienst weigerde. Ik zet morgen die nieuwe erop en duim op de goede afloop.

Motor is dus wel een keertje erg warm geworden i.v.m. die kapotte pomp. tempsensor gaf geen signaal door omdat er geen water retour liep naar de radiator en die dacht dus dat alles goed ging. Jammer. Heb ik nu de kans dat mijn cilinderkop kromgetrokken is?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 25779Bericht The_Underd0g »

mijn waterpomp heeft het ook eens begeven en dan heb ik zonder dat ik wist een tijdje gereden zonder water (of toch niet veel meer) en toen ik de motor afzette hoorde ik zelfs nog iets tijdje nakoken (olie maybe :razz: ) geen problemen meer gehad met cilinderkoppen die krom waren ofzow geen opgeblaze pakking. Onderschat de R4 motor niet (ik rij wel met 850cc ter aanvulling)
Plaats reactie