verrotte kokerbalken / fase 3
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Beste mensen,
Allen (Da Goof, Paul, Philip,AN3S) die hebben meegedacht: dank!
De tip Piet Boekee in Delft bleek de gouwe. Naar Delft durfde ik nog net te rijden. Binnen één week gepiept àraison van € 350 (7 uur à€ 50 incl materiaal); naast de twee achterwielophangingen/kokerbalk ook nog twee plaatjes vooraan ingelast. Alles weer in de body???? (tectiel?) gezet èn een jaar garantie. Het ziet er keurig uit. We komen waarschijnlijk naar de R4 dag in september om hem te laten bewonderen.
Nu mijn volgende vraag: volgens Piet is tectyleren (of hoe dat ook heet tegenwoordig) zonde van het geld. Schoonhouden, niet rijden als er 's winters gepekeld is, is voldoende (ervaring o.a. met jarenlang Volvo Amazone), en àls er dan wat is dan is een stuk laten inlassen per saldo goedkoper! Wie reageert hierop?
Groet
Berend
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: berend op 2003-08-06 20:56 ]</font>
Allen (Da Goof, Paul, Philip,AN3S) die hebben meegedacht: dank!
De tip Piet Boekee in Delft bleek de gouwe. Naar Delft durfde ik nog net te rijden. Binnen één week gepiept àraison van € 350 (7 uur à€ 50 incl materiaal); naast de twee achterwielophangingen/kokerbalk ook nog twee plaatjes vooraan ingelast. Alles weer in de body???? (tectiel?) gezet èn een jaar garantie. Het ziet er keurig uit. We komen waarschijnlijk naar de R4 dag in september om hem te laten bewonderen.
Nu mijn volgende vraag: volgens Piet is tectyleren (of hoe dat ook heet tegenwoordig) zonde van het geld. Schoonhouden, niet rijden als er 's winters gepekeld is, is voldoende (ervaring o.a. met jarenlang Volvo Amazone), en àls er dan wat is dan is een stuk laten inlassen per saldo goedkoper! Wie reageert hierop?
Groet
Berend
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: berend op 2003-08-06 20:56 ]</font>
Nou, tectyl over goed plaatwerk vind ik wel aan te raden.
Maar : om nu opeens tectyl te gaan spuiten over een onderkant van 15 jaar die nog nooit tectyl heeft gezien is vragen om moeilijkheden op de lange termijn. Je ziet namelijk niet meet wat eronder zit, en als het eenmaal roest, roest het. Aangezien een auto van 15 jaar altijd roest aan de onderkant is alleen tectyl niet voldoende.
Maar in principe lijkt tectyl mij een goed idee. Al is het soms rottig sleutelen en lassen. Zou dat het zijn?
Maar : om nu opeens tectyl te gaan spuiten over een onderkant van 15 jaar die nog nooit tectyl heeft gezien is vragen om moeilijkheden op de lange termijn. Je ziet namelijk niet meet wat eronder zit, en als het eenmaal roest, roest het. Aangezien een auto van 15 jaar altijd roest aan de onderkant is alleen tectyl niet voldoende.
Maar in principe lijkt tectyl mij een goed idee. Al is het soms rottig sleutelen en lassen. Zou dat het zijn?
anders smeer je er owatrol op geeft een perfecte coating en is transparant!!!!
evt verkrijgbaar via http://www.tweeceevee.nl
suuuper spul!!!
evt verkrijgbaar via http://www.tweeceevee.nl
suuuper spul!!!
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
anders smeer je er owatrol op geeft een perfecte coating en is transparant!!!!
evt verkrijgbaar via http://www.tweeceevee.nl
suuuper spul!!!
evt verkrijgbaar via http://www.tweeceevee.nl
suuuper spul!!!
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Het is ook te krijgen bij de beter verfwinkel. En als je het mooi wilt doen moet je niet coaten met owatrol maar owatrol als verdunner voor je spuitlak gebruiken (max 20%). Geeft perfecte hechting en ook bij dun spuiten een hele mooie film.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.