no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Hoi, off topic, ik geef het toe, maar ik zit met een raar probleem hier en wil graag jullie expertise horen. Mijn Fiat Ducato Natural Gas bus hier heeft in Spanje een jaar in de tuin gestaan. Muizen hebben mijn luchtfilter kapot gevreten. Dat is vervangen, en de boel is schoongemaakt tm turbo, intercooler (volgens de garage) en collector toe, maar de motor blijft te weinig vermogen geven en slecht verbranden. De Fiat garage in Granada roept dat het allemaal heel veel werk gaat worden, maar ik heb mijn twijfels of ze er niet een slaatje uit proberen te slaan. Reden daarvoor is hun argument: ze denken dat de rommel van het luchtfilter bijvoorbeeld tussen een klep zit en daardoor de boel niet goed werkt. Reden voor mij om mijn twijfels te hebben is dat het luchtfilter van papier is en de motor en kleppen heet: als rommel van de luchtfilter daar zou komen, zou het verbranden volgens mij. Wat denken jullie?
Bij voorbaat dank!
Serge
Bij voorbaat dank!
Serge
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Vaak hebben luchtfilters een metalen omhulsel, misschien zit er daar iets van tussen een klep?
Dan loopt de motor waarschijnlijk op 3 cilinders? dan inderdaad geen vermogen!
gr. Jan.
Dan loopt de motor waarschijnlijk op 3 cilinders? dan inderdaad geen vermogen!
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Compressie meten dan zie je zo of er een klep niet goed sluit.
Bart
Bart
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Dank voor jullie reacties! Stukgevreten luchtfilter heb ik gezien: alleen papier. Compressie is gemeten: die was prima
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Weinig vermogen, te weinig brandstof of te weinig lucht!!
De kwaliteit van de brandstof na langere tijd slecht geworden?
Kan ook zijn dat de intercooler lek is, of een slang tussen intercooler en inlaat van de motor.
gr. Jan.
De kwaliteit van de brandstof na langere tijd slecht geworden?
Kan ook zijn dat de intercooler lek is, of een slang tussen intercooler en inlaat van de motor.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Dank, iemand gaf nog als mogelijkheid papier in de katalysator. Ik heb daar visueel niet echt een voorstelling bij: de katalysator zit toch direct voor de uitlaat? Mijn idee is dat alle papier die eerst door de motor moet verbrandt, of zie ik iets over het hoofd? Brandstof: er is opnieuw getankt (benzine, aangezien aardgas hier lastig te krijgen is). Bus rijdt wel, maar niet harder dan 90-95 km/h, terwijl ie normaal 160 kan. Verbrandingswaarden zijn slecht.
Laatst gewijzigd door zwergje op di okt 15, 2019 9:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
De turbo doet zijn werk niet?
wast-gate vast?
wast-gate vast?
niet geschoten is altijd mis!
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Turbo is gedemonteerd en getest. Is in orde. De sympomen van een vastzittende waste gate heeft ie wel (behalve dashboardlampjes: daar licht niets bijzonders op). Ik heb het even nagezocht. Maar ik ga ervanuit dat als ze de turbo gedemonteerd hebben om te testen, ze daar ook naar gekeken hebben.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Intercooler is nagekeken. Slang erna zal ik navragen, aangezien muizen ook elders twee kleine slangetjes rond de turbo stukgevreten hadden (zijn vervangen).
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Wast-gate op de turbo kan goed zijn, maar de aansturing daarvan?
gr. Jan.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Hmm, Jan, ik weet niet zo heel veel van moderne auto's om eerlijk te zijn. Hoe wordt de waste gate aangestuurd?
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Bij benzine motoren zit er een vacuum doosje, lijkt op het vacuum doosje van de ontsteking, dat vacuum doosje zit met een stangetje aan de wast-gate klep vast, mogelijk dat die de wast-gate klep dicht of bijna dicht houd.
gr. Jan.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: no power after 1 year stationery Ducato 3.0 Natural Power CNG
Dank je!
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper