Radiateur
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- koningozzo
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Hallo iedereen
Ik heb een probleempje met mn GTL. De radiateur lekt ineens. Dat is natuurlijk jammer. Wat kan ik doen. De man van de wegenwacht zij al dat er een nieuwe ingezet moet worden. Ook zij hij dat dat niet perse van een r4 zou moeten zijn, als hij maar dezelfde aansluitingspunten heeft.
Ik las net een topic van JUR die ervaring schijnt te hebben met een GTL uit 84 die hetzelfde probleem had. Mijn GTL is uit 86. Dus als iemand een tip heeft.
Hoe pak ik dit het beste aan en hoe bouw ik zo'n ding uit en in en vooral wat mag zoiets kosten????
bedankt voor de reacties
Ik heb een probleempje met mn GTL. De radiateur lekt ineens. Dat is natuurlijk jammer. Wat kan ik doen. De man van de wegenwacht zij al dat er een nieuwe ingezet moet worden. Ook zij hij dat dat niet perse van een r4 zou moeten zijn, als hij maar dezelfde aansluitingspunten heeft.
Ik las net een topic van JUR die ervaring schijnt te hebben met een GTL uit 84 die hetzelfde probleem had. Mijn GTL is uit 86. Dus als iemand een tip heeft.
Hoe pak ik dit het beste aan en hoe bouw ik zo'n ding uit en in en vooral wat mag zoiets kosten????
bedankt voor de reacties
- koningozzo
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Hoe je zoiets aanpakt?
Motorkap losschroeven (onder de voorste dwarbalk) en verwijderen. Vervolgens water aftappen door een slang los te maken o.i.d. Dan de radiator los maken en de nieuwe erin zetten. Water op het systeem, ontluchten door de dop van de radiator eraf te halen en het dopje van dat slangetje dat uit het schutbord komt eraf te draaien en het koelvloeistofvat omhoog houden totdat er water uit de gaten komt gestroomd.
Controleren op lekken bij de aansluitingen en dan motorkap er weer op en gaan met die banaan.
Mocht je op zoek zijn naar een goede tweedehandse radiator, dan kan ik je wel helpen. Voor weinig ben je de man en je mag hem uitkiezen, want ik heb er geloof ik 2 staan.
Motorkap losschroeven (onder de voorste dwarbalk) en verwijderen. Vervolgens water aftappen door een slang los te maken o.i.d. Dan de radiator los maken en de nieuwe erin zetten. Water op het systeem, ontluchten door de dop van de radiator eraf te halen en het dopje van dat slangetje dat uit het schutbord komt eraf te draaien en het koelvloeistofvat omhoog houden totdat er water uit de gaten komt gestroomd.
Controleren op lekken bij de aansluitingen en dan motorkap er weer op en gaan met die banaan.
Mocht je op zoek zijn naar een goede tweedehandse radiator, dan kan ik je wel helpen. Voor weinig ben je de man en je mag hem uitkiezen, want ik heb er geloof ik 2 staan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- koningozzo
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Hartelijk dank voor de snelle antwoorden.
Ik begin al vertrouwen in het project te krijgen.
Da Goof, zou ik toevallig binnenkort bij jou langs kunnen rijden? Je woont in Budel zie ik en zaterdag ben ik in de buurt toevallig.
Tja, ik wil mijn R4 weer snel op de weg hebben. Ik hou niet zo van de trein en de auto van mijn vriendin.
Ik begin al vertrouwen in het project te krijgen.
Da Goof, zou ik toevallig binnenkort bij jou langs kunnen rijden? Je woont in Budel zie ik en zaterdag ben ik in de buurt toevallig.
Tja, ik wil mijn R4 weer snel op de weg hebben. Ik hou niet zo van de trein en de auto van mijn vriendin.
Nou, ligt er een beetje aan hoe laat. Ik werk zelf op zaterdag en ben meestal pas om half zes thuis. Als je overdag langs wilt komen, zul je het zonder mij moeten stellen en het met m'n ouders afhandelen. Je zegt het maar, mij maakt het niks uit.
Bel me anders ff, ik stuur je een PM met m'n nummer.
Bel me anders ff, ik stuur je een PM met m'n nummer.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- koningozzo
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
He Folkert
Ja, ik zal snel eens een plaatje inscannen en naar je doorsturen.
Da Goof, ik denk dat je weinig succes hebt met mijn e-mail adres, die bestaat volgens mij niet meer. Ik kan vanaf mijn werk (waar ik nu dus ben) geen commerciele mailsites openenen. Maar ik stuur jou mijn telefoonnummer wel vanaf mijn mailadres hier. Als ik langskom is dat toch pas tegen de avond, dus dat zit wel ok.
groeten Oscar
Ja, ik zal snel eens een plaatje inscannen en naar je doorsturen.
Da Goof, ik denk dat je weinig succes hebt met mijn e-mail adres, die bestaat volgens mij niet meer. Ik kan vanaf mijn werk (waar ik nu dus ben) geen commerciele mailsites openenen. Maar ik stuur jou mijn telefoonnummer wel vanaf mijn mailadres hier. Als ik langskom is dat toch pas tegen de avond, dus dat zit wel ok.
groeten Oscar
- koningozzo
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Zo, ik heb mijn radiateur vervangen. Nu ik alles heb geïnstalleerd heb ik toch nog een vraag voor een r4 motorkenner. Een van de slangen die naar de radiateur loopt (de slang vanaf de bestuurdersplaats gezien links boven) trekt een klein beetje vacuum. Weet iemand of dat hoort, of dat er dan toch nog lucht in zit (wat waarschijnlijk nite zo kan zijn), of dat er een andere slang een beetje verstopt zit? Of misschien iets anders?
- koningozzo
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
nee, hij gaat niet helemaal plat, maar wel een beetje. Dat wil zeggen dat hij dus wel een beetje vacuum trekt, maar niet zo erg dat er geen koelvloeistof doorheen gaat. Draai ik het rubbertje van de verwarmingsuitlaat eraf, dan is alles weer goed. Maar na een kwartiertje rijden is die slang weer vacuum.
Nouja, het is niet ercht heel ernstig. Misschien heeft iemand een verklaring dacht ik.
Nouja, het is niet ercht heel ernstig. Misschien heeft iemand een verklaring dacht ik.
- koningozzo
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Goed advies Ton.
daar heb ik helemaal niet aan gedacht. het zou inderdaad goed kunnen dat de dop van het expansievat niet meer helemaal ok is. Vooral het rubbertje ziet er niet echt goed uit. Ik ga eens kijken of ik ergens een nieuw rubbertje kan vinden.
Iemand suggesties?
In ieder geval allemaal bedankt voor de tips
daar heb ik helemaal niet aan gedacht. het zou inderdaad goed kunnen dat de dop van het expansievat niet meer helemaal ok is. Vooral het rubbertje ziet er niet echt goed uit. Ik ga eens kijken of ik ergens een nieuw rubbertje kan vinden.
Iemand suggesties?
In ieder geval allemaal bedankt voor de tips