plaatwerk renault 4 F6 is slecht

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Esther-VL

Bericht: # 15885Bericht Esther-VL »

Hallo,

ik heb onlangs een R4F6 gekocht, maar het plaatwerk is vooral aan de voorkant erg slecht. Bij een garage zouden ze de hele voorkant plaat vervangen.
heeft er iemand tips wat te doen en of dit de enige mogelijkheid is.

groeten, Tom
job erps r4
Berichten: 30
Lid geworden op: wo dec 18, 2002 2:00 am
Locatie: zutphen

Bericht: # 15901Bericht job erps r4 »

wat je kan doen is er een plaatje in lassen met een co 2 lasapparaat (voor dun plaatwerk) maar misschien ook wel met een gewoon lasapparaat?????weet ik niet. Maar je kan ook gewoon poliëstermatje, hars en plamuur gebruiken. zolang het maar geen dragendse delen zijn mag het met poliëster. En eerst ff wat roestomvormer of iets dergelijks op de roestplekken smeren.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 15903Bericht Ron »

Juist, wát voor welke plaat waaro?
Esther-VL

Bericht: # 15908Bericht Esther-VL »

de onderaan is zowel aan de bestuurderskant als aan de passagierskant versleten, om het maar zo te zeggen. Heeft iemend een idee wat het kost om heel dat stuk te vervangen/repareren. Er zijn teveel gaatjes en gaten zelfs om het te lappen.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 15931Bericht Ron »

Plaat is redelijk eenvoudig (ik kan het niet).
De kriksteunen worden al wat moeilijker. Vanaf daar gaat het dikwijls omhoog naar minder goed bereikbare delen.
Je weet het pas zeker als het zichtbelemmerende plaat weg is. Kun je gemene dingen zien. Getuige het verhaal in de vandaag in de bus geplofte VB, en de bodem van mijn, inmiddels met 29 inspectiegaten voorziene, F6.

F6 is echt het hardst roestende voorwerp wat ik ooit heb gezien.
Esther-VL

Bericht: # 15992Bericht Esther-VL »

Tja,
niets aan te doen die roest. Als je een renault koopt wordt je al op voorhand gewaarschuwd:

RENAULT:

Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd

denk daar maar eens over na bij de volgende aankoop! :wink:
Plaats reactie