Slecht gestelde kleppen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Slecht gestelde kleppen

Bericht: # 141250Bericht atak »

Vandaag de kleppen gesteld van mijn gtl.

Wat een zwarte bende vond ik onder de kleppendeksel, nog nooit zo iets gezien.

En wat bleek bij het stellen, 3 uitlaatkleppen waren veeeel te strak, kreeg er geen voelermaat tussen. Dus al die tijd is de olie verbrand door de hete gassen die eruit kwamen.

Zal ik nu eerder olie verversen omdat die verontreiniging loskomt?

Goede nieuwe olie erin en hij loopt echt veel beter alleen zit er nu een onregelmatigheid in tijdens stationair lopen en moet ik dus nog wat met de ontsteking draaien want de carb is goed volgens mij.

Iets anders kan het niet zijn toch?

Fijne feestdagen, Ad
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Slecht gestelde kleppen

Bericht: # 141252Bericht Tweety »

Nou als die uitlaat kleppen echt te strak stonden kan er natuurlijk wat lekkage zijn ontstaan... kan ook zijn dat de kleppen daarna weer ietsje strakker op de zittingen zitten, kan geen kwaad om ze nog eens te stellen natuurlijk... k neem aan dat je 't wel goed gedaan hebt (tegenoverliggende klep van de klep op het laagste punt stellen en bij koude motor) drap komt waarschijnlijk van langdurig te weinig verversen van de olie.. ik ververs meestal met warme motor en gebruik eigenlijk alleen semi synthetische olie..(veel schoner...koelt veel beter.. :wink: )
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Slecht gestelde kleppen

Bericht: # 141254Bericht R4F6GTX Automaat »

atak schreef:.... Dus al die tijd is de olie verbrand door de hete gassen die eruit kwamen.

....

Waar denk jij dat die gassen uitkomen, bij wel of niet te strak gestelde kleppen?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Re: Slecht gestelde kleppen

Bericht: # 141255Bericht atak »

Ja, stom. Het mengsel gaat alleen maar eerder de cilinder uit en komt niet onder de kleppendeksel. Zal het dan toch alleen maar het slechte olieverversen van de vorige eigenaar zijn? En een goed idee, ik zal over 1000 km nogmaals de kleppen stellen.

Bedankt voor de reactie, Ad
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Slecht gestelde kleppen

Bericht: # 141258Bericht R4F6GTX Automaat »

Als je een litertje ATF (automatische versnellingsbak olie) bij je gewone motorolie kiepert en dan een stuk van max 100 km gaat rijden en dan gelijk de olie gaat verversen (incl filter) is de motor al een stuk schoner van binnen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Re: Slecht gestelde kleppen

Bericht: # 141263Bericht atak »

Dat geeft geen schade inwendig?

Ik heb ook nog een cx die afgekeurt is op de knipperlichten, dat ligt waarschijnlijk aan de alarmschakelaar.

Nu heeft de gtl hetzelfde, alleen stopt die er helemaal mee. Zekeringen verwisseld, even goed, branden niet door maar hij stopt er wel weer mee. Ook de alarmschakelaar of zit deze hier niet na het relais en is het dus het relais?

Vragen vragen vragen, Ad
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Slecht gestelde kleppen

Bericht: # 141276Bericht Tweety »

atak schreef:Dat geeft geen schade inwendig?

Ik heb ook nog een cx die afgekeurt is op de knipperlichten, dat ligt waarschijnlijk aan de alarmschakelaar.

Nu heeft de gtl hetzelfde, alleen stopt die er helemaal mee. Zekeringen verwisseld, even goed, branden niet door maar hij stopt er wel weer mee. Ook de alarmschakelaar of zit deze hier niet na het relais en is het dus het relais?

Vragen vragen vragen, Ad
begin ff een nieuw topic... zal of hoe dan ook of aan het relais liggen of aan aansluiting daarvan..
Plaats reactie