stuurstang tegen het spruitstuk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
stuurstang tegen het spruitstuk
Een klapperend lawaai, de motor (het spruitstuk) kantelt bij bepaalde belasting en ook in de bocht tegen de stuurstang.
Bleek dat de rechter motorsteun los zat, de onderste moer was afwezig. Hier een nieuwe moer en ring geplaatst.
Nu klappert het nog harder. Niet echt plezierig tijdens het rijden.
Hoe kan ik checken of het blok wel recht onder de kap ligt?
Heeft iemand dit ook eens bij de hand gehad? Ik hoor graag.
Verder rijdt het ding helemaal geweldig!
Bleek dat de rechter motorsteun los zat, de onderste moer was afwezig. Hier een nieuwe moer en ring geplaatst.
Nu klappert het nog harder. Niet echt plezierig tijdens het rijden.
Hoe kan ik checken of het blok wel recht onder de kap ligt?
Heeft iemand dit ook eens bij de hand gehad? Ik hoor graag.
Verder rijdt het ding helemaal geweldig!
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Zijn je motorsteunen zelf nog goed?
Groet, Robert
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Volgens mij wel, voor zover ik kan zien ziet het er prima uit, net als bij m'n eerdere viertjes.
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
De extra steun van motorblok naar motorsteun zit ook vast?
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
andere vraag is natuurlijk zijn de aandrijfassen nog recht..?
oftewel heb je vibraties in het stuur.?
oftewel heb je vibraties in het stuur.?
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Okee, die extra steun mist dus compleet, dit zal dus de oorzaak zijn dat het hele blok naar links is gekanteld.
Hoe ga ik aan zo'n steuntje komen? En is dat we te plaatsen? De motor hangt nu waarschijnlijk uit het lood, dus makkelijk zal dit niet gaan.
Iemand met zo'n steun voor een 1108CC??
Dank voor jullie hulp!
Hoe ga ik aan zo'n steuntje komen? En is dat we te plaatsen? De motor hangt nu waarschijnlijk uit het lood, dus makkelijk zal dit niet gaan.
Iemand met zo'n steun voor een 1108CC??
Dank voor jullie hulp!
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Hoi Paul, hier is wel een exemplaar beschikbaar.
Rudolf
Rudolf
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Kijk ook eens naar de motorsteun, ik heb eens eenzelfde probleem gehad, bleek de motorsteun helemaal ingescheurd, waardoor de motor wegzakte en dus op de stuurstang terecht kwam. Succes Lordje.
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
@Tweety
vr gr Fons
svp geen mensen bang maken met dit type suggesties. Ik zie geen enkele relatie tussen het een beetje (2 cm) scheef hangen van de motor en het krom worden van aandrijfassen . Ik ga maximaal zover te vragen of het eerste rubber van de uitlaat nog op zijn plaats zitandere vraag is natuurlijk zijn de aandrijfassen nog recht..?
oftewel heb je vibraties in het stuur.?
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Dank voor het meedenken, vooral het plaatje was een slimme!!
Ik heb een PB ontvangen, eerdaags komt een goede steun binnen.
Zal wel een lekker klusje zijn, gelukkig heb ik voor hetere vuren gestaan.
Ik heb een PB ontvangen, eerdaags komt een goede steun binnen.
Zal wel een lekker klusje zijn, gelukkig heb ik voor hetere vuren gestaan.
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Met een krikje onder het motorblok krijg je die beugel vast op z'n plaats.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Jeffrey, heb je ook zo'n mooi plaatje van hoe de verstevigingsplaatjes van motor naar bak vast zitten? Leo noemde die dingen "schetsplaten" en als ik het goed begrepen heb zijn die ingevoerd bij de 1100 motoren om het extra koppel op te vangen (tov 850), maar bij mijn 1400 F4 ontbreken ze tot noch toe, lijkt me eigenlijk wel verstandig die zsm te plaatsen...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
KLIK: voor vergroting + tekst
Zoals de beugel op de tekening van Jeffr4 staat;
- De (platte) onderkant v/d beugel zit vóór de bevestigingsbeugel van de koppelingskabel langs...
- De (platte) bovenkant v/d beugel zit aan het blok vast.
...Beetje lastig uitleggen (en ook een beetje lastig om bij te komen...)
Zoals de beugel op de tekening van Jeffr4 staat;
- De (platte) onderkant v/d beugel zit vóór de bevestigingsbeugel van de koppelingskabel langs...
- De (platte) bovenkant v/d beugel zit aan het blok vast.
...Beetje lastig uitleggen (en ook een beetje lastig om bij te komen...)
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Ik heb die "schetsplaten"ook overgezet, toen ik de GTL-bak voor de 1400 injectie plaatste en ongetwijfeld fotookes van gemaakt, want ik heb meestal in de rechterhand... de tool en linkerhand... de camera ,Bertje schreef:Jeffrey, heb je ook zo'n mooi plaatje van hoe de verstevigingsplaatjes van motor naar bak vast zitten? Leo noemde die dingen "schetsplaten" en als ik het goed begrepen heb zijn die ingevoerd bij de 1100 motoren om het extra koppel op te vangen (tov 850), maar bij mijn 1400 F4 ontbreken ze tot noch toe, lijkt me eigenlijk wel verstandig die zsm te plaatsen...
maar dan moet ik effe gaan spitten.
Wel heb ik van de linkerkant, vanwege de plaatsing van de BDP-sensor een foto op de site staan.
Zie ook http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-4.htmlMaart 2012 De sensor BDP verplaatsen naarde zijkant
Moest met de 2 bouten én de stofplaat én de schetsplaat én het metalen plaatje van de sensor vastzetten, daarvandaan een niet al te dik plaatje.
Linkerkant :
en heb ik eentje van de andere zijde kunnen vinden :
Die wordt dus achter de motorsteun met dezelfde 2 bouten vastgezet.
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Met "achter de motorsteun" bedoel je neem ik aan dat de motorsteun in dezelfde gaten vastzit?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd