Carburateurprobleem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kpr
Berichten: 134
Lid geworden op: do jun 18, 2009 4:07 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Carburateurprobleem

Bericht: # 128672Bericht kpr »

Goedendag,

ik heb een probleem met de Solex 32 EISA 4 carburateur van mijn Renault 6TL. De remluchtsproeier(ik denk tenminste dat dat het is, erg duidelijk zijn de boeken niet) lijkt uit zijn geperste behuizing zijn getrild/geraakt. De vraag is nu: wat doet dat ding? Is het erg als dat ding ontbreekt? Hoe pers ik dat ding er weer opnieuw in? Heeft dat laatste zin of trilt hij dan meteen los?

Angst dat dat buisje in het inlaatspruitstuk terecht komt is er niet aangezien het buisje zich in de vlotterkamer bevindt en hooguit de vlotter belemmerd(daardoor kwam ik er ook achter dat dat ding los zit).

Onderstaande foto levert misschien meer duidelijkheid. Het buisje is dus de sproeier en dat gat ernaast moet dat ding in.

Afbeelding
R6TL uit '73 - 71-YB-85 / R6L uit '77 - 50-RF-63
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Carburateurprobleem

Bericht: # 128675Bericht RVIER »

@kpr,

Dat buisje is niet de remluchtbuis, die zit direct achter de hoofdsproeier.
Het verlengde van het buisje komt boven de chokeklep uit. Het buisje zelf staat in de benzine
Volgens mij verrijkt het buisje het mengsel als de onderdruk boven de chokeklep toeneemt.
Het werkt dus onafhankelijk van de acceleratiesproeier.
Je kunt het buisje een beetje ovaal knijpen en vervolgens weer in het gaat tikken.

vr gr fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
kpr
Berichten: 134
Lid geworden op: do jun 18, 2009 4:07 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Carburateurprobleem

Bericht: # 128677Bericht kpr »

Het was me al niet duidelijk wat voor buisje dat is. In de vraagbaak staat alleen een schema van de Solex 32 EISA 3 carburateur en daar ontbrak het buisje dus nam ik maar aan dat het een ander onderdeel was :)

Enfin, ik zal dat ding gaan fijnknijpen en erin wurmen, zien we wel hoe lang het goed gaat. Lijmen heeft vast geen zin aangezien de benzine de lijm vermoedelijk ook weer oplost dan wel dat buisje door de lijm wordt verstopt.
R6TL uit '73 - 71-YB-85 / R6L uit '77 - 50-RF-63
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Carburateurprobleem

Bericht: # 128686Bericht Tweety »

kpr schreef:Het was me al niet duidelijk wat voor buisje dat is. In de vraagbaak staat alleen een schema van de Solex 32 EISA 3 carburateur en daar ontbrak het buisje dus nam ik maar aan dat het een ander onderdeel was :)

Enfin, ik zal dat ding gaan fijnknijpen en erin wurmen, zien we wel hoe lang het goed gaat. Lijmen heeft vast geen zin aangezien de benzine de lijm vermoedelijk ook weer oplost dan wel dat buisje door de lijm wordt verstopt.
een klein beetje Epoxy lijm zou best eens kunnen werken... dat kan tegen benzine....
Plaats reactie