nieuw plaatwerk of uitdeuken?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 13761Bericht David »

Halloo allemaal!
Mijn R4 L uit '86 heeft nogal wat deukjes rondom. Die heb ik er allemaal bijgekregen van de vorige eigenaar, zo'n 2 jaar geleden, maar beginnen me behoorlijk te storen. Het viertje is technische echt 100% en de bodem is ook hard, alleen de carrossorie is dus gedeukt (geen gatenkaas gelukkig!).

Is het nou goed te doen om die deukjes er zelf allemaal uit te kloppen/plamuren (sommigen zijn echt groter dan parkeerdeukjes!!) of is het beter/goedkoper om bij Wind Classics of het r4-clubmagazijn "nieuwe" strakke deuren uit te zoeken in de zelfde kleur (wit)?? Wat kost dat eigenlijk, nieuw plaatwerk!??

(Ik heb bijvoorbeeld met veel bewondering naar de site van Da-Goof gekeken. Ik ben alleen stikjaloers dat ik de ruimte niet heb voor zo'n uitgebreide restauratie, anders wist ik het wel. Helaas moet ik het doen met een oprit...)
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 13789Bericht Ron »

Lekker laten zitten is mijn advies.
Mooie deukjes zijn niet lelijk, en plamuren is altijd geklier. Andere deuren zijn altijd nét niet dezelfde kleur.
Als je vier niet roest op de genoemde plekken en voor de rest ook niet, gewoon láten.
Als je het toch per se wil doen dan zou ik het inderdaad op een moment doen waarbij de héle auto wordt aangepakt. Geen gezeur met half werk.

Bovendien vind ik het zonde om een goede deur, met een deukje dus, weg te doen.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 13814Bericht jbeekmann »

voorschermen hebben vaak de meeste butsen en da's maar goed ook, die kun je voor een prikkie nieuw krijgen (± €18,- ex.) Alleen nog ff spuiten. Misschien kun je met je deuren een ruilactie regelen in het magazijn? Je bumpers met de hamer bewerken en weer opnieuw in de verf scheelt ook een hoop in aanblik.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Bramski
Berichten: 17
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 2:00 am

Bericht: # 14243Bericht Bramski »

Nu ben ik benieuwd waar je nieuwe voorschermen kan regelen voor 18 euro's. Die ben ik nog niet tegengekomen. Graag een adres ofzo!
Alvast bedankt, Bram
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 14248Bericht jbeekmann »

dat zoek ik even voor je op. Het was in Utrecht, Autopart oid. heet het. Prijs is exclusief BTW.
ja! hier heb ik het:
Franse auto-onderdelen Autoparts Utrecht
Biltstraat 22 A 3572BB Utrecht
030-2710466
Hij had ze voor mij met drie dagen in huis.
Let er op of je ze met of zonder tonkerdraadeinden wil. Ik lette er niet op en kreeg er de eerste keer een zonder en de tweede keer een met.
Koop er ook meteen carrosseriekit en nieuwe plaatmoertjes of hoe ze dan ook heten. (die dingen die je aan de zijkant van het plaatwerk over een gat heenschuift zodat je die grote schroef erin kan draaien.)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie