gaatje in bodem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr nov 22, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
Ik dacht ook: Ach.... dat ene kleine gaatje... Echter toen ik met de staalborstel aan de slag ging bleek al gauw dat het hele voorste deel van de bodemplaat besmet was. Bofte ik even dat mijn vader prima met een lasapparaat aan de slag kan. Wat ik wil zeggen is: Kijk het heel goed na!!! En maak het dicht want voor je het weet heb je misschien wel een gatenkaas. Kijk ook goed wat de oorzaak van het gaatje is. Misschien komt er wel water door openingen naar binnen en blijft lekker tussen je matten en je metaal staan. Dit was bij mij het geval terwijl ik dit lange tijd niet wist.....
Polyester is alleen waterdicht, het redt je 4 niet. Lassen is het devies.
Hangt er allemaal vanaf of je iemand bent van de korte of de lange termijn.
Je 4 denkt alleen in de lange termijn dus als je hem wilt helpen..., moet je lassen.
En de keurmeester, astie dat gat zelf niet gerepareerd heeft, zal ook willen kijken wat voor gat dat dan wel niet is. Polyester breekt eerder onder een schroevendraaierpunt dan een gelast plaatje.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-01-10 23:22 ]</font>
Hangt er allemaal vanaf of je iemand bent van de korte of de lange termijn.
Je 4 denkt alleen in de lange termijn dus als je hem wilt helpen..., moet je lassen.
En de keurmeester, astie dat gat zelf niet gerepareerd heeft, zal ook willen kijken wat voor gat dat dan wel niet is. Polyester breekt eerder onder een schroevendraaierpunt dan een gelast plaatje.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-01-10 23:22 ]</font>
,maar, om mijn stem ook nog maar even te laten gelden, bij mijn weten is het niet verplicht om dat te lassen. Er moet een bepaalt percentage van die plaat heel en stevig zijn en als het GEEN DRAGEND DEEL is hoeft het niet per sé gelast te worden.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Er zijn idd regels voor het roesten van dragende delen. Een gaatje zoals jij dat omschrijft is niet groot genoeg om de wagen op af te keuren. Ik geloof dat maximaal 1/3 van een dragend deel doorgeroest mag zijn. nou is dat uiteraard vaak moeilijk te bepalen, maar het geeft wel een indicatie.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Maakt niks uit, want het water kan gewoon door het rooster. Ik denk dat je ergens in die bak erachter problemen hebt of dat je afvoer achter je kachel verstopt zit. Ik zou zeggen, verwijder de kachel unit eens en kijk daarachter eens goed rond.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr nov 22, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
Het water kan op verschillende manieren naar binnen, heb ik gemerkt. Uit eigen ervaring kan ik je het volgende zeggen. Om de eerste oorzaak moest ik hard lachen toen ik het eindelijk merkte: Er bleek een knikker in de lucht-uitgang in het dashboard te zijn gevallen. Hierdoor was het water-afvoer-bakje onder het kacheltje verstopt en liep dus constant over. Na dit verholpen te hebben bleek er ook veel water door het voorraam-rubber te stromen, op een plek waar zich onder de rubber al een mooie opening hed gevormd... Verder komt er nog steeds (een klein beetje) water binnen via mijn niet meer zo beste portierrubbers... ik zou het allemaal ff onderzoeken, mazzel