Renault 5 TS blok in een F4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Renault 5 TS blok in een F4
Ik kan een 5TS blok, met toebehoren uit 1980 op de kop tikken.
Is dit een straight swap? Ik neem aan dat het viertje die extra pk'tjes zonder aanpassingen gewoon aankan?
Nog zaken of evt. aanpassingen waar ik extra op moet letten?
Is dit een straight swap? Ik neem aan dat het viertje die extra pk'tjes zonder aanpassingen gewoon aankan?
Nog zaken of evt. aanpassingen waar ik extra op moet letten?
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Race 4 bouwen?? is er standaart niet op gebouwd!!
niet geschoten is altijd mis!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Ja past maar moet ongeveer een cm hoger komen anders past de stuurstang niet onder het spruitstuk door.
Dat kan door de steunen te verlengen of een dik stuk rubber of zoiets tussen de motorsteunen te frotten...
en dat je van 34 pk naar ongeveer 50 gaat kan de rest prima aan
edit: Je F4, wel jaar is die en welke motor heb je er nu in?
Dat kan door de steunen te verlengen of een dik stuk rubber of zoiets tussen de motorsteunen te frotten...
en dat je van 34 pk naar ongeveer 50 gaat kan de rest prima aan
edit: Je F4, wel jaar is die en welke motor heb je er nu in?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Als het nou een Alpine (Turbo) blok was zou het een race 4 kunnen zijn. Een TS blokje zorgt er slechts voor dat je wat gemakkelijker in het dagelijks verkeer mee kan.deutz schreef:Race 4 bouwen?? is er standaart niet op gebouwd!!
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Bedankt voor je info!R4F6GTX Automaat schreef:Ja past maar moet ongeveer een cm hoger komen anders past de stuurstang niet onder het spruitstuk door.
Dat kan door de steunen te verlengen of een dik stuk rubber of zoiets tussen de motorsteunen te frotten...
en dat je van 34 pk naar ongeveer 50 gaat kan de rest prima aan
edit: Je F4, wel jaar is die en welke motor heb je er nu in?
De F4 is uit 1986 met 1100 blokje.d
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Okee, dan is het goed. Geen probleem met ombouwen.BasF4 schreef:
Bedankt voor je info!
De F4 is uit 1986 met 1100 blokje.d
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Renault 5 TS blok in een F4
O ja, nog wel een paar kleine aanpassingen is dat de schakelstang tegen de olievuldop komt die nogal hoog boven op het kleppendeksel staat. Omdat het gaskabelmechanisme op dezelfde deksel zit moet je iets gaan fabriceren met je R4 deksel en die van de R5 maar dat is vrij eenvoudig. Je kan ook de R4 deksel erop doen, alleen moet je dan de middelste draadeind van de deksel verwijderen. (de R5 heeft er 3 ipv 2 van de R4)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Uit nieuwsgierigheid: wanneer zou het wel een probleem zijn?R4F6GTX Automaat schreef:Okee, dan is het goed. Geen probleem met ombouwen.BasF4 schreef:
Bedankt voor je info!
De F4 is uit 1986 met 1100 blokje.d
R6TL uit '73 - 71-YB-85 / R6L uit '77 - 50-RF-63
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Nou, de meeste F4's hebben de 845cc motor en (t)rommelremmen rondom. De handrem zit dan op de voorwielen en de bediening daarvan zit dan in de weg voor de R5 motor. De versnellingsbak van de 845 draait andersom dus dan moet je toch een hoop gaan verbouwen, inclusief een andere motorkap want de radiateur moet dan ook nog naar voren toe waardoor de verstevigingsbeugel van de motorkap in de weg zit. Die beugel verwijderen kan ook, maar dan is het risico van doorknikken vrij groot. Dwars-eh... balkje wil ik het niet noemen maar allé, dat stuk blik wat van 't linker- naar rechterbinnenscherm loopt moet geupdeet worden, de accubak moet een andere op, kortom, dan komt er nog wel meer bij kijken en is ombouwen niet zo eenvoudig...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Hoort bij de toebehoren ook de 5-bak van de TS? Is wel lekker in een F4. Zo niet dan zou ik er zeker een GTL bak inzetten in plaats van de originele F4 bak zodat je het extra vermogen kunt omzetten in meer topsnelheid.
(ik weet trouwens niet helemaal zeker wat voor bak er standaard in de F4 ligt, staat niet in de Kluwer).
(ik weet trouwens niet helemaal zeker wat voor bak er standaard in de F4 ligt, staat niet in de Kluwer).
Re: Renault 5 TS blok in een F4
even uitgaande van de latere F4 uitvoering met 1100 ligt daar een F6 bak achter.
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Das dan een 1100 met een F6 kop ?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Als je de 5 bak van de TS eraan wilt hebben moet je je chassis veranderen. Stukje verlengen... heeft een TS trouwens een 5 bak?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Renault 5 TS blok in een F4
de nokkenas is ook andersTweety schreef:Das dan een 1100 met een F6 kop ?
Re: Renault 5 TS blok in een F4
o ja dat is ook zo....