Kortsluiting

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Kortsluiting

Bericht: # 112859Bericht R4F6GTX Automaat »

Shit, net F6je rijklaar gemaakt (zie topic "Zwabberen") zit hij in de Ardennen ermee, is er ergens korstsluiting geweest, ANWB (Belse dan he) is er nu mee bezig en gaat m naar een garage afslepen want halve bedrading schijnt weggefikt te zijn...
:cry:

iemand morgen zin in een reparatie-ritje, om mee te rijden?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112862Bericht deutz »

Ik had wel mee gegaan,maar moet voor onderzoek naar het ziekenhuis.Jammerrrr!! in ieder geval succes. gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112867Bericht R4F6GTX Automaat »

Ziet er naar uit dat de ANWB zijn beloofd werk gaat doen en de auto thuis komt brengen. Hier en daar is de kabelboom weggefikt.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112892Bericht Tweety »

Hoe ken dat nou.... was ie ongezekerd....??
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112903Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik zal het zien alstie weer terug is. Heb zo nog geen idee hoe of wat
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112909Bericht Willem de Zwijger »

Niet alles is gezekerd.....
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112915Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik had er een extra zekeringkastje in gemaakt voor o.a. de sirene, de cig. aansluiting (voor z'n TomTom) etc, radio zit er niet in, bakkie is niet aangesloten, verder niks speciaals. Ja, Velleman-kitje...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112922Bericht jbeekmann »

zeker weten? (uhh)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112927Bericht R4F6GTX Automaat »

jbeekmann schreef:zeker weten? (uhh)
hoebedoelu?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112937Bericht RVIER »

heren,

er zijn ook draden voor de zekeringkast!

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112976Bericht Tweety »

RVIER schreef:heren,

er zijn ook draden voor de zekeringkast!

vr gr Fons
Niet zo heel veel hoor... ik bedoel 't meeste is wel gezekerd op 1 of andere manier... en dan nog... dan fikt natuurlijk nooit die hele kabelboom af.... Ik vermoed eigenlijk iets als een kapotte dynamo regelaar... of iets als lekkage in het zekering kastje...ik ga het stroom diagram nog 's bestuderen, d'r zijn een paar dingen die niet gezekerd functioneren, startmoter, koelventilator en ontsteking en eventueel dingen die later zijn aangesloten, dan is er natuurlijk daarvoor ook de vraag of de draden dik genoeg zijn, en of de juiste zekeringen zijn gebruikt... ook het gebruik van kroonsteentjes kan een probleem zijn...vaak onstaat korrosie op de draadeinden die weerstand verhogend werkt waardoor er plaatselijk warmte onstaat...(of te wel, slecht kontakt op een hoog wattage verbinding kan brand veroorzaken) en kroonsteentjes kunnen vrij snel smelten. en dat kan problemen geven als ze ongezekerd gebruikt worden... nou goed 't zal mij toch benieuwen...
:roll:
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kortsluiting

Bericht: # 112998Bericht R4F6GTX Automaat »

Mij ook, maar zolang de wagen er niet is weet ik niks. Hoe lang duurt dat gewoonlijk als de ANWB een wagen thuis brengt? Nou ja, niet thuis want dat kon niet, moest per-sé naar een erkende garage...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Kortsluiting

Bericht: # 113021Bericht RVIER »

Mij ook, maar zolang de wagen er niet is weet ik niks. Hoe lang duurt dat gewoonlijk als de ANWB een wagen thuis brengt? Nou ja, niet thuis want dat kon niet, moest per-sé naar een erkende garage...
in juni ook pech gehad met een oude Golf (distributie riem kapot) weliswaar in NL. ANWB gebeld, vervolgens vervoer naar huisadres was geen enkel probleem. ..
Zelf de dag als het moest, anders wordt er gegroupeerd en duurt het drie dagen.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Re: Kortsluiting

Bericht: # 113045Bericht jbeekmann »

R4F6GTX Automaat schreef:
jbeekmann schreef:zeker weten? (uhh)
hoebedoelu?
Let goed het de eerste woordje en zoek de taalgrap...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kortsluiting

Bericht: # 113075Bericht R4F6GTX Automaat »

Zo, we zijn weer thuis. Vandaag met de lijkwagen -Sniper- (en nog 3 jongens) plus een enorme hoop bagage in Bastogne opgehaald. Vriend Rob meegenomen voor de gezelligheid om die 500+ km wat leuker door te brengen. Op de heenweg hadden we nog wat tijd over dus besloot ik het Renaultje te gaan zoeken. Ik had een vermoeden waar ze 'm heen gesleept hadden en ja hoor, hij stond er. Bij de garage naar binnen en gevraagd wanneer het de bedoeling was dat de ANWB 'm naar Nederland zou gaan brengen. De man vertelde dat hij gehoord had dat het in Nederland sneeuwde dus wou hij wachten met bellen tot de sneeuw weer weg was. Wij vertelde dat de sneeuw alleen in het noorden lag en bij ons in het zuiden helemaal niks. Het interesseerde hem niks..
Ik vroeg om de sleutel van het Renaultje om eens te kijken wat er aan kon zijn. Ik zei dat ik de 'createur' van de auto ben etc. Hij gaf de sleutel en ik ging 'm eens inspecteren. Ik was wel benieuwd naar die doorgefikte kabelboom en deed de motorkap open; zag er prima uit. Deed de rechterdeur open (alles was trouwens niet op slot) en keek onder het dashboard naar de electronische ontsteking (Velleman) die ik daar gemonteerd had, om 'm droog te houden, want -Sniper- wil nogal eens een bospaadje opzoeken... alles zag er prima uit. Ik zag wel dat de cigarette aansteker los hing en dat daar de bedrading wat beschadigd was. Daardoor had het contact gemaakt met de (optionele) schakelaar van de electrische koelfan. De draad daarvan die naar de radiator liep was hier en daar wat weggesmolten. De electrische ontsteking was daardoor ook geraakt dus ik ging ervan uit dat die kapot zou zijn. Dus heb ik onder de motorkap de draad die van de bobine naar de verdeler hoort te lopen (zonder electronische ontsteking) weer op de originele manier bevestigd, zij het gewoon met een plakbandje aan mekaar gedraaid. De condensator ook weer aangesloten en geprobeerd te starten. Hij liep gelijk.... Hier en daar heb ik was beschadigde bedrading met tape afgeplakt.
Ik weer de garage in om de monteur te vertellen dat hij weer liep. Hij was wel verbaasd maar vond het ook wel fijn als ik 'm meteen mee zou nemen, dan was hij ervan af. Dus Rob met het Renaultje, ik met de lijkwagen voorop naar Bastogne, tot grote verbazing van de mennekes daar. De hele terugweg heeft -Sniper- zelf gereden en 't Renaultje doet het dus prima.

Wat een waardeloze ANWB heeft men daar in België....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie