Plaatwerk herstel
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Het plaatwerk van mijn pas aangeschafte 4 vertoont hier en daar wat roest op de gebruikelijke plaatsen. Rechter voorscherm moet vervangen. Ik verwacht dat de rand van het binnescherm er ook niet best aan toe is. Het onderspatbord links achter moet vervangen en het stuk erboven heeft ook wat aandacht nodig. Dan nog hier en daar wat kleine roestplekjes.
Waar moet ik beginnen (behalve bij het clubmagazijn) en wat kan ik in de tussentijd doen om te zorgen dat het niet veel erger wordt voor ik er wat aan ga doen (t'is nu te koud om buiten te werken)
_________________
Sinds 4 oktober 2002 een blauwe GTL uit '86
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Liesje op 2002-12-19 13:06 ]</font>
Waar moet ik beginnen (behalve bij het clubmagazijn) en wat kan ik in de tussentijd doen om te zorgen dat het niet veel erger wordt voor ik er wat aan ga doen (t'is nu te koud om buiten te werken)
_________________
Sinds 4 oktober 2002 een blauwe GTL uit '86
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Liesje op 2002-12-19 13:06 ]</font>
je moet er nu niks aan doen, tenzij je jaren wilt wachten met de reparatie. Op de eerste plaats kun nu toch bijna nergens bij en ten tweede, je gaat het grootste gedeelte van je geroeste delen vervangen, dus als die wat verder roesten maakt dat niet uit.
Wel kun je preventief je wielkasten, balken en andere kwetsbare delen met tectyl behandelen, dat is altijd goed.
Wel kun je preventief je wielkasten, balken en andere kwetsbare delen met tectyl behandelen, dat is altijd goed.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
En dat stukje boven je achterspatbord, wat nog bij de carrosserie hoort, mag je ook wel grof roestvrij maken en er roestomvormer opsmeren. Ziet er niet uit, maar de mooiïgheid doe je maar van de zomer. Voor de rest is het inderdaad voornamelijk de onderkant die je moet vertroetelen. De andere delen mag je zoals vermeld eraf laten rotten, scheelt weer werk als je de nieuwe d'r op gaat zetten.
Ik vermoed van niet. De automaterialenzaak heeft alles te kust en te keur. Laten we het magazijn houden voor exclusief R4-zaken.
Bij de automaterialenzaak kun je met behulp van de kleurcode van je lak (te vinden op rechterbinnenscherm voorkant auto) de juiste spuitbus gaan halen. Geloof me, het is nooit precies de juiste kleur. Je kunt lokaal gaan spuiten maar dat ziet er niet uit. Je kunt het hele carrosseriedeel gaan spuiten, dat ziet er beter uit, maar ziet er nog steeds niet uit. Het beste is een totale spuitbeurt, maar dat is weer heel duur. Keuze maken. Het allerbelangrijkste is dattie weer roestvrij is op de plek waar je gaat verven/rollen/spuiten/granollen.
Bij de automaterialenzaak kun je met behulp van de kleurcode van je lak (te vinden op rechterbinnenscherm voorkant auto) de juiste spuitbus gaan halen. Geloof me, het is nooit precies de juiste kleur. Je kunt lokaal gaan spuiten maar dat ziet er niet uit. Je kunt het hele carrosseriedeel gaan spuiten, dat ziet er beter uit, maar ziet er nog steeds niet uit. Het beste is een totale spuitbeurt, maar dat is weer heel duur. Keuze maken. Het allerbelangrijkste is dattie weer roestvrij is op de plek waar je gaat verven/rollen/spuiten/granollen.
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer: