Plaatwerk herstel

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 26
Lid geworden op: vr nov 29, 2002 2:00 am
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 12284Bericht Liesje »

Het plaatwerk van mijn pas aangeschafte 4 vertoont hier en daar wat roest op de gebruikelijke plaatsen. Rechter voorscherm moet vervangen. Ik verwacht dat de rand van het binnescherm er ook niet best aan toe is. Het onderspatbord links achter moet vervangen en het stuk erboven heeft ook wat aandacht nodig. Dan nog hier en daar wat kleine roestplekjes.
Waar moet ik beginnen (behalve bij het clubmagazijn) en wat kan ik in de tussentijd doen om te zorgen dat het niet veel erger wordt voor ik er wat aan ga doen (t'is nu te koud om buiten te werken)

_________________
Sinds 4 oktober 2002 een blauwe GTL uit '86

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Liesje op 2002-12-19 13:06 ]</font>
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 12285Bericht Goof »

je moet er nu niks aan doen, tenzij je jaren wilt wachten met de reparatie. Op de eerste plaats kun nu toch bijna nergens bij en ten tweede, je gaat het grootste gedeelte van je geroeste delen vervangen, dus als die wat verder roesten maakt dat niet uit.
Wel kun je preventief je wielkasten, balken en andere kwetsbare delen met tectyl behandelen, dat is altijd goed.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 12298Bericht Ron »

En dat stukje boven je achterspatbord, wat nog bij de carrosserie hoort, mag je ook wel grof roestvrij maken en er roestomvormer opsmeren. Ziet er niet uit, maar de mooiïgheid doe je maar van de zomer. Voor de rest is het inderdaad voornamelijk de onderkant die je moet vertroetelen. De andere delen mag je zoals vermeld eraf laten rotten, scheelt weer werk als je de nieuwe d'r op gaat zetten.
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 26
Lid geworden op: vr nov 29, 2002 2:00 am
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 12323Bericht Liesje »

En de hele kleine roestplekjes? Heeft het clubmagazijn spuitbussen originele kleuren?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 12346Bericht Ron »

Ik vermoed van niet. De automaterialenzaak heeft alles te kust en te keur. Laten we het magazijn houden voor exclusief R4-zaken.
Bij de automaterialenzaak kun je met behulp van de kleurcode van je lak (te vinden op rechterbinnenscherm voorkant auto) de juiste spuitbus gaan halen. Geloof me, het is nooit precies de juiste kleur. Je kunt lokaal gaan spuiten maar dat ziet er niet uit. Je kunt het hele carrosseriedeel gaan spuiten, dat ziet er beter uit, maar ziet er nog steeds niet uit. Het beste is een totale spuitbeurt, maar dat is weer heel duur. Keuze maken. Het allerbelangrijkste is dattie weer roestvrij is op de plek waar je gaat verven/rollen/spuiten/granollen.
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 26
Lid geworden op: vr nov 29, 2002 2:00 am
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 12441Bericht Liesje »

Bedankt voor de info. Hoop in de kerstvakantie iets te kunnen doen. Eerst zo snel mogelijk bij het clubmagazijn langs.
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 12445Bericht Boerammetje »

Even voor de Utrechtse doorgewinterde 4 spotter: is dat die die bijhet Wilhelminapark staat? Auto meen ik uit Delft te kennen :smile:
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 26
Lid geworden op: vr nov 29, 2002 2:00 am
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 12447Bericht Liesje »

Nee, meestal staat ie ergens in Lombok. Ik zie in mijn wijk ook een gele F6 staan wegrotten. Sonde, vraag me af of ie van een clublid is...
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 26
Lid geworden op: vr nov 29, 2002 2:00 am
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 23412Bericht Liesje »

Inmiddels is de zomer bijna voorbij en heb ik er nog niets aan gedaan. Waar kan ik dit mooi laten doen? En gelijk maar een anti-roest behandeling?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 23434Bericht R4F6GTX Automaat »

ehhh...
nog effe wachten en ik heb mijn garagetje weer wat meer ingericht, klaar om (bijna) alle R4tjes op te lappen.

_________________
F6 Automaat, F6 Sinpar en F6 NATO;
En nóg een paar leuke voertuigen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-07-29 23:18 ]</font>
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 23556Bericht marco »

BIj mij rot/roest ie op dezelfde plaatsen. Als ik hard over een drempel rij valt mijn spatboord ervanzelf af...Ik heb maar een afspraak gemaakt bij Giordini in maassluis voor spuiten en wat laswerk
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 23572Bericht Boerammetje »

Kleine roestplekjes kun je ook even afplakken, opschuren en met een lakstiftje bijwerken. En tegengaan van roest: goed met de tectielbus erlangs, of in de menie zetten. Zelf doe ik dat overigens allebei...
Plaats reactie