probleem met linker voordeur

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
NEXL
Berichten: 23
Lid geworden op: do nov 07, 2002 2:00 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht: # 11317Bericht NEXL »

Ik heb een (klein) probleempje.Als ik mijn deur dicht wil doen moet ik eerst mijn raam openen om de deur,zeg maar van buiten af dicht te trekken.Het probleem zit hem voor zover ik dat kan zien in het scharnier wat boven zit.Voor mij lijkt dit gewoon een bout die door de jaren heen aardig versleten is waardoor mijn deur is gaan hangen met bovenstaand probleem.Nu ben ik op zoek naar zo'n bout(of iets)wie weet wat en hoe kom ik eraan
Leo
Berichten: 64
Lid geworden op: zo apr 14, 2002 2:00 am
Locatie: Doorn

Bericht: # 11330Bericht Leo »

Volgens mij is het óf een pen die domweg vastzit aan de portierhelft ven het scharnier óf het is een spanstift (6mm?) die door alle delen zit. Die eruit krijgen wordt een hele klus. Het is gewoon verenstaal busje dat overal in de handel is.

Er vanuitgaand dat je het niet had over de "bout" waarmee het scharnier aan de rest van auto zit.
De slotvanger kan overigens ook bijgesteld worden. heb je een hele flinke kruiskop schoevendraaier voor nodig.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 11332Bericht Ron »

Hangt hij echt uit het lood? In dat geval aanpakken bij de scharnieren, tenzij inderdaad de bevestigingsbouten los zitten. Aan de andere kant gebeurt het ook vaak dat mensen deuren veels te hard dichtgooien. Bij sommige deuren op een bepaald punt in hun slijtageleven, of een bepaalde staat van de techniek, is het zachtjes laten vallen al voldoende om hem heel netjes in het slot te krijgen. Maar ik ga er eigenlijk van uit dat je het laatste al ontdekt zou hebben. Ik geef het alleen maar aan.


Houd de deur op zijn plaats.
Maak de deur lossig aan de carrosserie.
Krik de auto op, of laat hem zakken, totdat de deur goed recht zit.
Vastzetten.
Auto laten zakken of weer omhoog laten komen.
Als het goed is zit je deur dan recht in de auto.
NEXL
Berichten: 23
Lid geworden op: do nov 07, 2002 2:00 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht: # 11366Bericht NEXL »

Over een bout gesproken geeft het misschien verwarring,mijn deur scharnier zit goed vast aan de auto het scharnier van mijn deur goed vast aan de deur,het is het buisje wat er tussen invalt om die twee bij elkaar te houden en zzodat deze kunnen draaien.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11367Bericht Folkert »

De scharnierpen... Alles van ongeveer dezelfde afmetingen is goed..
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 11425Bericht jbeekmann »

en de bouten... (uiteraard afhankelijk van de leeftijd) maar meestal TORX (das dus geen kruis, en ook geen inbus)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 11427Bericht jbeekmann »

oei! ik wil dit! Het hele assortiment!
http://www.gedore.de/frameset.html
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
NEXL
Berichten: 23
Lid geworden op: do nov 07, 2002 2:00 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht: # 11822Bericht NEXL »

maar weet iemand waar ik dat kan krijgen en laten vervangen voor mijn deur? kan dat gewoon bij een renault garage of niet
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11835Bericht Folkert »

Ik zou bij de eerste de beste dhz zaak om de hoek ff in bij de ijzerwarenafdeling kijken naar een dingetje dat past en die erin rossen...
Plaats reactie