remprobleempje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
remprobleempje
De sinds kort in het wagenpark opgenomen Zzzebra ramt wat raar:
eerste keer intrappen remt niet echt goed, twee keer kort trappen levert een mooie harde rem op.
Als hij eenmaal goed aangrijpt word het niet minder, blijft goed.
Ik heb het idee dat het de laatste dagen slechter wordt: langzaam het pedaal intrappen resulteert zelfs in een zacht plok van het rempedaal op de bodem.
Niet echt levensbedreigend gezien hij met de gebruiksaanwijzing erbij goed genoeg remt, maar niet zo netjes. wat zal het zijn?
Ik gok voorlopig op ontluchten. Iemand betere tips?
eerste keer intrappen remt niet echt goed, twee keer kort trappen levert een mooie harde rem op.
Als hij eenmaal goed aangrijpt word het niet minder, blijft goed.
Ik heb het idee dat het de laatste dagen slechter wordt: langzaam het pedaal intrappen resulteert zelfs in een zacht plok van het rempedaal op de bodem.
Niet echt levensbedreigend gezien hij met de gebruiksaanwijzing erbij goed genoeg remt, maar niet zo netjes. wat zal het zijn?
Ik gok voorlopig op ontluchten. Iemand betere tips?
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- thijs kruijsen
- Berichten: 71
- Lid geworden op: zo jul 06, 2008 4:47 pm
- Locatie: haarlem
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Ik heb het zelfde probleempje ook een klein beetje.
Zit al nieuwe remolie in het systeem en met ontluchten is het ook nie
opgelust dus ik denk da het toch wel aan de remcylinders/hoofdremcylinder ligt.
Maar goed, bij plotseling flink intrappen remt ie wel al een gek dus zoals je zegt nie echt levensbedrijgend... mijn karretje is er ook mee door de apk gekomen (niet da we daar nou echt totaal op moeten vertrouwen
Zit al nieuwe remolie in het systeem en met ontluchten is het ook nie
opgelust dus ik denk da het toch wel aan de remcylinders/hoofdremcylinder ligt.
Maar goed, bij plotseling flink intrappen remt ie wel al een gek dus zoals je zegt nie echt levensbedrijgend... mijn karretje is er ook mee door de apk gekomen (niet da we daar nou echt totaal op moeten vertrouwen
Vrrrrrroem....
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Als het rempedaal sponzig aanvoelt zit er lucht in het systeem. Als je het rempedaal intrapt en blijft trappen en het zakt naar de bodem is de hoofdremcylinder kapot. Als het pedaal maar tot halverwege zakt is er een wielremcylinder lek.
Dat is in het begin maar een beetje maar dat wordt ineens meer dus voor je het weet sta je zonder remmen.
Dat is in het begin maar een beetje maar dat wordt ineens meer dus voor je het weet sta je zonder remmen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
remprobleempje
minder dan een literweet iemand uit zijn hoofd hoeveel er in een systeem gaat?
.Als het pedaal maar tot halverwege zakt is er een wielremcylinder lek.
je moet wel weten of het een enkele of een dubbele hoofdremcilinder is. Bij een gescheiden remsysteem zitten er in de hoofdremcilinder 2 zuigers achter elkaar, gescheiden door rem-vloeistof.
Als je de rem tot halverwege intrapt en je hoort een "tok" , en je verliest geen remvloeistof, moet je beginnen met ontluchten.
Als dat niet leidt tot een oplossing is een van de remsystemen (voor of achter) lek. Doogaans is dan een van de zuigers van de hoofdremcilinder lek.
Vervangen dus.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
"langzaam het pedaal intrappen resulteert zelfs in een zacht plok van het rempedaal op de bodem." en
"Niet echt levensbedreigend"
WEL levensbedreigend. . .
Dit schreeuwt om een remrevisie.
Te beginnen met je hoofdremcylinder en de daarin aanwezige remcupjes (rubberschijfjes) en de wand van de cylinder waarin zij zich bewegen te controleren en zonodig schoonmaken. In het ergste geval een revisie of nieuwe hoofdremcylinder. Dit zijn geen grappen waar je mee expirimenteerd.
Daarna vloeistof vervangen (hooguit een liter) de hele boel controleren op lekkage en als er geen is, ontluchten.
Greetzz Renate.
"Niet echt levensbedreigend"
WEL levensbedreigend. . .
Dit schreeuwt om een remrevisie.
Te beginnen met je hoofdremcylinder en de daarin aanwezige remcupjes (rubberschijfjes) en de wand van de cylinder waarin zij zich bewegen te controleren en zonodig schoonmaken. In het ergste geval een revisie of nieuwe hoofdremcylinder. Dit zijn geen grappen waar je mee expirimenteerd.
Daarna vloeistof vervangen (hooguit een liter) de hele boel controleren op lekkage en als er geen is, ontluchten.
Greetzz Renate.
Een R6 is geen anderhalve R4