Extra (grote) radiator
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
grappig trouwens... het lijkt nu net alsof alle gave motoren voorzien zijn van een oliekoeler... ooit wel eens naar het blokkie van een eend gekeken? Die heeft ook een hele mooie, maarja die heeft dan ook weer geen koelwater, maartoch. Dat is wel een mooi koelertje!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
sorry voor de late reactie
ik was aan het meten en ja hoor past precies
de 2 cv sensorflens
eze draai je op de plaats waar nu je olie filter zit.
vervolgens draai je je olie filter(nwe)op de flens.
nu nog even slangen of koperleidingen trekken naar onder de voorbumper en klaar is kees,wat ik al zei neem een grote maar geen hoge anders raakt ie de grond !
en geloof me ik heb altijd luchtgekoeld gereden:gekoelde olie is het behoud van je motor!
(je moet alleen wel boven de 78 graden c blijven want dat is de gemiddelde bedrijfstemp van alle 4 cilinder motoren)
ik zal effe het adress van de site opzoeken
ik was aan het meten en ja hoor past precies
de 2 cv sensorflens
eze draai je op de plaats waar nu je olie filter zit.
vervolgens draai je je olie filter(nwe)op de flens.
nu nog even slangen of koperleidingen trekken naar onder de voorbumper en klaar is kees,wat ik al zei neem een grote maar geen hoge anders raakt ie de grond !
en geloof me ik heb altijd luchtgekoeld gereden:gekoelde olie is het behoud van je motor!
(je moet alleen wel boven de 78 graden c blijven want dat is de gemiddelde bedrijfstemp van alle 4 cilinder motoren)
ik zal effe het adress van de site opzoeken
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
nou hier is het adres http://home.planet.nl/~cwille/
daar kun je meer info en prijzen vinden
niet goedkoop maar al veel gebruikt bij eenden en super effectief
daar kun je meer info en prijzen vinden
niet goedkoop maar al veel gebruikt bij eenden en super effectief
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
om nou effe helemaal duidelijk te zijn:
je olie circuleert door je oliepomp in het blok maar als je daar een koeler op aansluit wordt deze ook meegenomen in deze circulatie !
je water koelt 1 deel van je blok namelijk je kop maar de olie koelt het onderste draaiende gedeelte voornamelijk
deze twee helpen elkaar maar kunnen toch altijd wel weer eens te heet worden.
vandaar ook die koelers
volgens mij heb ik de oplossing voor die at
je kan namelijk ook een gesloten sensorflens kopen en van v*lksfiets een losse oliefilter unit met slangaansluiting en filter kopen
zo kan je de filter plaatsen op ieder plek en gewoon aansluiten tussen blok en oliekoeler,na de oliekoeler slang
retour richting blok
en klaar ben je !!!!!!!!!!!!!!!!!!
je olie circuleert door je oliepomp in het blok maar als je daar een koeler op aansluit wordt deze ook meegenomen in deze circulatie !
je water koelt 1 deel van je blok namelijk je kop maar de olie koelt het onderste draaiende gedeelte voornamelijk
deze twee helpen elkaar maar kunnen toch altijd wel weer eens te heet worden.
vandaar ook die koelers
volgens mij heb ik de oplossing voor die at
je kan namelijk ook een gesloten sensorflens kopen en van v*lksfiets een losse oliefilter unit met slangaansluiting en filter kopen
zo kan je de filter plaatsen op ieder plek en gewoon aansluiten tussen blok en oliekoeler,na de oliekoeler slang
retour richting blok
en klaar ben je !!!!!!!!!!!!!!!!!!
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Daar komtie nu mee... Na 4 jaar prima functioneren ga ik dat zelfgebakken ding niet meer verwijderen...Op 2003-08-19 20:46, schreef Ton:
De R25turbodiesel heeft een deksel met aansluitingen ipv een filter op het blok,het filter is als losse unit op het binnenscherm geplaatst.
Misschien is dit de oplossing voor de AT-ers onder ons?