Pagina 25 van 31

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: zo mar 29, 2015 11:50 am
door Bertje
Ik ook! Maar eerst de wagen maar eens opbouwen en door de keuring krijgen.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: zo mar 29, 2015 12:21 pm
door marcGTL.BE
In België moet je dan na de ombouw terug keuren wil je meerdere personen vervoeren.Omdat je dan na de eerste keuring maar met zijn tweeën kunt plaats nemen.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma mar 30, 2015 9:24 am
door Bertje
Deze wagen hoeft geen uitgebreide indentificatiekeuring te ondergaan, enkel een kleine technische. Het kenteken is immers slechts geschorst. Ik voorzie dus geen problemen met pas later ramen en een achterbank plaatsen, maar ik heb een meedenkende garagist en zal tzt eens navragen.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo apr 01, 2015 10:05 am
door Bertje
Gisteravond bezig geweest met de kabelboom uitzoeken:

Afbeelding

Heeft iemand misschien een foto van hoe de kabelboom vastgemaakt hoort te zitten ter hoogte van de achterdeur? Ik neem aan dat deze ergens vastgemaakt moet worden om te voorkomen dat je deze per ongeluk uit de auto trekt.

Afbeelding

Verder heb ik nog een setje van dit soort dingetje liggen, volgens mij zijn die bedoeld zodat de deuren open kunnen blijven staan, maar ik heb geen idee hoe je deze monteert.

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo apr 01, 2015 10:32 pm
door harbourseal
Als ik er morgen aan denk schiet ik wel even een plaatje.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do apr 02, 2015 11:23 am
door Bertje
Heel fijn! Zou ook kunnen dat de boel gewoon los ophangt, hoor.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: vr apr 03, 2015 4:32 pm
door harbourseal
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: vr apr 03, 2015 10:18 pm
door Bertje
Bedankt Robert! Hangt er dus inderdaad los in.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma apr 13, 2015 9:46 am
door Bertje
Ben bezig geweest met de achterremmen. Als ik de handrem aantrek schiet echter de zelfsteller (dat dingetje met de vertanding) door, daarna staat de rem minder strak, dat kan toch niet de bedoeling zijn. Heeft iemand dat al eens aan de hand gehad en zo ja, hoe fix je dat? Het gebeurt overigens maar aan 1 kant.

PS Dit is uiteraard met het achterwiellager gemonteerd, en ook de remtrommel op z'n plek. Dit is overigens geen foto van de F6 waarbij dit speelt, maar een oude foto van mijn GTL, puur ter illustratie om het type remsysteem (Bendix) te laten zien.

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma apr 13, 2015 12:34 pm
door Okido
Ik heb dat onlangs ook gehad, aan beide kanten. Daardoor werd m'n vrije slag iets groter en de handremkabel ging zwaarder en deed weinig. Eerst moeten de zelfafstellers helemaal goed staan voordat je de remkabel mag afstellen. De kabel moet helemaal vrij/ los zijn, terwijl je de zelfstellers afstelt.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma apr 13, 2015 3:21 pm
door Bertje
Hebben we het over hetzelde, Ido? Bij mij gaat de handremkabel niet stroever lopen of zo, het is gewoon dat de tandjes van dat zelfstellende palletje doorslaan, alsof de vertanding niet goed aangrijp. Normaal gesproken zou die vertanding net sterker aangedrukt moeten worden als je aan de handremkabel trekt.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma apr 13, 2015 3:40 pm
door Okido
We hebben het in ieder geval over hetzelfde systeem, als ik je plaatje zo zie, maar misschien is het bij jou iets anders. Zit het veertje juist gemonteerd of het juiste veertje gebruikt?

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma apr 13, 2015 7:14 pm
door Bertje
Ik probeer vanavond ff langs de loods te fietsen en een foto te maken van t betreffende wiel.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma apr 13, 2015 8:51 pm
door lordje
Misschien tandjes opzuiveren met zaagblaadje of zo. groet lordje

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma apr 13, 2015 10:55 pm
door Bertje
Hier een foto van het betreffende wiel:

Afbeelding