r4f4 project
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Vraagje,
Ik zie op één van de foto's (onderkant) dat je ook een soort neppuntlas hebt gemaakt? Klopt dat ? Ik ben zelf ook bezig met het vervangen van de bodemplaat en was van plan om de gaatjes van de puntlassen die ik heb uitgeboord (om de oude plaat er af te halen) te gebruiken. Deze gaatjes vollassen meteen aan de nieuwe plaat vast. Als je dat hebt gedaan, heb je dan aan de binnenkant een las gemaakt om vochtvorming tussen het chassis en de bodemplaat te voorkomen of alleen maar i.v.m. de stevigheid ?
Ik zie op één van de foto's (onderkant) dat je ook een soort neppuntlas hebt gemaakt? Klopt dat ? Ik ben zelf ook bezig met het vervangen van de bodemplaat en was van plan om de gaatjes van de puntlassen die ik heb uitgeboord (om de oude plaat er af te halen) te gebruiken. Deze gaatjes vollassen meteen aan de nieuwe plaat vast. Als je dat hebt gedaan, heb je dan aan de binnenkant een las gemaakt om vochtvorming tussen het chassis en de bodemplaat te voorkomen of alleen maar i.v.m. de stevigheid ?
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
de hele bodemplaat is vastgezet met proplassen om de 2,5cm en hier en daar wat langere lassen aan de rand om overdreven veel vocht opscheppen te voorkomen. de binnenzijde is niet afgelast maar hier en daar wel een aantal stukken in de randen van de balken vervangen je moet toch ergens de bodemplaat aan kunnen lassen.lesmagnacs schreef:Vraagje,
Ik zie op één van de foto's (onderkant) dat je ook een soort neppuntlas hebt gemaakt? Klopt dat ? Ik ben zelf ook bezig met het vervangen van de bodemplaat en was van plan om de gaatjes van de puntlassen die ik heb uitgeboord (om de oude plaat er af te halen) te gebruiken. Deze gaatjes vollassen meteen aan de nieuwe plaat vast. Als je dat hebt gedaan, heb je dan aan de binnenkant een las gemaakt om vochtvorming tussen het chassis en de bodemplaat te voorkomen of alleen maar i.v.m. de stevigheid ?
de volledige binnenzijde is in de zinkcompound gezet voordat de bodemplaat geplaatst is, nu gaat het chassis op reis om hopelijk gescopeerd te worden als ze het aandurven (ze zijn bang dat de bodemplaat zelf te dun is) en in ieder geval volledig industrieel gecoat terug te komen. voordat ik de boel ga opbouwen wil ik de balken nog vol spuiten maar waarmee moet ik nog besluiten. ik hoop dat dit uiteindelijk afdoende is om het chassis vochtbestendig te maken.
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
in side the balken
Hoi,
Ik ben bezig met herstel R4 TL 1992 gebruik RX 5 ,7 en RX 10.
Ziet er goed uit heb advies van Garage Blikwerk Drachten zit in de Franse CV's en DS en. Heb er vertrouwen in.
Gr Jan
Ik ben bezig met herstel R4 TL 1992 gebruik RX 5 ,7 en RX 10.
Ziet er goed uit heb advies van Garage Blikwerk Drachten zit in de Franse CV's en DS en. Heb er vertrouwen in.
Gr Jan
alle vragen moet ik negatief beantwoorden, het chassis is zelfs nog niet onderweg naar de behandeling toe, ben een beetje afhankelijk van anderen en heb ook geen haast. afgelopen weekend heb ik de peugeot naar huis gehaald om eens te kijken hoe die er aan toe is en daar zit ook nog wat werk aan. viertjes zijn niet de enige autos die lekker kunnen roesten. voordat het chassis naar huis kan moet eerst de 304 weer uit de garage zijn.GijSsie schreef:hoe staat het inmiddels met het project? Chassis al terug? Ben je er al aan uit wat er in de balken gekieperd word mike sanders vet, bijenwas, lijnolie of professionele tectyl behandeling?
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
en zo ziet een geschopeerd chassis van een renault 4 er dus uit. het gaat niet snel maar er is nog steeds vooruitgang. over twee weken de naden allemaal afkitten en dan gaat het chassis weer op reis om industrieel gecoat te worden.
iemand ervaring met de juiste soort kit of moet ik dat zelf eens onderzoeken?
iemand ervaring met de juiste soort kit of moet ik dat zelf eens onderzoeken?
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Altijd leuk, maar is wel 1000 km rijden !R4F6GTX Automaat schreef:Hulp nodig met jouw project?lesmagnacs schreef:Dat ziet er niet verkeerd uit. Het geeft weer een aanmoediging om ook hier weer eens aan de slag te gan. Het projekt ligt alweer veel te lang stil.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Mooi ziet dat eruit. Is dat in een zinkbad geweest, of erop gespoten?
Voor de kit: het fijnste gevoel krijg ik altijd van Sikaflex, harstikke stabiel, mooi overspuitbaar, dicht heel mooi af, blijft elastisch, krimpt niet, hecht gigantisch etc. Wordt ook gebruikt voor die mooie teakdekken op zeilboten.
Voor de kit: het fijnste gevoel krijg ik altijd van Sikaflex, harstikke stabiel, mooi overspuitbaar, dicht heel mooi af, blijft elastisch, krimpt niet, hecht gigantisch etc. Wordt ook gebruikt voor die mooie teakdekken op zeilboten.
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Klopt, hier gebruik ik vaak Sikatex (let op het kleine verschil) Zelfde fabrikant. Echt superspul. Iets duurder dan andere merken maar geen vergelijk mogelijk !Willem de Zwijger schreef:Voor de kit: het fijnste gevoel krijg ik altijd van Sikaflex, harstikke stabiel, mooi overspuitbaar, dicht heel mooi af, blijft elastisch, krimpt niet, hecht gigantisch etc. Wordt ook gebruikt voor die mooie teakdekken op zeilboten.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Schooperen staat er: erop gespoten dus.Willem de Zwijger schreef:Mooi ziet dat eruit. Is dat in een zinkbad geweest, of erop gespoten?
Voor de kit: het fijnste gevoel krijg ik altijd van Sikaflex, harstikke stabiel, mooi overspuitbaar, dicht heel mooi af, blijft elastisch, krimpt niet, hecht gigantisch etc. Wordt ook gebruikt voor die mooie teakdekken op zeilboten.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!