remprobleem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
remprobleem
Mijn F4 heeft een probleem met de remmen.
ivm de APK is hij vandaag voor de 117e keer in twee weken bij de garage geweest. de voorremmen doen het goed, de achterremmen doen bijna niks.
de remdrukbegrenzer is uit elkaar gehaald en schoongemaakt en er is een aantal nieuwe stukken remleiding aangebracht.
volgens de garage heeft het probleem te maken met de hoofdremcylinder. Die zit er echter pas 1.5 jaar op.
Paul en Schoapke weten er meer van, aangezien zij zich momenteel bezig houden met dat hele APK gedoe.
Ze hebben mijn F4 dan ook al verwenst. Ik citeer:
'....dat je de hele rotzooi in de zee flikkert....',
'.....of nog beter, al het bruikbare er af slopen en de rest bij het oud ijzer....',
'.....voldoende karbiet er onder, een beetje water en een lontje en ik kom een heel eind. Weet nog wel een leuke paarse om het bij uit te proberen.....'
In brand steken ben ik ook nog ergens tegen gekomen
wie weet raad
ivm de APK is hij vandaag voor de 117e keer in twee weken bij de garage geweest. de voorremmen doen het goed, de achterremmen doen bijna niks.
de remdrukbegrenzer is uit elkaar gehaald en schoongemaakt en er is een aantal nieuwe stukken remleiding aangebracht.
volgens de garage heeft het probleem te maken met de hoofdremcylinder. Die zit er echter pas 1.5 jaar op.
Paul en Schoapke weten er meer van, aangezien zij zich momenteel bezig houden met dat hele APK gedoe.
Ze hebben mijn F4 dan ook al verwenst. Ik citeer:
'....dat je de hele rotzooi in de zee flikkert....',
'.....of nog beter, al het bruikbare er af slopen en de rest bij het oud ijzer....',
'.....voldoende karbiet er onder, een beetje water en een lontje en ik kom een heel eind. Weet nog wel een leuke paarse om het bij uit te proberen.....'
In brand steken ben ik ook nog ergens tegen gekomen
wie weet raad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Bij de voorlaatste poging tot goedkeuring gind het testen op de rollenbank prima, eerst de voorwielen, dan de handrem, dan verder rijden en de achterremmen testen, ook prima. De eerste keer niet helemaal recht, dus trapte de keurmeester iets harder op het pedaal waardoor een voorleiding knapte dus kon ie weer niet afgemeld worden. Leiding kapot precies bij zo'n k*tklemmetje.
Nieuwe (koperen) leidingen gemaakt en gemonteerd (door Schoapke) en de boel opnieuw ontlucht.
Alle remleidingen zijn inmiddels van koper, dus er kan er geen rot zijn. Schoapke heeft met veel moeite de remdrukbegrenzer eraf gehaald en die hebben we samen gangbaar gemaakt. 'teen en 'tander te lezen op zijn wepsait. Het eronder zetten was ook niet eenvoudig. diverse gesneuvelde nippels vernieuwd en leidingen maar meteen in koper vervangen. Meerdere malen de boel ontluchten en dan lijkt het of het goed is. Alle lucht is eruit gepompt. Na een proefrit het idee hebben dat ie nog nooit zo goed geremd heeft. Bij de keuring voor de deur zetten en devolgende morgen te horen krijgen dat ie achter helemaal niet mee remt... Ze zeggen bij de keuring dat misschien de hfdrmclndr kapot is. best mogelijk..
Mooi aanhangertje van maken...
Nieuwe (koperen) leidingen gemaakt en gemonteerd (door Schoapke) en de boel opnieuw ontlucht.
Alle remleidingen zijn inmiddels van koper, dus er kan er geen rot zijn. Schoapke heeft met veel moeite de remdrukbegrenzer eraf gehaald en die hebben we samen gangbaar gemaakt. 'teen en 'tander te lezen op zijn wepsait. Het eronder zetten was ook niet eenvoudig. diverse gesneuvelde nippels vernieuwd en leidingen maar meteen in koper vervangen. Meerdere malen de boel ontluchten en dan lijkt het of het goed is. Alle lucht is eruit gepompt. Na een proefrit het idee hebben dat ie nog nooit zo goed geremd heeft. Bij de keuring voor de deur zetten en devolgende morgen te horen krijgen dat ie achter helemaal niet mee remt... Ze zeggen bij de keuring dat misschien de hfdrmclndr kapot is. best mogelijk..
Mooi aanhangertje van maken...
Laatst gewijzigd door R4F6GTX Automaat op wo mar 23, 2005 1:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Da's toch ook wel wat ik precies dacht...Rodeo-6 schreef:heb je je remschoentjes wel (op)gesteld ?
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
heb na het onluchten nog meerdere keren geremd. het was ook niet zo'n kort ritje naar het keuringsstation. in tegensteling tot andere keren zat ik met een grote glimlach in het karretje. snorrel als een katje en stond ook zo stil als het moest. weer maar eens ontluchten [keertje met mn linker been dat pendaan intrappen anders wordt het verschil in spierontwikkeling zo groot]
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geef het op hoor, alles weer nagelopen, aangedraaid, gecontroleerd en ontlucht. Iemand anders zin om er onder te kruipen??
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hadden bij de Trophy4 een soortgelijk probleem. Daarbij ook hrc en leidingen vernieuwd, remkrachtverdeler gereviseerd. Alles gemonteerd en remmen als nooit tevoren. Van Groningen naar Bussum gereden en vanwege het aldaar vervangen van de achterremcilinders opnieuw ontlucht. Vervolgens waren de wielen niet meer te bewegen. Helemaal vast. Bij het opendraaien van de ontluchtingsnippels ging hij weer. Bleek dat we twee aansluitingen op de remkrachtverdeler hadden omgedraaid...
Hoe zitten de aansluitingen daarop bij jullie?
Hoe zitten de aansluitingen daarop bij jullie?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
aan de vormen van de leidingen te zien kunnen die bijna niet fout. Ik blijf denken dat de hoofdremcylinder kapot is. Maar het k*tding is weg en dat is beter zo; ik heb mijn handen vol aan mijn eigen wagens, de R4 met doorgebrande kabelsboom en de legertruck doet het ook niet meer; waarschijnlijk verstopt brandstofsysteem.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
- Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad