een koeling probleem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
efsix
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 19, 2003 2:00 am

een koeling probleem

Bericht: # 51728Bericht efsix »

Geachte forum leden,
Als de temp. laag is buiten dek ik de radiateur een stukje af, doe ik al vele jaren. Temp. is dan onder de 5gr. De kachel is niet zo goed als in mijn vorige R4, ga van de zomer overzetten.
Het probleem: rij zaterdag moregen vanuit het hoge noorden naar Enschede. Na een paar stoplichten zet ik de 4 neer, stap nuit en.. hoor een borrelend geluid onder de motorklep.
Doe die open en zie dat het water hoog in de fles staat te borrelen.
Radiator is niet heet en de vin draait niet.
Als ik weg ga,na 6 uren staat het nivo iets onder de max.
Zondag ga ik van Enschede naar Amersfoort. Bij Deventer ga ik even van de weg, stop, motor draait nog , klep open gedaan.
Nivo staat op max, zie nog eens goed en....nivo stijgt binnen één minut tot de rand van de fles. de dop hawas iets los.Dop er afgedraaid en de stoomwolken kwamen omhoog.
Heb de radiator vrij gemaakt en ben gaan rijden.
In amersfoort aangekomen direkt weer gekeken, nivo was nu op de min, er was wel wat water uitgegaan met de stoomwolken.
Bijgevuld. Avond terug naar Friesland, Angekomen , nivo goed.
HOE NU TE HANDELEN??
blije vier rijder
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 51741Bericht R4F6GTX Automaat »

thermostaat kapoet? (gaat niet open) anders koppakking misschien...
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 51745Bericht Le Car »

Lijkt op koppakking.

Gewoon een stationair laten draaien en voelen wat er warm wordt.
In de leiding naar het "hoge" aansluitpunt van de radiator zit de thermostaatklep.

Deze moet dus opengaan ,je kunt hem er evt helemaal uithalen om te kijken wat de koeling dan doet.
Het zal alleen niet echt warm worden in de auto hierdoor,maar dat is dan ook alles.

Check ook een het thermocontact voor de fan of verbind hem tijdelijk door om de storing te zoeken.

worden de bubbels erger als je gas geeft?


Succes
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 51747Bericht Jan-Geert »

worden je slangen ook keihard?
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 51798Bericht schoapke »

jeps daar begon het bij mij ook mee. Bij mij trok de bovenste slang naar de radiator ook "vacuum" als ik um weer liet afkoelen. Was bij mij de koppakking.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 51806Bericht R4F6GTX Automaat »

Nou, ik denk dat er bij jou niet eens meer een koppakking tussen zit, die zal je er wel helemaal uitgeblazen hebben


Afbeelding
Plaats reactie