een koeling probleem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
een koeling probleem
Geachte forum leden,
Als de temp. laag is buiten dek ik de radiateur een stukje af, doe ik al vele jaren. Temp. is dan onder de 5gr. De kachel is niet zo goed als in mijn vorige R4, ga van de zomer overzetten.
Het probleem: rij zaterdag moregen vanuit het hoge noorden naar Enschede. Na een paar stoplichten zet ik de 4 neer, stap nuit en.. hoor een borrelend geluid onder de motorklep.
Doe die open en zie dat het water hoog in de fles staat te borrelen.
Radiator is niet heet en de vin draait niet.
Als ik weg ga,na 6 uren staat het nivo iets onder de max.
Zondag ga ik van Enschede naar Amersfoort. Bij Deventer ga ik even van de weg, stop, motor draait nog , klep open gedaan.
Nivo staat op max, zie nog eens goed en....nivo stijgt binnen één minut tot de rand van de fles. de dop hawas iets los.Dop er afgedraaid en de stoomwolken kwamen omhoog.
Heb de radiator vrij gemaakt en ben gaan rijden.
In amersfoort aangekomen direkt weer gekeken, nivo was nu op de min, er was wel wat water uitgegaan met de stoomwolken.
Bijgevuld. Avond terug naar Friesland, Angekomen , nivo goed.
HOE NU TE HANDELEN??
Als de temp. laag is buiten dek ik de radiateur een stukje af, doe ik al vele jaren. Temp. is dan onder de 5gr. De kachel is niet zo goed als in mijn vorige R4, ga van de zomer overzetten.
Het probleem: rij zaterdag moregen vanuit het hoge noorden naar Enschede. Na een paar stoplichten zet ik de 4 neer, stap nuit en.. hoor een borrelend geluid onder de motorklep.
Doe die open en zie dat het water hoog in de fles staat te borrelen.
Radiator is niet heet en de vin draait niet.
Als ik weg ga,na 6 uren staat het nivo iets onder de max.
Zondag ga ik van Enschede naar Amersfoort. Bij Deventer ga ik even van de weg, stop, motor draait nog , klep open gedaan.
Nivo staat op max, zie nog eens goed en....nivo stijgt binnen één minut tot de rand van de fles. de dop hawas iets los.Dop er afgedraaid en de stoomwolken kwamen omhoog.
Heb de radiator vrij gemaakt en ben gaan rijden.
In amersfoort aangekomen direkt weer gekeken, nivo was nu op de min, er was wel wat water uitgegaan met de stoomwolken.
Bijgevuld. Avond terug naar Friesland, Angekomen , nivo goed.
HOE NU TE HANDELEN??
blije vier rijder
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Lijkt op koppakking.
Gewoon een stationair laten draaien en voelen wat er warm wordt.
In de leiding naar het "hoge" aansluitpunt van de radiator zit de thermostaatklep.
Deze moet dus opengaan ,je kunt hem er evt helemaal uithalen om te kijken wat de koeling dan doet.
Het zal alleen niet echt warm worden in de auto hierdoor,maar dat is dan ook alles.
Check ook een het thermocontact voor de fan of verbind hem tijdelijk door om de storing te zoeken.
worden de bubbels erger als je gas geeft?
Succes
Gewoon een stationair laten draaien en voelen wat er warm wordt.
In de leiding naar het "hoge" aansluitpunt van de radiator zit de thermostaatklep.
Deze moet dus opengaan ,je kunt hem er evt helemaal uithalen om te kijken wat de koeling dan doet.
Het zal alleen niet echt warm worden in de auto hierdoor,maar dat is dan ook alles.
Check ook een het thermocontact voor de fan of verbind hem tijdelijk door om de storing te zoeken.
worden de bubbels erger als je gas geeft?
Succes
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
jeps daar begon het bij mij ook mee. Bij mij trok de bovenste slang naar de radiator ook "vacuum" als ik um weer liet afkoelen. Was bij mij de koppakking.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad