Hallo,
Dit klink misschien heel stom maar hoe vervang je een remschijf bij een F6? We zijn al een beetje aan het mieren geweest maar het lukt niet. Moet de hele ophanging eraf halen? Nee toch.
We hebben de klauw verwijderd en daarna die vijf boutjes en nu zit de schijf los maar hoe nu verder? Is er een speciale truc voor ofzo? Ik kan het niet terug vinden in de sleutelboekjes die ik heb.
Alsvast bedankt
Remschijven vervangen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Vastgeperst? Als je die boutjes eruit draait zit ie gewoon los toch? Je moet alleen wel de naaf verwijderen om de schijf eraf te halen. En die zit gewoon klem in de lagers. Die tik je er zo uit:
Fusee van de auto afhalen. Fusee op twee houten blokjes op de gond leggen, zodaning dat ie met schijf omlaag ligt met aan weerszijden van de schijf een blok hou zodat de naaf niet op de grond rust.
Neem een oude dop (maat 19 of zo) en steek die in de naaf waar eerst de aandrijfas zat. Geef een paar fikse meppen met een hamer op die dop en de naaf flikkerd uit de fusee zodat je de schijf eraf kan pakken en een nieuwe kunt plaatsen.
Kijk ff of je zelfsmerende (afgesealde) lagers hebt, zo niet, vervang die dan ook gelijk. Met oude lagers krijg je geheid gesodemieter als je ze eerst loshaalt en dan weer terugplaatst.
Fusee van de auto afhalen. Fusee op twee houten blokjes op de gond leggen, zodaning dat ie met schijf omlaag ligt met aan weerszijden van de schijf een blok hou zodat de naaf niet op de grond rust.
Neem een oude dop (maat 19 of zo) en steek die in de naaf waar eerst de aandrijfas zat. Geef een paar fikse meppen met een hamer op die dop en de naaf flikkerd uit de fusee zodat je de schijf eraf kan pakken en een nieuwe kunt plaatsen.
Kijk ff of je zelfsmerende (afgesealde) lagers hebt, zo niet, vervang die dan ook gelijk. Met oude lagers krijg je geheid gesodemieter als je ze eerst loshaalt en dan weer terugplaatst.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Trouwens: Om de fusees van de wagens af te halen moet je een kogeltrekker gebruiken of de kogels losmeppen. Als je gaat meppen, mep dan van opzij tegen het gietijzer van de fusee en niet tegen de kogel zelf. Die gaat dan namelijk kapot.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.